hayırlı olsun...
hayırlı olsun...
acaba 1.2 dizeli nasıldır. kucuk dizel sorun olmasın cabuk arıza verme gibi birsey var mı acaba
beyler selamlar, 1,2 trendline poloyu bu hafta aldım ilk izlenimlerimi sizle paylaşım , bu kıyaslama 3 sene grande punto active ve 3 ay punto evo active kullanımıma karşı yapacağım.
punto evo ya göre artıları:
bagaj daha buyuk
torpido daha buyuk
4 cam otomatik
bagajda çakmak girişi var
torpido soğutmalı
sez izalasyon çok daha iyi
viraj kabiliyeti biraz daha iyi
manuel vites ama ekranda vites göstergesi var.
yedek anahtarı aslı gibi fonksiyonel
punto evoya göre eksileri:
dış aynalar küçük
ön koltuklar puntoda daha rahat
evo ön teyp kısmı daha iyi
direksiyonda tuşlar yok
direksiyon kısmı ele punto gibi iyi oturmuyor
şimdilik benzin ölçme yapamadım km daha çok az, ama 1.2 benzin olmasına karşın performansı çok yeterli , belki inanmıyabilirsiniz ama 1,4 fire dan daha iyi ama evo 1,3 multijetden daha iyi değil.
................
hayırlı olsun tekrar donanım olarak akrsıalstırdıgımzıda herhalde bizim puntolardan bostur. ben alırken oyle idi ama simdi nasıl bimyorum
şuan araç 1100 km oldu , 45 lt depoyu fulleyip ölçüm yapmıştım , şehir içi 660 km gitti , yorumlarınızı bekliyorum...
Kusura bakmayın ama 45 lt depoyla benzinli heleki 1.2 lt bir aracın istanbul şehir içerisinde 660 km gitmesi imkansız bence. Biz dizelle o km yi zor yapıyoruz. Ya siz çok sakin bir yerde oturuyorsunuz 60-70 km civarı dur kalksız devam ediyorsunuz yollarda yada sizin ölçümünüzde bir sıkıntı var. 60 lt depoyla 1.4 benzinli araçlar bile o km'yi yapamıyor.
matushella kardeş , kaç yıllık şöförsün bilmiyorum ama bu zamana kadar bu km rakamlarını görmediysen senin için üzüldüm, bende daha önce dizel punto evo vardı şehir içi 45 litre 850 km giderdi , ondan önce 1,4 benzin grande punto vardı şehir içi 45 litre 640 km giderdi, yani bu rakamlar çok normal, yeni aracımın ilerde daha da az yakacağını düşünüyorum , ilerki zamanlarda ne kadar gittiğini tekrar paylaşırım.
2006'dan beri araba kullanıyorum. Az veya çok yaktırmak kaç yıllık şöför olduğunla alakalı değildir.
İstanbul trafiğinden bahsettim. Süreki dur kalk yapmaktan 650-700 km zor yapıyor dizeller. Birçok arkadaş benim bahsettiğim kmleri yapıyor.
Bende 1.2 benzinli araba kullandım. Nekadar güçsüz bir motor olduğunu bilirim. 1.4 benzinli 60 litre deposu olan araçta kullandık, 1.6 benzinlisinide kullandık. 600 km zor yapıyorlar bu istanbul trafiğinde.
Eğer dediğim gibi çok sakin trafiği olan bir bölgede dur kalk yapmadan kullanıyorsan bu arabayı o km normal ama benim gibi beylikdüzü-avcılar arası iş çıkış saati ilerleyen bir yolda kullanıyorsan imkansız benzinli bir araçla o km'yi yapman. Belki bir hesaplama sorunu vardır diyorum. Araban çok güzel araba çok beğenirim buna söylediğim bir şey yok.
kısmen sana hak veriyorum , ne sabah nede akşam senin gibi yoğun trafikte değilim ama kullandığım güzergah düz değil , sürekli kırmızı ışıklar mevcut , bu rakamdaki memnuniyetim araba daha yeni olmasına rağmen bu rakamı görmüş olmam , ilerde 750 km ye yaklaşırsa herhalde rekor olur .
7 lıtre yakmıssın ortalama....umarım bulundugun sehrı degıstırmezsınayagını da gaza nasıl alıstırdıysan oyle dewam et ben dızel ıle 45 lıtrede 700 km yı sehırler arasında bıle gecemedım.
1.2 motör araç seri kullanım için değil. Şehir içinde bir yerden bir yere gitmek içindir. Şehir içi hız sınırı zaten 50 km'dir.
112 / 3.000 tork değeri gayet iyidir. 1.4 grandede bu değer 115/3000
1.4 grandeye göre vergisi yılda 250 TL daha azdır...
Benim keyfime kalsa ben de istemem düşük motör araç sollamalarda yokuşlarda bayılıyor. Fakat ne kadar ekmek o kadar köfte der bir çin atasözü...
Trafiksiz şehir içi kullanım ve yokuşsuz bir şehirde çok ekonomik olur 1.2 motor. Fakat istanbul bu bence bu şartların hiçbirini sağlamıyor. Güçlü bir motora ihtiyacımız var istanbulda yakıt tasarrufu için.
Ayrıca 1 ton üzeri bir araç için 112 nmt tork çok azdır. 800 kg civarı (örneğin renault clio symbol) bir araç için anca yeterlidir.
Motor performans verileri için herşey beygir gücü ve tork değildir. Birde ilk hareket kinetik enerji verisi vardır kj değeri üzerinden belirtilir. Bu hiçbir zaman listelere eklenmez. Bu tamamen patlama alanı ve nekadar yakıt içeri alındığı ile alakalıdır. Örneğin 75 beygir 1.2 benzinli bir araçla 77 beygir 1.4 benzinli bir aracın ilk kalkışları ve ani hızlanmaları için gerekli olan kj cinsinsinden kinetik enerjileri farklıdır. 1.4 araçta daha fazla yakıt ile patlama olacağı için motorda daha az zorlanma olur ve yakıt tüketimi 1.2 ye göre daha az olur.
1.2 motorlar şehir içi, yokuş ve trafikte dur kalklarda sınıfta kalmışlardır bence.
Bende seat 1.2 tsı test etmiştim, çok hoşuma gitmişti.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri