Alıntı korguntuyenc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
benim aracım ıkı gundur sanayıde yatıyor sebeplerınden bır tanesı turbo.. turbo hortumunu yırtmıs benden oncekı sahıbı arac daha 65000 km de ve ben daha yenı aldım alır almazda her yerıne baktırırım sımdı sadece turbo uzerıne calısan bır ustada ve revızyonunu yapmıs turbonun ancak salak bır tane hortumu yuzunden ıkı gun bekledık cunku yırtılan hortumun ucunda metal bır parca var ve yan sanayısı olmadıgı ıcın orjınalde o metal parcayla satıldıgı ıcın ayrıca fıyatıda 250 tl cıvarında oldugu ıcın bekleık malesef lakın sonunda sadece hortuma sahıp olmayı basardık
oncekı aracımda 115000 km de turbo sıkıntı yaratmıstı ve revızyonunu yıne aynı ustada yaptırmıstık ısını ıyı yapıyor dolayısıyla bende sureklı ona goturuyorum turbo revızyonundan sonra aracta hıssedılır degısıklıkler oluyor daha sessız calısma daha net cekıs vs gıbı
aslında bu tip araçlarda yanı turbo dızel araclardakı yapılan en net hata aracın sureklı dusuk devırlerde kullanılması yanı daha once benım gıbı sureklı benzınlı arac kullandıysanız ve ekonomı yaptırmak ıcın sureklı dusuk devırlerde seyır ederseniz malesef bır zaman sonra turbonuz hantallasıyor,kurum baglıyor ve sıze elvede demeye kadar gıderbılıyor.
ozellıkle turbo dızel araclarda mumkun oldugu kadar 3000 devır altında vıtes degıstırmeyın.
iyi bir ustanız varsa bu ıslem sıze 300 tl gibi bir fiyata gelıyor ancak ılerıkı safhalarda turbonun omrunu tamamlamasına yakın tespit edilirse bazen revızyonla kurtaramayıp değişimide gerekebilir.
genelde servisi sevmeyen bir yapım oldugu ıcın herkese mutlaka iyi birkaç ustayla tanısmalarını diliyorum.
saygılarımla,
Turbo dizel araç için 3000 devir vites değiştirmek için birazyuksek değil mi? Ben genelde 2200-2500 dd arası vites atıyorum