okula giderken sakin kullanarak ne kadar yakacam dedim ve gidiş çevre yolu dönüş yarım şehir içi sonuç olarak 5.2 lt yakıt tüketimine ulaştım ama bu sehir içinde çok fazla durkalk yapmamamdanda kaynaklanıyor olabilir.sevgiler
okula giderken sakin kullanarak ne kadar yakacam dedim ve gidiş çevre yolu dönüş yarım şehir içi sonuç olarak 5.2 lt yakıt tüketimine ulaştım ama bu sehir içinde çok fazla durkalk yapmamamdanda kaynaklanıyor olabilir.sevgiler
arkadaşlar benim GP de bir acayiplik var galiba yol bilgisayarında ortalama tüketim 5.8 gösterirken 20 tl lik mazotla 100 km yol yaptım yol bilgisayarına göre 177 krş yakmam gerekiyo bunun neden olduğunu bilen varmı ?
puntoların yol bilgisayarı hep tahmini ölçüm yapıo net bir kilometre gösteremez bastıgında düşüyo sakin kullanıncaa artıyo o yüzden yol bilgisayarında kaç km. yapıcağına bakmicaksınız ama benim aracım 1.3 90hp 16V şehir içi 180 krşun altına inmio şehir dışıda 160 krş normalmi bilmiyorum kime sorduysam idare eder dediaracı ikinci el aldım bakımları yapılı dizel kullanan bir arkadaş açıklama yaparsa sevinirim
dün iznik bursa dönüşü %3,6 yaktım buda 3,05 lira olmuş mazota rağmen 11 kuruş yakıyor kilometrede.hükümet duymasın ama 3,50 yapıverir mazotu...
Geçen pazar Gebze-İstanbul arası otobanda 90 km/h sabit hız ile 3.5lt/100 km ortalamayı gördümDaha ne diyeyim GP işte varmı ötesi...
Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
Clio RS 190 HP
ve Şimdi...
Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...
Depolarımız kağıt üstünde 45L ama ölçümlerime göre 46L çıkıyor. Ama yol bilgisayarına göre ortalama yakıt tüketimleri değerleri aynı, yol bilgisayarı doğru hesaplıyor. Yaklaşık 12000km denedim.
İkaz lambası yandığı an 30-TL lik yakıt aldım ve yeniden yandığında 152 km yol yaptığımı gördüm.Aracı genel olarak işe gidip gelmek için kulanıyorum ve çoğu zaman 5.vitesi dahi görmüyor.Ortalama hız 80-90 km.Hesaplamalarıma göre 100 km de 6.6 litre yakmış oldu.Yakıt tüketimi dizel bir araca göre fazla değilmi,araçta 16" jant var ancak bu kadar yakıtı etkileyeceğini düşünmüyorum.
Üstad 4.viteste 80-90 arası araç devri normal değilmi sizce, bu benim ilk dizel aracım ve 5.viteste 80/km araçta tam performans vermiyor, ki zaten dizel araçları devirli kullanmayı tavsiye ediyorlar.Sabah işe gelirken tekrar baktım y.b. 100/km de 6 dan aşağı düşmedi,100/km ye 4 leri duyunca iç çekiyoruz.
Performans arttıkça tüketim de artar, sözkonusu ortalama hızı 5. viteste yakalamak daha ekonomik olur,
Dizeli devirli kullanma gereği bence çok gereksiz bir tavsiye.Dizeller zaten devir üretemeyen, düşük devirli kullanılan motorlar.Zaten bu yüzden de uzun ömürlü olmaktadırlar.Devirli kullanmaktan kasıt sürekli 3000-4000 lerle gitmekse bu motoru yormaktan, yıpratmaktan başka bir işe yaramaz.Düz yolda 5. viteste 1500-2000d/d ile rahatlıkla seyahat edilebilir.Tabi yüksek devirlere de çıkmak gerekiyor arada...
Üstad şimdi devirli derken ben zaten arabayı çok bağırtan yada aynı vitesle uzun süre gidenlerden değilim.Sadece ortalama hızım 80 ile 90/km arasında değişir iken 5.vites biraz kasıyor.Eski benzinli aracımda bu kadar değildi bende genel olarak dizellerin devirli kullanılma tavsiyesine bunu bağladım.Sizce benim yakıtta 100/km de 6.6 lt gibi bir rakama ulaşmam normalmi yada sırf bu kullanım tarzından fazla yakıyor olabilirmi.Araçta genel olarak tek seyahat edilmiştir.Adana dada bilindiği üzre öyle fazlaca yokuş v.s.yoktur.
