2 sonuçtan 1 ile 2 arası

Konu: Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar

  1. #1
    caner kaya
    RenaCC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2014
    Mesajlar
    30
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2

    Dikkat Yakıt tasarrufunda doğru bilinen yanlışlar

    Doğru bilinen yanlışlar

    Yakıt tasarrufu konusunda doğru olduğu sanılan yanlış uygulamalar.

    Küçük araba az yakar

    Dizel motorlar, turbo sistemeleri, enjeksiyon ve hibrid motor teknolojileri sayesinde standart boydaki araçlar da artık küçük arabalar kadar tasarruflu çalışıyor.

    Düz vites tasarruf sağlar

    Geçmişte düz vitesli arabalar otomatiklere göre daha tasarruflu olsa da, otomatik şanzıman teknolojilerinde yapılan yenilikler otomatik arabaların da en az düz vitesli arabalar kadar tasarruflu olmasını sağlıyor.

    Rölantide beklemek daha iyidir

    Bu yanılgıya göre hareket halinde değilken motoru durdurup yeniden başlatmak, aynı süre boyunca rölantide beklemekten daha çok benzin yakar. Ancak gerçekte rölantideki bir araç saatte 1-2 litre benzin harcar. Bu da 5 ila 10 liralık bir masraf anlamına geliyor.

    Motorun ısınmasını beklemek gerekir

    Eskiden arabaların ideal yakıt tüketimine ulaşabilmeleri için çalıştırıldıktan sonra motorlarının bir süre ısınması gerekiyordu. Ancak günümüz araçları çalıştırıldıktan hemen sonra yola çıkabilir ve yakıt tüketiminde bir fark olmaz.

    Arabalar eskidikçe daha çok yakar

    Bakımları düzenli yapılan bir araç yıllar geçse de aynı oranda yakıt tüketmeye devam eder.

    Tasarruf için hava filtresini değiştirin

    Karbüratörlü araçlar için doğru olan bu uygulama, enjeksiyonlu araçlarda geçerli değil. Hava filteresini değiştirmek motorun performansını artırsa da yakıt tüketimini azaltmıyor.

    Katkı maddeleri tasarruf sağlar

    Yapılan testler akaryakıt katkı maddelerinin yakıt tasarrufu sağlamadığını ortaya koydu.

    Yüksek oktanlı benzin tüketimi azaltır

    Aracınızın motoru yüksek oktanlı benzin için özel olarak üretilmemişse bu tarz yakıtları almanın bir faydası olmayacaktır.

    Bütün araçlar test edilir

    Otomobil şirketleri tarafından üretilen tüm araçların yakıt tasarrufu için test edildiği düşünülse de, firmalar sadece 4 tonun altındaki taşıtları test ediyor.

    Klima yerine camları açın

    Bu inanış düşük hızlarda giderken doğruluğunu koruyor. Yavaş giderken klimanın motordan çaldığı 5-8 beygir gücü yakıt tüketimini artırırken camların açık olması aerodinami üzerinde etki yapmıyor. Ancak yüksek hızda giderken, açık camların yakıt tüketimi üzerindeki olumsuz etkisi klimadan daha fazla oluyor.


    Arkadaşlar bir sitede gördüm dikkatimi çekti sizlerle paylaşmak istedim.Umarım faydalı olur..

    Not: Alıntıdır

  2. #2
    Ali Tandogan
    Castell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/11/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    1.237
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 213

    Standart

    Güzel faydalı bilgiler...

Benzer Konular

  1. Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar
    sundown tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 24/05/2011, 20:52
  2. Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor
    abulbul08 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 28/12/2010, 20:15
  3. Doğru bilinen yanlışlar
    style07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/07/2009, 01:29
  4. Beslenmeyle ilgili doğru bildiğimiz yanlışlar
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29/05/2009, 10:13
  5. Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
    the_Algn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/07/2007, 03:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com