Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
arkadaşlar...
sanayi de bir tamircide 3-5 sene geçirseniz...ayrıca chipde yazılım olayını bilmiş olsanız...inanın bu yazıları yazmazdınız...

günümüzde bir çok motorda sadece yazılımla farklı beygirler alınabiliyor...bazen turbo da fark olabiliyor...büyük turbo yada değişken geometrili turbo konulabiliyor.

golf 1400 tsi 122hp - 140 - 160 - 170 hplerdeki fark nedir ???
sadece 122 hp lerde ufak turbo konulmuş intercooler motor arkasına atılmış ve supercharger konulmamış...
haricinde bütün parçalar enjektör krank piston segman vs.vs. hepsi aynı...

özellikle tırlarda bu tür motorlar daha çok var...360-420-480-540hp gibi...yada 240-260-280-300hp gibi...

samimi olarak diyorum...düşündüğünüz gibi değil...

fiat punto 1300 mjet 75 ile 95hp

piston çap strok....69.6 x 82.0
silindir hacmi 1248
sıkıştırma oranı 16,8:1

emin değilim ama turboları da aynı ise...geriye yazılım kalıyor...
motor piston aynı eee fark nerden geliyor...ya turbosu büyük ...ki sanmıyorum...geriye yazılım kalıyor...

95lık ile 75 lik arasında VGT turbo, yüksek basınç pompası, yüksek basınç kütüğü farklıdır.