80-90 arası hızlarla ben 5. vites yokuş yukarı bile çıkıyorum.sizin istediğiniz turbo sürekli kontrolümde olsun bastım mı gitsin ise o zaman yakıt tüketimi kaçınılmazdır. eğer yakıt tüketiminde ekonomi istiyorsanız
30 da 3 e
50 de 4 e
70 te 5 e atın
belirli bi hıza ulaştıktan sonrada ayağınızı gaz pedalına sadece değdirin(kaybedeceğiniz 3-5 km hız kazanacığız ciddi yakıt tasarrufu olur.)
Bu gün mersinden Adanaya çevre yolu üzerinden ( biraz gezeyim aksiyon olsundiye ) gittim. 80km gidiş 80km geliş 10km kadarda şehir içi diyeyim dolaştım. Şehir içi ortalamam 5.5 larda şehir dışı gidişte 3.5lt lere kadar düştü. hızım şehir dışı 110 km hız devir 2500 vites 5. Ayrıca yola çıktığımda depom tam yarım çizgisindeydi gittim geldim ve yarım çizgisinin altındaki çizgiye gelmişti yani tek çentik
sevdim ben bu dizelleri ya
![]()
Artık Fiorinolu
kaptan_ahab daha dün adana ya geldim mersindeyim bende çevre yolu üzerinden geldm. Benim de kullandığım arabalar hep benzinliydi. Aracından kısa sürede yüksek hız bekleme aynı araçlara sahibiz aşağı yukarı ben gidiş esnasında 2300 devir 5.vites de sürekli kullanımda hızım 120 130 civarına ulaştığın da yakıt tüketimim 3.5-4.5 lere kadar düşüyor. yakıt sarfiyatını düşürmek için büyük vites azami hız ve 2500 devirlerde gidersen düşecektir.
Artık Fiorinolu
Eski aracım focus tu,sıralı sistem lpg taktırdığımda araç yakıt konusunda gayet iyi idi,kronik lpg hastalıkları başgöstermeye başlayınca aracı satarak G.P. ye geçiş yaptım.Benim anladığım o ki şehiriçinde dizel ile lpg arasında fark olmayacak ancak uzun yolda dizelin avantajını yaşamaya başlayacağız.
lpg şehiriçinde dizelden daha az yakar. şehirlerarası yolsa ise dizelin keyfine diyecek yoktur. dizel aracımı sattım ve GP benzinli aldım. temiz dizel bulamayınca aldık benzinliyi. lpg taktıracam çarşamba günü. daha önce paliom vardı lpg li az tkmelemedim garibim arabayı. inşallah GP sıkıntı vermez lpg de
Yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun.Ben lpg yi focus ta kullandım,Yaklaşık 7 ay sonra motor arıza lambası yandı ve araç durmaya yakın motor sönecek derecede titremeye başladı.Serviste bilgisayara bağlayarak lamba olayını hallettiler.3 ay sonra tekrar yandı.Yine bilgisayar ile halledildi ancak daha servisten çıkar çıkmaz tekrar yandı.Servistekiler bunun kronik bir hastalık olduğunu ve bu süreçte artık lambanın sürekli yanacağını, egzoz kısmından çıkan havanın kuru olması sebebi ile motor arıza lambasının yandığını, araca herhangi bir zaranının olmadığını ancak lamba sürekli yandığı için motorda bir arıza olur ise anlaşılamayacağını belirttiler.Netten g.p. için lpg dönüşümünün sonuçlarını araştırmanda fayda var derim.Lamba olayından geçtik diyelim motor titreme olayına gelince bir türlü çözüm bulunamadı.Servis lpg dönüşümü yapan yere gitmemi, lpg dönüşümü yapan yer ise servise gitmemi söyleyip durdu.
Bir depo ile 550 km si şehir dışı ( İstanbul - İzmir ) 300 km İzmir Şehir içi olmak üzere toplamda 850 km yol yaptım.
Aracım 1.3 Multijet 75 beygir.
Dizel araçların torku yani döndürme momenti yüksektir. Bizim araçlarda 1750d/d da en azami tork elde edilebiliyor. En ekonomik aralık burada. 1750-2500d/d en ideal aralıktır. Hatta 2000d/d da vites değiştirirseniz daha da ekonomi sağlayabilirsiniz. Tabii gaza ölçülü basmak gerekiyor. Uzmanlar hep böyle söylüyor. Denedim gerçekten işe yarıyor. Uzun yolda 3.3L yi gördüm. Ortalamada 4.3L değerini elde etmek de mümkün sadece biraz sabır gerekiyor.
Benzinli araçlarda bu sonuçlar daha yüksek devirlerde elde edilebiliyor.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri