62 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Honda Civic Vtec

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #32
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yıllarca bu işin içinde kaldım Honda yı motor konusunda başarısız bulan duymadım gibi bir şey..ilk defa senden duyuyorum..bu işi bilen insanlar vti teknolojisini pgm-fi sistemini öve öve bitiremezken nasıl oluyor da başarısız buluyorsun onu da anlamak zor. turbo teknolojisine ihtiyaç duymayan bir firma ama elbetteki zamanı takip ile bu teknolojiyi de yakında bünyesinde bulunduracaktır ki Honda motor olsun diye motor yapmadığı için eminim şu anda bunun alt yapısı ile uğraşmaktadır. bu örnekler yanlış veriliyor ben işte tam olarak buradayım yukarıda da dediğim gibi Opel in başarısızlığında camaro örneği verilemez bu çok saçma olur..fiat ın başarısızlığında da alfa Romeo örneği verilemez..şöyle açıklayayım.milli eğitim bakanlığı bünyesindeki bütün okullar aynı mı? tabikide değil..Hakkarinin bir köyündeki okul ile Ankara Çankaya nın göbeğindeki bir okul aynı mı? ama aynı kurumun ..aynı teknolojiyi kullanan kurumun..işte bunu demek istiyorum..yani aynı firmaya ait olabilir ama aslında farklı kurumlar..90 yılında atmosferik motordan kim çıkarmış 130 beygir ve halen daha yolarda(crx ve civic si)..96 yılında kırmızı kapak vti atmosferik 172 beygir ( civic vti) bunları Allah aşkına atmosferik motordan hangi firma çıkarmış? Opel 94-95 de SFİ motor yaptı o da 2.0 motor ve 156 beygir..yani o da ulaşamadı bu başarıya..ve bu bahsettiğim araçların sakin kullanımda yakıt değerlerine lütfen bakınız..ayrıca drag yarışlarında atmosferik başarılarına bakınız..kaldı ki sonradan turbolanan minix kardeşlerin TYPER ını lütfen araştırınız..adamlar stock motora turbo basıyorlar ve herhangi bir güçlendirme olmadan..biz kendi crx imize bastık yine güçlendirmesiz motor 10-15 bin km herhangi bir amsraf bile açmadan devam etti daha sonradan Akhisar draglarına gireceği için çıkardık..bunlar gerçekten her motor firmasının yada her morun yapacağı işler değil..Honda nın stock motoruna 0.8 bar a kadar basabilirsin ve sana hiçbir sorun çıkarmaz..hatta gt30 ile 1 bara kadar basılabilir..bunlar ışığında lütfen tekrar düşünelim..
    Tayfun, Honda'nın motor teknolojisini başarısız bulmuyorum fakat, seri üretim araçlardaki uygulamalarını malesef çağın gereklerine uygun görmüyorum. Bugün değişken zaman ayarlı egzantrik sistemini kullanan daha da hatırı sayılır firmalar dahi turbo şarj sistemine geçmişken ve de tüm dünyada cadde kullanımında ve motorsporlarında turboşarj vazgeçilmez bir duruma gelmiş iken, bu teknolojiyi halen kullanmamak çok büyük bir handikap olduğu gibi, bunun alt yapısının hazırlanıyor olduğunu farz etmek de koskoca bir ütopyadır. Yani, buna ihtiyaç duymamak gibi bir faraziye de, asla kabul edilebilir değildir değerli kardeşim. Tekrar belirtmek isterim ki, ancak Fıat ile GM'yi karşılıklı düşünmek mümkündür, bu iki farklı firmanın sahibi olduğu diğer alt markaları da kendi aralarında karşılıklı düşünmek mümkündür yani, ancak tüm bahsedilen markaların patronları olan Fıat ve GM karşılıklı düşünülmelidir. Size, 90 yılına ait sormuş olduğunuz soruya cevaben, stock olarak 137 HP gücünde olan ve de uyguladığımız stage 1 modifikasyon ile 160+HP lere ulaşmış olan 91 model Alfa Romeo 33 1,7 16V Boxer atmosferik emişli arabamı örnek olarak gösterebilirim. 96 da ve daha da önceleri ise, yine atmosferik emişli Alfa Romeo 155 lerin 170 HP lik stock versiyonlarını ve bu araçların modifiye edilmiş 500 HP lik yıllarca DTM şampiyonu olmuş olan 4 çekerli kompetisyon versiyonlarını, hemen akabinde de yine çeşitli Fıat alt grubu araçların stock 190 HP atmosferik emişli versiyonlarını, daha önceki yıllarda ise, Fıat 131 Supermirafiori Abarth yarış araçlarının 300 HP civarındaki yıllarca FIA rally şampiyonu olmuş olan atmosferik emişli versiyonlarını, yüksek performanslı Fıat Coupe,Tipo, Tempra, Marea atmosferik emişli araçlarını hatırlatmak isterim. Son olarak bahsetmiş olduğunuz örneklerde de kendinizin de belirttiğiniz gibi, Honda araçlarına güç verebilmek için extra aşırı besleme sistemlerine yani, turboşarja ihtiyaç duyulduğu anlaşılmakta. Fıat ise, bunu zaten standard üretimde uygulamakta ve de yine arzu etmememe rağmen Fıat motor verimliliği gerçeklerine en basit bir örnek olacak şekilde kendi arabamdan örnek vermem gerekirse, asla belirttiğiniz stock atmosferik koşullarda uzun vadeli olamayacak olan extra uygulanmış 0,8-1 bar gibi turbo basınç değerlerinde de değil, stock peak değeri 1,0 bar olan arabamı, stock mekanik internallerle (alt yapı) ve de sadece wg ayarı ile peak olarak 2,0 bar ve de continuous olarak da 1,5 bar basınç ayarıyla 214+(üstü)HP-321,6+(üstü)Nm. lik performans değerlerinde sorunsuz olarak kullanmaktayım.
    Konu OAGP1960 tarafından (24/05/2014 Saat 03:02 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 2 kişi OAGP1960'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. 98' honda Civic 1.4is
    MTNYLMZ tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 07/11/2012, 15:06
  2. Satılık 2004 Civic Vtec Es Sunrooflu Bej döşeme vs.
    cosworth20 tarafından Satılık Araba forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 20/07/2012, 15:58
  3. Acil Satılık Civic Vtec Es 2004 Sunrooflu kazasız
    cosworth20 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 20/07/2012, 11:53
  4. honda civic ?
    menesi tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 01/07/2012, 21:23
  5. honda cıvıc vtec vs gp t jet sonuç
    asil tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/07/2011, 18:07

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Honda Civic Vtec Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com