73 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Grande Punto Dizel çok mu yakıyor?(ilk kalkışlarda hantallık sorunu ile birlikte)

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı dejavu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben uzun yolda ankara denizli yolunda 5 beş kişi full bagaj 4,6 lt ortalama tutturdum hemde 2200 devir civarında kullanarak... aynı yolda giderkende biraz bastım 5.2 idi.. ankara içinde kızılay trafiğinde genelde 6,7 lerde kaldım hep.... birinci ekonomik olmak istiyorsan aracını beşinci vitesde değil dördüncü vitesde 80 km hızda sabit tutmalısın... araç 5 vitesde daha çok yakar bu hemen hemen butun araçlarda böğledir... bugun bile sihhiye yolunda dördüncü vites 80 km reye sabitlediğimde anlık tüketim 2.8 lt lere bile düştü aracı doğru kullandığınızda fabrika değerlerinin altına bile inebilirsiniz.. (tabi aracınız bakım ve güzel bir yerden güzel bir yakıt aldıysanız..) unutulan hesaplanmayan bir husus da aracınızın bakımlı olması ve emin bir yerden doğru temiz yakıtın alınması.. temiz olmayan bir yakıt her zaman yakıt değerlerini artırır.. tabi türkiyede temiz yakıtı ne kadar bulabilşyoruz... arkadaşlar...
    Düz bir yolda, sabit devirde ve gaz basıncında 5. ve 6. viteste araç daha az yakar...

  2. #2
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düz bir yolda, sabit devirde ve gaz basıncında 5. ve 6. viteste araç daha az yakar...

    tamamda türkiyede o düz yolu nerden bulacaksın.... düz yol ve uzun yol dersen ewet haklısın ama şehir içinde düz kısa düzyolda en ekomik kulanım 4 dür.. aslında aracın en rahat vitesi 4 dür.. tabi benimki 5 vites birde altıncı vtes olanlar var.. üst gp paketli olanlar onlarda altıda beşten daha fazla yakar diye düşünüyorum.. ama yine tekrarlıyorum.. en hızlı vitesde momentum kazanmışsa ozmaman az yakar ama şehir içinde o momentumu yakalamak çok zor her zaman o yuzden en üst vitesin bir altı (genel kelime kullanıyorumçünkü 5 viteslide var 6 viteslide) kullanmak gerek.. ekonomik kullanım için..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  3. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı dejavu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamda türkiyede o düz yolu nerden bulacaksın.... düz yol ve uzun yol dersen ewet haklısın ama şehir içinde düz kısa düzyolda en ekomik kulanım 4 dür.. aslında aracın en rahat vitesi 4 dür.. tabi benimki 5 vites birde altıncı vtes olanlar var.. üst gp paketli olanlar onlarda altıda beşten daha fazla yakar diye düşünüyorum.. ama yine tekrarlıyorum.. en hızlı vitesde momentum kazanmışsa ozmaman az yakar ama şehir içinde o momentumu yakalamak çok zor her zaman o yuzden en üst vitesin bir altı (genel kelime kullanıyorumçünkü 5 viteslide var 6 viteslide) kullanmak gerek.. ekonomik kullanım için..
    En ekonomik vites en yüksek vites, en az ekonomik olanıda 1. vitestir her zaman.Tabiki yol durumuna göre seçilen vitesler yakıt tüketimini etkiler.Ama 4. vitesle sabit hız giderken eğer 5.vitese geçip daha düşük deviri sabit gaz basıncıyla koruyabiliyorsak 5. vites 4. vitesten daha ekonomiktir.Aynı şey 6. vites için de geçerli...

  4. #4
    nejat brohi
    nejatb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Mesajlar
    166
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En ekonomik vites en yüksek vites, en az ekonomik olanıda 1. vitestir her zaman.Tabiki yol durumuna göre seçilen vitesler yakıt tüketimini etkiler.Ama 4. vitesle sabit hız giderken eğer 5.vitese geçip daha düşük deviri sabit gaz basıncıyla koruyabiliyorsak 5. vites 4. vitesten daha ekonomiktir.Aynı şey 6. vites için de geçerli...
    en ekonomik olan en yüksek vites diye bir kayide yok. asıl onemli olan devir.

    ben bunu uzun sure takip ettim. gp'de deviri 2000-2250lerde tutmak gerekiyor, maksimum 2500.

    yuksek vitese atıp motor devrini cok dusurdugunuzde, anlik tuketim artıyor. o anda vites kucultup deviri optimum aralıga yaklastırdıgınızda anlık tuketim bariz dusuyor.

    aslında ince bir denge var, olay deviri ayarlamakta.

    6. vitese gelince. altıncı vites belli bir hızı astıktan sonra yararlı oluyor, cunku 5. viteste devir 2500 u asinca araba cok yakıyor, o anda altıya atınca iste anlik tuketim yine dusuyor.

    ama burada devri korumak onemli mesela rampa cikıyorsaniz, cok gaz gerekiyor o da tuketimi arttırıyor.

    hesaplı kullanmak hem ustalık hemde emek istiyor. bazen devir saatininde, vitesinde, anlık tüketiminde canı cehenneme deyip basıyorsunuz gaza..

