Tayfun, Honda'nın motor teknolojisini başarısız bulmuyorum fakat, seri üretim araçlardaki uygulamalarını malesef çağın gereklerine uygun görmüyorum. Bugün değişken zaman ayarlı egzantrik sistemini kullanan daha da hatırı sayılır firmalar dahi turbo şarj sistemine geçmişken ve de tüm dünyada cadde kullanımında ve motorsporlarında turboşarj vazgeçilmez bir duruma gelmiş iken, bu teknolojiyi halen kullanmamak çok büyük bir handikap olduğu gibi, bunun alt yapısının hazırlanıyor olduğunu farz etmek de koskoca bir ütopyadır. Yani, buna ihtiyaç duymamak gibi bir faraziye de, asla kabul edilebilir değildir değerli kardeşim. Tekrar belirtmek isterim ki, ancak Fıat ile GM'yi karşılıklı düşünmek mümkündür, bu iki farklı firmanın sahibi olduğu diğer alt markaları da kendi aralarında karşılıklı düşünmek mümkündür yani, ancak tüm bahsedilen markaların patronları olan Fıat ve GM karşılıklı düşünülmelidir. Size, 90 yılına ait sormuş olduğunuz soruya cevaben, stock olarak 137 HP gücünde olan ve de uyguladığımız stage 1 modifikasyon ile 160+HP lere ulaşmış olan 91 model Alfa Romeo 33 1,7 16V Boxer atmosferik emişli arabamı örnek olarak gösterebilirim. 96 da ve daha da önceleri ise, yine atmosferik emişli Alfa Romeo 155 lerin 170 HP lik stock versiyonlarını ve bu araçların modifiye edilmiş 500 HP lik yıllarca DTM şampiyonu olmuş olan 4 çekerli kompetisyon versiyonlarını, hemen akabinde de yine çeşitli Fıat alt grubu araçların stock 190 HP atmosferik emişli versiyonlarını, daha önceki yıllarda ise, Fıat 131 Supermirafiori Abarth yarış araçlarının 300 HP civarındaki yıllarca FIA rally şampiyonu olmuş olan atmosferik emişli versiyonlarını, yüksek performanslı Fıat Coupe,Tipo, Tempra, Marea atmosferik emişli araçlarını hatırlatmak isterim. Son olarak bahsetmiş olduğunuz örneklerde de kendinizin de belirttiğiniz gibi, Honda araçlarına güç verebilmek için extra aşırı besleme sistemlerine yani, turboşarja ihtiyaç duyulduğu anlaşılmakta. Fıat ise, bunu zaten standard üretimde uygulamakta ve de yine arzu etmememe rağmen Fıat motor verimliliği gerçeklerine en basit bir örnek olacak şekilde kendi arabamdan örnek vermem gerekirse, asla belirttiğiniz stock atmosferik koşullarda uzun vadeli olamayacak olan extra uygulanmış 0,8-1 bar gibi turbo basınç değerlerinde de değil, stock peak değeri 1,0 bar olan arabamı, stock mekanik internallerle (alt yapı) ve de sadece wg ayarı ile peak olarak 2,0 bar ve de continuous olarak da 1,5 bar basınç ayarıyla 214+(üstü)HP-321,6+(üstü)Nm. lik performans değerlerinde sorunsuz olarak kullanmaktayım.
Yer imleri