Alıntı Bigbrother Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Euro 5 motorların DPF'siz olanları Euro 4 motorlardır.

Bir motor Euro 5 ise, Euro 4'ten daha az yakıyor anlamına gelmez. Motorlar sürekli geliştirildiği için yeni nesil motorlar çoğunlukla önceki nesillere göre daha az yakarlar. Ancak burada dikkat edilmesi konu, cetirus paribus, yani tüm diğer etkenler sabit iken motorların nasıl yaktığıdır.

Örneğin, Euro 5 motor teknolojisini, Euro 4'te kullanırsanız, Euro 4 motor aynı Euro 5 motordan daha az yakar. Niye derseniz, Euro 5 motordaki DPF yakıt tüketimini arttıran bir sistemdir. Zira DPF'nin kendini temizleyebilmesi için fazladan mazot yakması gerekir. Bu da ortalama tüketimi arttırır. Buna ek olarak motorun gücü arttıkça kurum oranı da artar ve DPF daha çok kirlenir. Bu nedenle benim aracımın DPF'si sizin aracınızın DPF'sinden çok daha fazla kirleniyor ve daha fazla rejenerasyon yapıyor. Sizin aracınız 75 bg iken benim aracım 150 bg civarında...

Euro 5 motorlarda DPF iptalinin ardından tüketimin yüzde 10 kadar düştüğü görülmüştür. Bunu bu işlemi yapan kullanıcılar söylüyor.
Daha öncede yazmıştım fazla uzatmaya gerek yok. 1,5 yıl grande punto kullandım yaklasık 1 yıldırda evo kullanıyorum. grande punto varkende evo varkende aynı yolu işe gidip gelmek için kullanıyordum.önceki aracımda 30 000 km de ve map ve maf sensörünün temizliğine kadar bakımlı şimdiki kullandığım araçta 24 000 kmde aynı şartlarda. grande o yolda 6 evo ise 5,6 yakıyor. dpf li arac fazla yakar söylemi sizinde dediğiniz gibi euro 5 te kullanılan motorun bağzı aksamları yeni teknoloji ile yapıldığı için ortadan kalkmış durumda.yani son yazınıza istinaden dpf araca biraz fazla yaktırır ama teknoloji farkı olduğu için bu yakıt farkı ortadan kalkmıştır.( max tork 1750 dd den 1500 dd inmesi gibi )ben bunu görüyorum.