Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
53 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Yakıt tasarruf hastalığı lastikleri değiştirtti:)

  1. #21
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Lastiğin durumunun iyi olup olmaması sadece diş derinliği demek değildir.Hiç kullanılmayan bi lastiği gidipte 10 sene sonra satın alırmısınız sıfır lastik nasolsa diye?

    Beklediği süre arttıkça hamuru kendini salar,sertleşir,kenarlarında çatlaklar oluşur,daha çabuk yarılır.Dişleri derinmiş bilmemneymiş bunun pek önemi kalmaz..

    Ben 175/65/15 ten 215/45/17 ye geçen birisi olarak söylüyorum , şöyle düşünün sizin aracınız her lastikten 1cm yere daha fazla temas edip toplamda 4cm daha fazla temas ederken benim tek bir lastiğim 4cm olmak üzere aracım yere 16 cm daha fazla temas ediyo jantlarımın çapı,ağırlığı büyüdü ama yaktığım yakıt 0,2-0,3 lt daha fazla sadece eskisine göre.175ten 185 tabana geçince yakıtın 1 litre artmasını anlayamıyorum açıkçası.

    Bence siz psikolojik olarak aracın hantallaştığını düşünüp daha çok gaza basıyosunuz ve aracınızın daha fazla yakma sebebide bu..

    Benim düşüncelerim böyle ama tabi siz kararınızı vermişsiniz hayırlı olsun diyelim..

  2. #22
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Burada herkes ne yazıyorsa sizin iyiliğiniz için ve zarardan en yakın zamanda dönmeniz için yazıyor.
    2. Ya farklı arabalar kullanıyoruz(ki bende fire kullanıyorum) ya da aracınızda arıza var. 205/45/17 lastik 17inc 8.5kg jant lı kullanıyorum. s.içi ortalamam 7.8 den 8 e çıktı. Tek değişen bu oldu. Aynı kullanımda.
    3. Lastikte öncelikle hamuruna sonra diş kalınlığına bakılır. (Hamurun kaliteside saklanma şekline ve yılına göre değerlendirilir.) Eğer tarihi eskiyse o lastik istiyosa sıfır olsun sertleşmiştir çöptür. (Eğer sabit ısıda +-23 derece ve havası emilmiş ortamda bekletilmediyse)
    4. Evet araçların çoğu 175 tabanla geliyor. nedeni daha ucuz olmaları. Optimum ölçü 185 iddiaa ediyorum.

    Laf sokmak vb. için söylemiyorum. bence lastik hakkında bilgileriniz yanlış. Ve hissettiğiniz tamamen psikolojik. Taban dan tabiki farkeder ama tekerlek başına 1 cm placebo etkisinden başka birşey değil.

    En basidi bu kadar insan tek bir sav ı savunuyorsa bi bildikleri vardır, bi yerde hata yapıyosuınuzdur mutlaka. Karar sizin tabi. Burası paylaşım ortamı yardımcı olmak için burdayız. Siz değiştirirsiniz değiştirmezsiniz.
    Taktığınız lastiğin çapı 185/65/15 den %1 daha küçük.Ortalamam şehiriçinde 7.8 den 8 e çıktı demişsiniz.En fazla ikinci viteste gidilen kısa mesafede kontak kapatılan şehiriçi 11 litre ortalama altına inilmeyen bir kasabada 185/65/15 lastiklerle bu fark daha da açılmaz mı?bir İki gün kasabada 11 litre ortalamayla dolaştığımda uzun yola çıkınca ortalama tüketim kolay kolay düşmüyor.Bunun yanında ilk kalkışlarda araç belirgin bir şekilde hantallaşıyor,lastiğin zorladığı gayet açık ve net.

    Araçların çoğu ucuz oldukları için 175 tabanla geliyor diyorsunuz ama bugün sorduğum mıchelın bayisinde 175 ve 185 taban aynı fiyattı.Hatta bazı lastikçiler 175 taban fazla bulunmadığı için daha pahalı dediler.İnternetten bir bakın 175 likler 185 liklerden pahalı.

  3. #23
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    İyide sen çap değil taban küçültmüşsün şimdi burda deseydinki 13 jant takıcam millet sonucu beklerdi ancak jant ve et kalınlığı aynı taban küçülttüm diye kendini kandiriyosun max 0.1 lt az yakıcaksın virajlardaki dengesizlikte cabası

  4. #24
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı Serbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyide sen çap değil taban küçültmüşsün şimdi burda deseydinki 13 jant takıcam millet sonucu beklerdi ancak jant ve et kalınlığı aynı taban küçülttüm diye kendini kandiriyosun max 0.1 lt az yakıcaksın virajlardaki dengesizlikte cabası
    Çapın küçülmediğini nerden çıkardın?Orjinal ölçüler olan 175/65/15 e dönüldüğünde Toplam Çap: den 621,5mm den 608,5mm ye düşüyor.Bu fark .%2 lik bir farkdır ki azımsanamaz.Eğer 0.1 litre düşer diyorsan sen öyle bilmeye devam et.Ben sadece burada yaşadığım tecrübeyi ve elde ettiğim bilgiyi aktarıyorum.Kimseyi birşeye inandırmaya mecbur değilim.Virajlardaki gidişimde emin ol hiçbir değişiklik olmadı.

  5. #25
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Çaptaki değişikliği bende anlayamadım,jantın boyutu aynı,yanağı aynı,değişen sadece taban genişliği,çapla ne ilgisi varki.Sadece genişlik değişmiyomu?

  6. #26
    ADVENTURER Engineer!
    Semih Kurtulmus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.161
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 RR 232
    Edilen teşekkür: 167

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi yapma bunu gözünü seveyim
    demek istemezdim ama haklı
    Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...

  7. #27
    ADVENTURER Engineer!
    Semih Kurtulmus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.161
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 RR 232
    Edilen teşekkür: 167

    Standart

    Ayrıca 205 taban kullanan arkadaşlarımda yakıt olarak sıkıntı yaşamıyor hatta bende baştan fark olur diyordum 205 e geçersem ama öyle olmuyor şuan jant alacak olursam 205 55 16 ya, almazsam 195 60 15 e geçeceğim.. Zaten az yakıyor araçlar bu kadar detaylı düşünmeye gerek yok diye düşünüyorum
    Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...

  8. #28
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Yanlış anlamayın arkadaşlar niyetim dediğim dedik benim yaptığım ille de doğrudur demek değil.Bakın buraya lastiği ilk aldım gün(yaklaşık 1 yıl 2 ay önce)foruma yazdığım yazıyı ekliyorum.Aldığım ilk günden itibaren burada yazdıklarımı aynen orada da söyledim.185/65/15 fire motora fazla geliyor.


    Arkadaşlar bugün 20 tane lastikçi dolaştıktan sonra mıchelın energy 185/65/15 lastikleri almaya karar verdim.Tanesi 150 tl den 150x4=600 tl ödedim.Kredi kartıyla tek çekim yapınca 155 tl den 150 ye indi.Lastikler 2 yıl garantili ve 1 yıl yol yardımı var.600 tl nin içerisine rot balansda dahil.Diğer lastikçilerde rot ayarına ayrı ücret alıyorlar veya yoktu.Özellikle forumda mıchelın lastiklerin iyi olduğunun söylenmesi ve reklamlarda yakıt tasarrufu yaptığının söylenmesi bu lastiği almamda etkli oldu.Lastiği takınca aracım gerçekten c sınıfı gibi durdu.Çamurluklar ile lastikler arası mesafe azaldı.Sırf bu görüntü için bile benim için alamaya değer. Fakat lastiğin bu büyük gözükmesinin bir zararı varmış.Lastik takıldıktan sonra yol bilgisayarını açıp hareket etmeye başladım.Çünkü yeni lastiklerin fark edip etmediğini kontrol etmem gerekiyordu.Arkadaşlar yol bilgisayarına baktığımda bir hayli canım sıkıldı.Aracı birinci vitese atıp harekete başladığımda yol bilgisayarında 20 lt yazısını çok kolay görmeye başlamıştı bile.Şehiriçinde sırayla 2.3.VE 4. vitese atarken yol bilgisayarında değerler eskisinden çok fazla değişim gösteriyordu.Eskiden bu kadar değişim göstermezdi.Yol bilgisayarı kafayı mı yedi dedim kendi kendime 4. vitesteyken 8.5-12.0-9.5 gibi eskisnden çok farklı değerler göstermeye başladı.Yani kısacası şehiriçinde galiba yakıt arttı.Üstelik tasarruf lastikleriyle.Şehirdışına çıktığımda yol bilgisayarındaki değerler normale dönsede sanki eskisine göre yine fazla yakıyor gibi.Fıat 1.4 77 hp dynamıclerde 185/65/15 lastik ölçüsü kullanıyor.Ben bu lastiği takarken yakıtın 0.5 lt civarı bi artış bekliyordum ama sanki biraz daha fazla artmış gibi.Arkadaşlar sizce bunun sebebi ne olabilir.Ben kendimce şöyle bir neden buldum.Belki de yol bilgisayarı lastik yeni takıldığından değerleri tam okuyamıyor.Zamanla alışır diyorum.Biraz saçma gibi oldu ama olabilir mi sizce?

    işte bu da linki

    https://forum.grandepuntotr.com/tekn...tik-aldim.html

  9. #29
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taktığınız lastiğin çapı 185/65/15 den %1 daha küçük.Ortalamam şehiriçinde 7.8 den 8 e çıktı demişsiniz.En fazla ikinci viteste gidilen kısa mesafede kontak kapatılan şehiriçi 11 litre ortalama altına inilmeyen bir kasabada 185/65/15 lastiklerle bu fark daha da açılmaz mı?bir İki gün kasabada 11 litre ortalamayla dolaştığımda uzun yola çıkınca ortalama tüketim kolay kolay düşmüyor.Bunun yanında ilk kalkışlarda araç belirgin bir şekilde hantallaşıyor,lastiğin zorladığı gayet açık ve net.

    Araçların çoğu ucuz oldukları için 175 tabanla geliyor diyorsunuz ama bugün sorduğum mıchelın bayisinde 175 ve 185 taban aynı fiyattı.Hatta bazı lastikçiler 175 taban fazla bulunmadığı için daha pahalı dediler.İnternetten bir bakın 175 likler 185 liklerden pahalı.
    Peki siz bildiğiniz gibi yapın. Hayırlı günler.

  10. #30
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çapın küçülmediğini nerden çıkardın?Orjinal ölçüler olan 175/65/15 e dönüldüğünde Toplam Çap: den 621,5mm den 608,5mm ye düşüyor.Bu fark .%2 lik bir farkdır ki azımsanamaz.Eğer 0.1 litre düşer diyorsan sen öyle bilmeye devam et.Ben sadece burada yaşadığım tecrübeyi ve elde ettiğim bilgiyi aktarıyorum.Kimseyi birşeye inandırmaya mecbur değilim.Virajlardaki gidişimde emin ol hiçbir değişiklik olmadı.

    Siz lastiğin tabanını değiştirdiniz beyfendi sattığınız 185/65/15 değilmiydi
    E yeni aldığınızda 175/65/15 değilmi taban genişliği düşmüş sadece 185-175 diye ifade ettiğimiz taban genişliğidir.

  11. #31
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı boris91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çaptaki değişikliği bende anlayamadım,jantın boyutu aynı,yanağı aynı,değişen sadece taban genişliği,çapla ne ilgisi varki.Sadece genişlik değişmiyomu?
    Hemen anlatayım arkadaşım:

    175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

    185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.

  12. #32
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    O konuda bi arkadaş çapıyla ilgili falan bişeyler söylemiş ancak sizin lastiklerinizde çapın değişmesi gibi bişey söz konusu değilki,sadece genişliği değişiyo.eğer yanağının genişliğide artmış olsaydı ozaman çapı büyümüş olurdu aynı zamanda arkadaşın anlattığı durumlar geçerli olmuş olurdu..

  13. #33
    ADVENTURER Engineer!
    Semih Kurtulmus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2011
    Yaş
    36
    Mesajlar
    1.161
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    16 RR 232
    Edilen teşekkür: 167

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen anlatayım arkadaşım:

    175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

    185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.
    şaka herhalde ?
    Was willst du machen , denk nicht nach tus einfach...

  14. #34
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı Serbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Siz lastiğin tabanını değiştirdiniz beyfendi sattığınız 185/65/15 değilmiydi
    E yeni aldığınızda 175/65/15 değilmi taban genişliği düşmüş sadece 185-175 diye ifade ettiğimiz taban genişliğidir.
    Bu mesajın altında açıkladım.Umarım anlarsınız

  15. #35
    Ziyaretci037
    Ziyaretçi Ziyaretci037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen anlatayım arkadaşım:

    175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

    185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.
    İyi güzl ama sizin çap dediğiniz şey aslında çap değilki,genişlik.

    Çap demek lastiğin yanağının yada ebatının büyümesiyle değişimi demek.Sizinkinde değişen tek şey tabanının genişliği,yani artan tek şey sürtünme katsayısı..

  16. #36
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı ykaya1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen anlatayım arkadaşım:

    175/65/15 ebadında yanak genişliği 175 taban ölçüsünün %65'i

    185/65/15 ebadında da yanak genişliği taban ölçüsünün %65'i olduğu için 185 de yanak genişiliği (dolayısıyla çap) daha artmış oluyor.
    Peki ben size bi örnek vericem şimdi 225/55/17 lastiğin neden yanağı ince oluyor bunuda açıklayın vallaha billaha susacam

  17. #37
    YUNUS KAYA
    ykaya1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/03/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    2.971
    Nereden
    Gaziantep
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 720

    Standart

    Alıntı Serbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki ben size bi örnek vericem şimdi 225/55/17 lastiğin neden yanağı ince oluyor bunuda açıklayın vallaha billaha susacam
    Kardeşim ben anlatamıyorum sana bir türlü.Bak şu aşağıdaki linke girip bütün lastik ölçülerindeki çap değişikliğini anlayabilirsin.

    Lastik NET - Oto Lastik & 4x4 Lastik | Off - Road Lastikleri | BF Goodrich - Insa Turbo - Mickey Thompson - Federal - Cooper - Maxxis - Carlisle ... | En kaliteli ürünler en uygun fiyatlarla...|Lastik Hesap Modülü

    185/65/15 deyken 175/65/15 e geçtiğim için lastik çapı 621 mm den 609 mm ye düştü.175/65/15 in yanak yüksekliği de 185 den küçüktür.Yakıt tüketimi taplam çapın büyklüğüne bakar diyorum siz çıkarıp başka başka lastik ölçülerine geçiyorsunuz.17 jantla 15 jant bir mi?Bi kere jantın çapı değişik.

  18. #38
    serkan ....
    drive italian Nokta. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/03/2012
    Yaş
    41
    Mesajlar
    1.139
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Tekno Gri
    Plaka
    34 TT 5233
    Edilen teşekkür: 237

    Standart

    ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra

  19. #39
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    0.5 inçlik bir düşüşü hissedemezsiniz aşşağı yukarı 7 mm ediyor bu mümkün değil sizin yakıt ekonominize etki etmez sizin dediğinize göre bu hesaplama aracıyla geniş tabanlı lastiklerin öküz gibi et değerleride olması lazım ama yok maalesef neyse konu bu değil size diyeceğim sizin o lastiklerle max sağlıcağınız 0.3 ile 0.5 lt arasıdır yanlış iş yapmışsınız keşke danışsaydınız forumda bu işten iyi anlayan kişilere.

  20. #40
    Serbay Çakırlı
    Serbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/08/2010
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı Nokta. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben lastige degilde yakıta takıldım ş.içi 8 diyorlar ya benzinli araçlarla ben neden dizelle şuanda 7.8 yakıyorum allah allah çıldırıyorrum bunları okuduktan sonra
    shell fulsave tavsiye ederim ankara şehir içi trafiği sabah 8 akşam 4 olmak üzre yolda yım 4.8 lerde geziniyo güzergahım bilenler için dikimevi hacettepe beytepe kampüsü.

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Hidrojen Yakıt Tasarruf Sistemleri
    lektonstar17 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 100
    Son Mesaj: 27/11/2014, 12:07
  2. Yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz_?
    tolgabaydar tarafından Makale forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 24/11/2012, 13:07
  3. Panther yakıt tasarruf
    onurciko tarafından Modifiye forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 26/10/2011, 11:05
  4. Araç yakıt tasarruf cihazları hk.
    kolombo tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23/06/2009, 22:54
  5. Mucitten yakıt tasarruf karışımı
    halilim tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20/01/2009, 22:11

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com