Arkadaşlar merhaba,
Artık hangi yolu deneyeceğimi emin olun şaşırdım. 2011 model GP 1.3 mjet 75hp sahibiyim. Herkes 1 depo ile 700-800 km gittiğinden bahsederken ben hayretler içerisinde kalıyorum.
2 gün önce bir test yaptım. Araca 50 TL lik yakıt aldım ve müşürün nerede olduğunu gözlemledim. İçeride kalan yakıt ile beraber ibre ortanın biraz altına gelmişti. Aldığım yakıt; 12 LT civarı.
Km' yi sıfırladım ve yola koyuldum. Maltepe' den Gebze' ye e-5 ve sahil yolunu kullanarak geliyorum. Ortalama yakıt tüketimi 5,6/100km.
Esas sorum şu; Gün itibariyle ibre yakıt almadan önceki noktaya kadar düştü ve gittiğim mesafe 120 km. Allah aşkına 100 km de ortalama 5,6 LT yakıyorsa bu araç kalan 6,4 LT mazot nerede ?
Servise mi götüreyim aracı neresine baktırayım. Yakıt gidiyor diye korkudan gaza basamaz oldum artık.
Bi akıl verin lütfen.
Yanlış anladınız galiba... Araç zaten 0 noktasında iken yakıt ikmali yapmadım.
Özetlersem; Depo'da 5-6 LT yakıt varken; 12 LT daha yakıt aldım. Gidilen yolu 0'ladım.
Ortalama tüketim: 5,6LT/100 km.
Gidilen yol: 120 km
Harcanan yakıt 12 LT.
Daha anlaşılır herhalde.
Diyorum ki... Ortalama 100 KM' de 5,6 LT harcamış ve 120 km yol gitmişsem toplam 7 LT yakıt harcanmış ve 5 LT daha yakıt kalmış olması lazımdı.
dostum aynı durum bende de var ışık yandığında 50 tl lik mazot alıyorum son çeyreğe kadar 120 km gidebiliyorum tekrar ışığı yakana kadar 200 km rahat gidiyor ama
İlk mesajımda yazdığım üzere;
Yakıt almadan önce müşürü kontrol ettim ve 3. çizgideydi. 12 LT yakıt aldıktan sonra müşür yarım deponun biraz altındaydı.
Bugün 120 km yaptıktan sonra aynı noktaya - 3 çizgiye - düştü
yakıt ortalamasının bulunmasının en sağlıklı yolu depoyu fulleyip 100km yaptıktan sonra yine aynı pompadan aynı şekilde yakıt alıp (2-3 defa olursa daha sağlıklı olur) hesaplamasını yapmaktır. örneğin:
aracınızın deposunda 10 lt yakıt var depoyu doldurup 100km yol yaptınız tekrar aynı pompaya yanaştınız ve aracınız 5lt yakıt aldı 2.defa 100km yolda 5.4 lt aldı 3.defada 5.5lt aldı
şimdi 5+5.4+5.5=15.9lt
15.9/3= 5.3lt yakıt ortalamanız vardır. ilk depoyu doldurmak maddi açıdan biraz yüklü gelebilir ama sonraki yakıt alımınızda 20-22 tl (mazot) tutacağından yüklü gelmez.
şamandıraya güvenmeyin kesinlikle aldanırsınız.
hALİL BEY ONU YAPACAğınıza BOT yi sıfırlayın 1 depoyu tam fulleyin.depocunun başında durun tabanca attıktan sonra yine sonuna kodar doldursun.sarı ışık yanana kadar kullanın.BOT sıfırlandıktan sonra kaç km yol gittiğinize bakın.depoyu sarı ışık yanar yanmaz fullerseniz en net sonuca ulaşirsin
bu şekilde rahatlıkla ortalama tüketimi bulursun BOT deki ...lt/100km ile de kıyaslarsınız
Konu since1453 tarafından (16/03/2012 Saat 13:53 ) değiştirilmiştir.
herkes kendi bildiğini yapsın o zaman kıvanç bey. ben bu şekilde yapıyorum. aracın lpg li her yakıt alımında depomu fullerim ve ne kadar litre alacağını da az buçuk kestiririm. bende aot, bot yok olsa da benim için değişen bir şey yok. önemli olan ne kadar km de hangi kullanım şartında aracımın ne kadar yaktığıdır.
iyide niye agresifleşiyorsun ?
Kötü birşey demedimki halil bey ;
Sarı ışık yandığında fulleyin tekrar sarı ışık yandığında gittiğiniz km yi alın depoya koyduğunuz benzin yaklaşık 37 lt olucak(+,-1 lt)
37 lt ........ km gitti
xlt 100 km de gider
herkez kendi bildiğini yapsın burası forum amacı paylaşım
walla öyle büyük harflerle yazıyı okuyup öyle yapılmaz böyle olacaktır gibi bir cvp gelince bende de ters etki yaptı. ewet forumun amacı paylaşmak. paylaşacağız ki doğru mu biliyoruz yanlış mı öğrenelim. yakıt hesabına gelince hiç dizel aracım olmadı yıllardır lpg li araç kullanırım ve ne zaman benzin ya da lpg göstergesine bakarak hesap yapsam hep yanılmışımdır. o nedenle de kimseye göstergeye göre hesap yapmayı önermem.
arkadaşıma kesinlikle katılıyorum. yakıt kontrolu yapacaksanız mutlaka deponuz fullaetin şamandra yanıltıyor hemde baya. depo fulken km sıfırlayın en az 100 km yol yapın sonra tekrar fulletin alınan yakıt / yol alın size en sağlıklı sonuç. şamandradan anlayamazsınız. şöyleki ben depomu fullediğimde çok uzun bi km yakıt ibresi yerinden kımıldamıyor. ama sonra pat diye düşüyor. umarın içiniz biraz rahatlar. son olarak şamandra yanıltır...
Büyük harfle yazdığımı yeni fark ettim excel de tablo yapıyorum capslock açıık kalmış dikkat ederseniz büyük küçük harfler karışık.art bir niyetim yoktu olamazda zaten
Bende ibreye bakmıyorum hiçbirzamn
1)ecodrive programı sürüş verilerimi usb ye kaydediyor.o verilere bakıyorum
2)depoyu her fullediğimde BO yi sıfırlayıp yol blgisayarını takip ediyorum
3)az önce anlattiğim gibi sarı ışık yandıkça depoyu full dolduruyorum.bu şekilde 37 lt yakıt ile kaç km yol gittiğimden hesap yapıyorum
3 değerde %99 uyum sağlıyor ve kesin hesabı görüyorum
Herkese paylaştığı bilgiler için teşekkür ediyorum.
neyse önemli değil tartışmak yersiz ki ortada bir şey yok. herkes fikrini söylemekte özgürdür neticede(dün gece 10dan beri ayakta olduğumdan yanlış da anlamış olabilirim).
aslında sizin söylediğinizle benim söylediğim aynı. ben deneme yapmak isterseniz 100 km de bir aracınıza yakıt alın deneyin diyorum siz 400 500kmde. o nedenle işlemin gidişi ortak. aradaki tek fark günlük 40km yolda 400 km 10 günde yapılacağından ve araç stop edilip tekrar soğuk kullanılacağından motor ısınana kadar biraz daha fazla yakacak ve yakıt hesaplamasında sizin söylediğinizle benim söylediğim arasında 1-2 lt civarında fark çıkacaktır. en doğrusu hangisi?? aracın kesintisiz olarak kullanıldığında yaktığı mı yoksa günlük kullanımda yaktığı mı??? bence her 2 si de. biri uzun yola çıkıldığında ne kadar yakarım hesabı diğeri günlük kullanımdaki hesap.
depo 200 liraya doluyor nasıl dolduralım )) 6 ayda daha bi kez yarıyı gördü depo bakım pahalı, yakıt pahalı, parça pahalı satıp tertemiz affedersiniz eşşeğe binecek hale geldik..
o yüzden lpg kullanıyorum zaten 80-85 tl ye doluyor meret benzinde 150 tl veriyordum çeyrek depoyu fullemek için
benim araçta da yakıt aldığımda birden yarım depoya kadar yükseliyor ışık yanıyor ve ben 50 tl lik yakıt alıyorum altı üstü..daha eve gelmeden bir kademe düşmüş oluyor yani ilk etapta şamandıra resmen aldatıyor..
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri