Alıntı reddragon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
1.2 motör araç seri kullanım için değil. Şehir içinde bir yerden bir yere gitmek içindir. Şehir içi hız sınırı zaten 50 km'dir.
112 / 3.000 tork değeri gayet iyidir. 1.4 grandede bu değer 115/3000
1.4 grandeye göre vergisi yılda 250 TL daha azdır...

Benim keyfime kalsa ben de istemem düşük motör araç sollamalarda yokuşlarda bayılıyor. Fakat ne kadar ekmek o kadar köfte der bir çin atasözü...
Trafiksiz şehir içi kullanım ve yokuşsuz bir şehirde çok ekonomik olur 1.2 motor. Fakat istanbul bu bence bu şartların hiçbirini sağlamıyor. Güçlü bir motora ihtiyacımız var istanbulda yakıt tasarrufu için.

Ayrıca 1 ton üzeri bir araç için 112 nmt tork çok azdır. 800 kg civarı (örneğin renault clio symbol) bir araç için anca yeterlidir.

Motor performans verileri için herşey beygir gücü ve tork değildir. Birde ilk hareket kinetik enerji verisi vardır kj değeri üzerinden belirtilir. Bu hiçbir zaman listelere eklenmez. Bu tamamen patlama alanı ve nekadar yakıt içeri alındığı ile alakalıdır. Örneğin 75 beygir 1.2 benzinli bir araçla 77 beygir 1.4 benzinli bir aracın ilk kalkışları ve ani hızlanmaları için gerekli olan kj cinsinsinden kinetik enerjileri farklıdır. 1.4 araçta daha fazla yakıt ile patlama olacağı için motorda daha az zorlanma olur ve yakıt tüketimi 1.2 ye göre daha az olur.

1.2 motorlar şehir içi, yokuş ve trafikte dur kalklarda sınıfta kalmışlardır bence.