45 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Carbon Clean..Yeni nesil dizellerin vazgeçilmez koruyucu bakımı..

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    egr nin faydası sadece soğuk ülkeler için olması eksozdan aldığı sıcak havayı vermesi egr yi kapattığınız zaman aracın çekişindede bir fark görürüsünüz

  2. #2
    Mehmet Gazihan
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    215
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 KSK 75
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr nin faydası sadece soğuk ülkeler için olması eksozdan aldığı sıcak havayı vermesi egr yi kapattığınız zaman aracın çekişindede bir fark görürüsünüz
    Düzeltiyim..

    Bu söylem yanlış..Eksozdan alınan hava zaten yanmış olduğundan tekrar yanamaz..Eksoz gazının tekrar içeriye alınmasının sebebi Piston kafasını bir miktar soğutmaktır..Şu şekilde soğur piston kafası; eksoz gazı belirli oranda tekrar içeriye alınarak normal temiz hava ile karıştırılır..bu karışım piston tarafndan emilip sıkıştırıldıktan sonra yakıt üzerine püskürtüldüğünde %100 temiz hava gibi etkili bir yanma olmaz..İçeriye alınan eksoz gazı oranında yanma şiddeti azalır..Yanmayı bu şekilde dizginleyerek piston kafaasının belirli bir sıcaklığın üzerine çıkmasını engellerler..Piston kafası neden soğtulmalıdır.? ; çünkü piston kafasındaki sıcaklık belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yanma sonucu açığa NOx gazları çıkmaya başlar..Ve bu gazı emisyon standartları gereği pek sevmezler..

  3. #3
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düzeltiyim..

    Bu söylem yanlış..Eksozdan alınan hava zaten yanmış olduğundan tekrar yanamaz..Eksoz gazının tekrar içeriye alınmasının sebebi Piston kafasını bir miktar soğutmaktır..Şu şekilde soğur piston kafası; eksoz gazı belirli oranda tekrar içeriye alınarak normal temiz hava ile karıştırılır..bu karışım piston tarafndan emilip sıkıştırıldıktan sonra yakıt üzerine püskürtüldüğünde %100 temiz hava gibi etkili bir yanma olmaz..İçeriye alınan eksoz gazı oranında yanma şiddeti azalır..Yanmayı bu şekilde dizginleyerek piston kafaasının belirli bir sıcaklığın üzerine çıkmasını engellerler..Piston kafası neden soğtulmalıdır.? ; çünkü piston kafasındaki sıcaklık belirli bir seviyenin üzerine çıktığında yanma sonucu açığa NOx gazları çıkmaya başlar..Ve bu gazı emisyon standartları gereği pek sevmezler..
    aydınlatman için teşekkürler yanlız eksosu soğuk hava nasıl gelcek bu sistem sıcak havayıiçine almazmı hani ısınma daha iyi olsun diye .Birde ben servise sordum bizim araçların saten egr si kapalıymış ben pek inanmadım ama kendim kapatabilirim değilmi sadece conta kesip kapatsam olur değilmi

  4. #4
    Mehmet Gazihan
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    215
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 KSK 75
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aydınlatman için teşekkürler yanlız eksosu soğuk hava nasıl gelcek bu sistem sıcak havayıiçine almazmı hani ısınma daha iyi olsun diye .Birde ben servise sordum bizim araçların saten egr si kapalıymış ben pek inanmadım ama kendim kapatabilirim değilmi sadece conta kesip kapatsam olur değilmi
    İçeriye soğuk hava alarak soğutmuyor..İçeriye eksoz gazı alıyor ve eskoz gazı tekrar yanmadığından, eksoz gazı miktarının oranı kadar düşük şiddetle yanma oluyor..Bu şekilde soğuyor..1.3 Multijet motorlarda EGR ler açık diye biliyorum..Mekanik olarak bir iptal işlemi yok..Ama software ile işlemesi durdurulduysa bilemem..Mesela biz Chiptuning yaparken EGR Valve Control Parametreleri ile oynayarak EGR yi hiç çalışmaz hale getirebiliyoruz..

  5. #5
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı femoli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    egr nin faydası sadece soğuk ülkeler için olması eksozdan aldığı sıcak havayı vermesi egr yi kapattığınız zaman aracın çekişindede bir fark görürüsünüz

    Mehmet, egr nin görevi silindirdeki karışıma bir miktar eksoz gazı vererek yanma odasındaki harereti bir miktar düşürmektir...


    Bu arada teşekkürler carbonclean ile bilgili bilgiler için Mehmet...

  6. #6
    Mehmet Gazihan
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    215
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 KSK 75
    Edilen teşekkür: 28

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet, egr nin görevi silindirdeki karışıma bir miktar eksoz gazı vererek yanma odasındaki harereti bir miktar düşürmektir...


    Bu arada teşekkürler carbonclean ile bilgili bilgiler için Mehmet...
    Evet abi bende öyle demiştim saten..Sende doğru biliyormuşsun demekki...

    Rica ederim..Nice paylaşımlara..

  7. #7
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet abi bende öyle demiştim saten..Sende doğru biliyormuşsun demekki...

    Rica ederim..Nice paylaşımlara..

    Pardon Mehmet Senin mesajını atlamışım Femolininkini görünce....

Benzer Konular

  1. Carbon clean
    sinanunlu tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 39
    Son Mesaj: 03/02/2015, 13:10
  2. Carbon clean yardım?
    BeCkS tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 19/07/2014, 02:40
  3. 20.000 bakımı ve Carbon clean
    sinanuzun tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 24/07/2012, 20:27
  4. carbon clean
    sehzadeamasya tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 14/06/2012, 12:28
  5. Carbon clean
    series tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 23/01/2011, 16:34

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com