Bence mjtd 90bg ile C-max 1.6 tdci arasında gerek tüketim gerekse performans olarak önemli bir fark yoktur.Hatta 0-100km/s değeri neredeyse aynıdır :) Focustaki 1.6 tdci nin performansı daha iyidir tabi...
valla dediğiniz şeye ben katılmıyorum 1. vites tamam çok keyifli değil ama 2 ve 3 te arabaya istediğinizi yapıp kalktıktan sonra lambalarda yanınızdakilere el sallarsınız :) 3üncü viteste ilk iki vitesi azcık zorlarsanız rahat rahat 80km yi gördüm ki ölyle limitöre falan gelmeden gayette seri kalkıyor ama benzinli kullanan arkadaşıma verdim geçen gün bırakın kalkmayı yoldabile hızlanamadı dizel kullanımı ve aracı tanımak önemli.uzun yol için bursa esk arası 4.3 le esk ank arası 4.8 le gittim aracım daha 4000e yeni geldi.5000den sonra heralde fabrika verisi altına inicem :D ortalama hızımda esk bursa 85 esk ank 88 di.şehir içinde 5.5 le 7.0 arası gördüm o kullanıma devre dur kalka göre değişiyo ama 7.5in üstünü daha göremedim ne kadar zorlasamda.
bende katılmıyorum daha önce bi çok dizel kullandım şimdiye kadar bana gp kadar zevk veren bi sürüş esteğini hiç bir arabada bulamadım bi kere araba 1. vitesde hantal ve kısa ama bu dizellerin kronik yapısından kaynaklanıyo yanı her dizelde böledir sadece kalkış amaçlı kullanılır ama 2. vitese attığında bide hiç bi otoda olmayan bişi 1750 deviri aştığında araba inanılmaz bir zevkle kendini öne atıyo ben gpnin bu özelliğini bi kedinin fareyle oynamısına benzetiyorum önce alt devirlerde dalga geçiyosunuz üst devirlerde sizin nallarınızı topluyosunuz işin özeti budur ben 75 hp kullanıyorum böle bi zevk alıyorum arabamdan 90hp tahmin edemiiyorum şunu unutmayınki kullandığımız araçlar dizel kıyaslamaıy ona göre yapalım daha doğru olur...
Bizim araçların 1. vitesleri yeterince kısa, olması gerektiği gibi ama dizellerin ilk hareketlenme anında biraz ağır olma durumları vardır.Bu da yüksek devirle kalkış yapılarak giderilebilir...
Motor soğukken deli gibi burnunu dikiyor :)
bence dizel arabalara karşı bir yabancılığın war. düşük dewirlerde ölü olması çok doğal. benzinli motorlar gibi 4000-5000lerde de kullanılmamalı.
2000-3000 arasında kullanmalısın. eğer ekonomi yapmaya çabaladığın halde eskişehir-konya yolu gibi yerlerde 6.5 anca tutturuyorsan, ya sürüş stilinde ya da arabada bir problem war. ben beytepede oturuyorum we örneğin buradan çıkıp bahçeliye gidip geldiğimde ekonomi istediysem 5.5 i çok rahat tutturuyorum. bastığımda ise 7 ciwarı yakıyor..
ben uzun yolda ankara denizli yolunda 5 beş kişi full bagaj 4,6 lt ortalama tutturdum hemde 2200 devir civarında kullanarak... aynı yolda giderkende biraz bastım 5.2 idi.. ankara içinde kızılay trafiğinde genelde 6,7 lerde kaldım hep.... birinci ekonomik olmak istiyorsan aracını beşinci vitesde değil dördüncü vitesde 80 km hızda sabit tutmalısın... araç 5 vitesde daha çok yakar bu hemen hemen butun araçlarda böğledir... bugun bile sihhiye yolunda dördüncü vites 80 km reye sabitlediğimde anlık tüketim 2.8 lt lere bile düştü aracı doğru kullandığınızda fabrika değerlerinin altına bile inebilirsiniz.. (tabi aracınız bakım ve güzel bir yerden güzel bir yakıt aldıysanız..) unutulan hesaplanmayan bir husus da aracınızın bakımlı olması ve emin bir yerden doğru temiz yakıtın alınması.. temiz olmayan bir yakıt her zaman yakıt değerlerini artırır.. tabi türkiyede temiz yakıtı ne kadar bulabilşyoruz... arkadaşlar...
arkadaslar yanıtlarınıza ayrı ayrı tesekkurler.
gp annemlerin arabası, bende su an toyota corolla xei ye biniyorum, efsane kasa. hali ile punto ile arasındaki farkı tahmin edersiniz. bu efsane kasa ile hala isiklarda diger bircok arabanın tozu attırılıyor.
gp 90 bg dizele gelince. uzun yolu gercekten keyifli ama sehir ici kullanımı arabanin agırlıgı ve birinci vitesinin kısa olması nedeniyle biraz zor. yine bu yuzden sehir icinde cok yaktıgını dusunuyorum.
ama konforu harika.
Senin motorun açılmamış biraz zorlayarak kullanmanı tavsiye ederim.
multijet ne şehir içi ne de şehir dışı çok yakmıyor.
sen ağırlıklı 1. vites kullanıyorsun ve sonuna kadar gaz verip 2 ye çekiyorsun.
1. vitesi fazla kullanma direk 2 ye al ve gaza bas.
dizel arabada turboyu açmadan momentum veremezsin.
tamamda türkiyede o düz yolu nerden bulacaksın.... düz yol ve uzun yol dersen ewet haklısın ama şehir içinde düz kısa düzyolda en ekomik kulanım 4 dür.. aslında aracın en rahat vitesi 4 dür.. tabi benimki 5 vites birde altıncı vtes olanlar var.. üst gp paketli olanlar onlarda altıda beşten daha fazla yakar diye düşünüyorum.. ama yine tekrarlıyorum.. en hızlı vitesde momentum kazanmışsa ozmaman az yakar ama şehir içinde o momentumu yakalamak çok zor her zaman o yuzden en üst vitesin bir altı (genel kelime kullanıyorumçünkü 5 viteslide var 6 viteslide) kullanmak gerek.. ekonomik kullanım için..
abi kusura bakmayın da 4 vıteste daha ekonomık olmasını anlayamadım ? sehirici olarak mı bahsettin 4.vitesi ?
En ekonomik vites en yüksek vites, en az ekonomik olanıda 1. vitestir her zaman.Tabiki yol durumuna göre seçilen vitesler yakıt tüketimini etkiler.Ama 4. vitesle sabit hız giderken eğer 5.vitese geçip daha düşük deviri sabit gaz basıncıyla koruyabiliyorsak 5. vites 4. vitesten daha ekonomiktir.Aynı şey 6. vites için de geçerli...
en ekonomik olan en yüksek vites diye bir kayide yok. asıl onemli olan devir.
ben bunu uzun sure takip ettim. gp'de deviri 2000-2250lerde tutmak gerekiyor, maksimum 2500.
yuksek vitese atıp motor devrini cok dusurdugunuzde, anlik tuketim artıyor. o anda vites kucultup deviri optimum aralıga yaklastırdıgınızda anlık tuketim bariz dusuyor.
aslında ince bir denge var, olay deviri ayarlamakta.
6. vitese gelince. altıncı vites belli bir hızı astıktan sonra yararlı oluyor, cunku 5. viteste devir 2500 u asinca araba cok yakıyor, o anda altıya atınca iste anlik tuketim yine dusuyor.
ama burada devri korumak onemli mesela rampa cikıyorsaniz, cok gaz gerekiyor o da tuketimi arttırıyor.
hesaplı kullanmak hem ustalık hemde emek istiyor. bazen devir saatininde, vitesinde, anlık tüketiminde canı cehenneme deyip basıyorsunuz gaza.:).
tesekkurler yalnız, bizim punto'da soyle birsey oluyordu.
motor birden stop ediyordu, devir dusunce ozellikle klima acikken. kalkıslarda oluyordu bu, mesela dar bir sokakta saga donecegim, araba yavasladı, gazı biraz az tuttum -ki bu benzinlide hesaplı kullanımdan gelen bir alıskanlık- araba tak stop ediyor.
ozellikle 2. viteste oldugundan 1. vites mecburu kullanıyordum.
simdi biraz daha iyi motor, 8bin kmyi devirdi, az toparladı. motoru acmaya calısıyorum aslında hala.
birinci vitesi iste bu stoplama yuzunden cok kullandım ama simdi ozellikle klimada olmadıgından ve motor toparlandıgından daha az kullanabiliyorum.
ama oda cok gaz istiyor, sonucta yine tuketim olumsuz etkileniyor.
İlk kz dizel kullandığın için böyle olmuş.
baştan konu açsaydın.bu tip şyler yaşamazdın.
dizel benzinli gibi kalkmaz.1. vites iyi gaz verip kaldırıp hemen 2 ye çekiceksin.
1 de beklersen çok yakarsın.
çıkıp otobana 3 . ve 4. vitesler de zorlayacaksın.
200 bas demiyorum ama bunları yapmadığın için motorun kendine gelmesi için 8000km beklemiş.daha da tam açık değil.
normalde rodaj kalktı sıfır arabayı alıp ilk 1500km kademeli olarak zorlarsan motor rahat devirlenir.tüketim de kademeli olarak düşer.
Kesinlikle öyle bir kayide var:ok: Tabiki motoru zorluyorsanız, özellikle de rampa çıkarken vites düşürmek yararlı ama önceki mesajımda da belirttiğim gibi sıfır eğim ve sabit gaz basıncıyla örneğin 5. viteste 1500d/d gitmek, 4. viteste 2000d/d gitmekten daha ekonomiktir.Zaten yazının alt bölümlerinde kendin de belirtmişsin:ok:
Kural 1:
Kasayı kaldıramıyorsan düşük devirde de olsan çok yakarsın
Kural 2:
Torkun geldiği deviri tutturamazsan yine çok yakarsın.
Yorumların hepsi doğru. Yakıt ekonomisi yapmak istiyorsanız 1. de hareket edip hemen 2. ye geçin. Dizel bu. Torkunu düşük devirlerde verir. Ben şehir içi 1200 devirlerde felan kullanıyorum. Motorumuz çok iyi olduğu için gıkını çıkartmıyor. Yalnız şunu da bilin . Çok basmak nasıl motor ömrünü biraz kısaltıyor ise çok ekonomi yapmak da kurumlaşma sağırlaşma açısından motor ömrünü kısaltacaktır. Ayrıca şanzımana ve baskı balataya diğer ekipmanlara da olan sürtünmeyi ve aşınmayı artıracaktır. Ama 5000 devirlerde sürmek kadar değil tabi. Ben bu şekilde sürüyorum. 1200 devirlerde yokuş bile çıkıyorum 4. viteste bana mısın demiyor. Size de tavsiye ederim. Çok hantal bir sürüş oluyor fakat en ekonomiği de bu. Bilgisayardan da takip edebilirsiniz.
Ayrıca motorumuz çok güzel. Babamın fabia tdi da bırakın 1200 deviri 1700 devirde bile araba hır hır hır hantal ve gaz istiyor. Bu da multijet farkı. Daha arabanın titrediğini duymadım. O kadar zorlamama ramen.