  5. #5
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı nejatb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en ekonomik olan en yüksek vites diye bir kayide yok. asıl onemli olan devir.
    ben bunu uzun sure takip ettim. gp'de deviri 2000-2250lerde tutmak gerekiyor, maksimum 2500.
    yuksek vitese atıp motor devrini cok dusurdugunuzde, anlik tuketim artıyor. o anda vites kucultup deviri optimum aralıga yaklastırdıgınızda anlık tuketim bariz dusuyor.
    aslında ince bir denge var, olay deviri ayarlamakta.
    6. vitese gelince. altıncı vites belli bir hızı astıktan sonra yararlı oluyor, cunku 5. viteste devir 2500 u asinca araba cok yakıyor, o anda altıya atınca iste anlik tuketim yine dusuyor.
    ama burada devri korumak onemli mesela rampa cikıyorsaniz, cok gaz gerekiyor o da tuketimi arttırıyor.
    hesaplı kullanmak hem ustalık hemde emek istiyor. bazen devir saatininde, vitesinde, anlık tüketiminde canı cehenneme deyip basıyorsunuz gaza..

    Kesinlikle öyle bir kayide var:ok: Tabiki motoru zorluyorsanız, özellikle de rampa çıkarken vites düşürmek yararlı ama önceki mesajımda da belirttiğim gibi sıfır eğim ve sabit gaz basıncıyla örneğin 5. viteste 1500d/d gitmek, 4. viteste 2000d/d gitmekten daha ekonomiktir.Zaten yazının alt bölümlerinde kendin de belirtmişsin:ok:

  6. #6
    Akincl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    Kural 1:

    Kasayı kaldıramıyorsan düşük devirde de olsan çok yakarsın


    Kural 2:

    Torkun geldiği deviri tutturamazsan yine çok yakarsın.

  7. #7
    Akincl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    676
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 84

    Standart

    vw, devrim yaptım devrim yaptım diye bas bas bağırıyor ama devrimi asıl yapan

    fiat dır.

    common-rail i bulan da fiat dır.yüksek basınçlara dayanıklı enjektör gereksinimi gereği patenti seri üretime geçirebilmek için bosch a satmıştır.

    kontağı kapatın multijet ne vuruntu ne titreme yapar.benzinli gibi kapanır.

  8. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Akincl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kural 1:

    Kasayı kaldıramıyorsan düşük devirde de olsan çok yakarsın


    Kural 2:

    Torkun geldiği deviri tutturamazsan yine çok yakarsın.
    Kural 1 e: Ne kadar çok ağırlık o kadar çok tüketim, düşük devir ya da yüksek devir.Katılıyorum:ok:
    Kural 2 ye:Tork turboyla beraber gelir ve tüketimi arttırır

  9. #9
    nejat brohi
    nejatb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/04/2007
    Mesajlar
    166
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Alıntı Akincl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kural 1:

    Kasayı kaldıramıyorsan düşük devirde de olsan çok yakarsın


    Kural 2:

    Torkun geldiği deviri tutturamazsan yine çok yakarsın.
    bu tesbite imzamı atarım, cunku benim kullanımlarımda birebir gozlemledigim olaydir.

  10. #10
    halil aticklk
    armani_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    11
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düz bir yolda, sabit devirde ve gaz basıncında 5. ve 6. viteste araç daha az yakar...
    :ok: kesinlikle katılıorum...

    Senin motorun açılmamış biraz zorlayarak kullanmanı tavsiye ederim...?????????????????????????

    motor açma diye birşey yoktur ark.larım ,yapmayın 1 arkadaşım konu ile ilgili bass zorla demiş daha neler ?? insanlarıda yanlış bilgilendiriyosunuz...rodaj lı çıkıyoo artık araçlar fabrika çıkışı..konu ile ilgili forum sayfalarında teknik açıklama yapan ark.larım oldu araştırınız...!!

    6,5 normal zaten arkadasım ben genelde sehirler arası yolda 80-100 km ile giderken 4-4,5 arası yakıyo daha ne kadar az yakabilirki yani...
    fabrika değerleri 3,8 - 3,9 u weriyor bilginize...
    Konu Linos tarafından (21/04/2007 Saat 08:46 ) değiştirilmiştir. Sebep: Flood!

Benzer Konular

  1. Benzinli Grande Punto km de ne kadar yakıyor?
    fh150 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 136
    Son Mesaj: 06/01/2013, 18:33
  2. Grande Punto dizel - Evo Dyanamıc dizel ?
    tserce tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 07/09/2011, 13:28
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 28/07/2011, 23:43
  4. Grande punto beklediğimden çok fazla yakıyor
    aos tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 30/01/2011, 14:34
  5. H&R 3.5 mm. Yay Dizel Grande Punto ve Dizel Opel Corsa
    mehmetbasli tarafından İlanlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 25/06/2010, 20:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com