sizdeki kayıştır zincir değil. bu zamana kadar değişmemişse değiştirmeniz gerekir. emin değilseniz güvendiğiniz bir usta değişip değişmediğini söyler. ayrıca yağ ve tüm filtrelerinde değişmesinde fayda var.
Merhaba;2009 model 1.4 8v grande punto aracım var hiçbir problemi yok ama 120.000 km ye yaklastıgı için nelere baktırmam gerek . motor zincirlimi degilmi nasıl anlarım.
debriyaj baskı balata degiştirdim başka neler yaptırayım. dedigim gibi hiçbir problemi yok bakım amaçlı
sizdeki kayıştır zincir değil. bu zamana kadar değişmemişse değiştirmeniz gerekir. emin değilseniz güvendiğiniz bir usta değişip değişmediğini söyler. ayrıca yağ ve tüm filtrelerinde değişmesinde fayda var.
Zincirli trigerde yıla bakılıyor mu arkadaşlar? Ben 160 bin km. diye biliyorum ama 5 yilda bu kadar km. yapılmadıysa yine de değiştirmek gerekir mi?
ASUS_A007 cihazımdan gönderildi
biR derdiM vaR biN dermanA değişmeM
benim 2011 1.3 dizel. geçen sene 90 bin üstündeydi değiştirdim kafam rahat etti. 120 binde nasıl kullanılmış ve yaklaşık 9 yıl olmuş. illa km dolması şart değil. heleki kayış için.
zincirde ses olayına felan bakılıyor ama dediğim gibi benden öncesini bilmediğimden kafa rahat etsin ne kullandığımı bileyim maksatlı idi.
teşekkürler cevaplara aracım benzin + lpg yazmayı unutmusum
Aracın evveliyatı bilinmiyor ise Triger setini acil değiştirin. Ayrıca V kayışıda değişecek. Bunun dışında rutin filtre ve yağ değişimi. Debriyaj seti değişiminde şanzuman yağı değiştimi. Değişti ise Marka model Petronas Tutelamı kullanıldı. Kullanılmadı ise bu yağıda değiştirmelisniz. bunun dışında LPG filtre değişimi kalibrasyon buji kontrolü. Ön takım kontrolü rot balans ayarı. Bunun dışındada aracın günlük kullnımında varsa bir şikayetiniz ona bakılır.
Öncelikle Triger kayışı/zinciri nedir ne işe yarar kısaca bahsedeyim.
Triger motorun siboplarının/valflerin ne zaman açılıp ne zaman kapanacağını kontrol eder. Ne zaman açılıp içeri yakıt alacak ne zaman kapanacak patlama olacak, ne zaman bu gaz valf açılıp dışarı atılacak bu sistemi yönetir.
Aracımız için hayati öneme sahiptir.
Suboplar içeri doğru açılıp kapandığından dolayı triger zinciri öyle bir ayalama yapar ki pistonumuz (zamana göre) en üste çıkarken açık, pistonumuz en üst noktaya vardığında suboplar kapalıdır. bu sebepten subop ve piston birbirine çarpmadan bir ahenk içerisinde çalışır triger zinciri kontrolü ile…
Triger kopması olayında aracın stop etmesini geçin, Böyle bir durumda triger zinciri koptuğu için Suboplar içeri doğru açık kalabilir ve pistonumuz yukarı çıktığında çarpıp hem pistonumuza hemde siboplarımıza oldukça büyük zarar vererek büyük masraflar açabilir.
Not: Bazı Araçlarda (Örneğin Lada araçların 8 valf modellerinde) pistonların başında sibopların gireceği kadar oyukluk bırakılarak, olası triger kopmasında subpoların zarar görmesi engellenmiştir.
Triger iki tiptir ya zincir ya da kayış,
Otomobil firmaları Triger kayışını 60.000 km veya 5 yıl, Triger zincirini ise 160.000 km veya 5 yıllık periyotlarla değiştirilmesini önerir.
Bunlar elbette biraz düşük rakamlar Triger zinciri kayış gibi lastik olmadığından, ve çelikten imal edildiğinden dolayı 200 – 300 binin üzerine kadar dayanan, değiştirilmeyen araçları duyuyoruz.
Bunun sebebi de motor yağının zamanında ve doğru yağ tipi ile değiştirilmesi. Çünkü triger zinciri motor blogunun içerisinde motor yağı ile yağlanarak çalışmaktadır. Ama triger kayışı motor içerisinde yağ içerisinde çalışmaz. (Yeni nesil araçların bazılarında, Hem kayış olup hemde yağ içerisinde çalışabilen kayışlar kullanılabiliyor.)
Triger zincirli araçların, Kayışlı araçlardan bir diğer avantajı ise kopacağını önceden belli eder. Araç ilk çalıştırıldığı esnada veya çalışırken zincir sesi duyuyor iseniz hemen stop edip çekici çağırın en yakın yakın servise gidin.
Triger kayışı yaklaşık 600 TL – 1500 TL Aralığında iken, eğer koparsa motorun pistonları , subopları ve diğer bölümleri zarar görecek ve çok yüksek masraflara yol açacaktır.
Aşağıda Fiat Linea 1.3 Multijet aracın, Nasıl Benim zincirimi değiştir diye seslendiğini dinleyebilirsiniz. Böyle bir ses duyuyorsanız servisin yolunu tutmalısınız.
Bu ses çok fazla zincir için ozamana kadar araç sahibi aşırı ihmal etmiş yada birden mi oldu.
Triger setini değiştirdim ben.Aracım 2012 30 binde aldım ama ses geliyordu aldığımda.5 yıl olduğu için değiştirdik.Yani değişmesi gereken bir parça bence.Çok da maliyeti yok
kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Punto Evo 1.4 Fire-My Life Beyaz
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri