ama şunuda unutmayın beyler,

ne kadar az yakıt,hava alcak fazla boşlukla gezerseniz okadar buharlaşmaya musait ortam yaratırsınızki oda daha fazla yakıtın boşa gitmesi hatta motor yüzü dahi görmemesi demektir!

bu sebepten en az yarım depo yakıtla gezmek hatta okadara bile düşmemek en önemlisidir.

ne kadar yararlı olduğuna pek inancım olmasada zor olmadğından sabah veya gece yakıt alarak!

2)en yarım depoyla gezerek
3) motor bakımlarını tam yaparak
4)syntetic yağ ve kaliteli mazot kullanarak
5) lastik ayarını tam tutarak
6) gereksiz sert kaçışlardan kaçınarak
7)turboyu gerektirmedikçe fazla yormayarak
8)daha uzun dahi olsa daha uygun ve duraksız yollar bulup tercih ederek yakıtan tasaruf yapmak en kolayıdır.

şunuda unutmayın turbo bilindiğinin aksine belirli bir devirde devreye girmez! hep devrededir ve besler ama siz ne kadar gaza basarsanız o kadar besler. yani siz 3000 devirde turboyu neredeyse beslemedende gezebilirisiz 1750 devir gibi az bir devirde turbonun en yüksek basınçına ulaşmışta gezebilirsiniz buna dikkat edilmeli çunku beyin her psi başına belirli bir yakıt püskürtür ve oda sizin cebinize zarar. bunun en iyi örneği
yokuş yukarı giderken 30la 1750 devirde bile olsan turbo basarda basar yakıt uçuk kaçıktır ama yokuş aşağı 140la gitsen motor bağırsa bile ne yakıt gider ne turboyu duyarsın. bunun sebebi load yani yük,gaz posizyonu yani sizin en kadar gaz verdiğinizle ilgili.

burda şunu anlatmaya çalışıyorum biz malesef ülkemizde araç birden devirlensin,torque u hissedelim seviyoruz yani sertmi sert gaza basmayı seviyoruz inanın bunu kontrol edip mesafesi uzun dahi olsa trafiğin az olduğu yollu tercih etsek çok kazanacazda kimse uygulamaya gidemiyor hemen nefsine kurban oluyor.

benim iş arkadşımdada bizim motorun yer aldığı corsa 1.3 cdti var ve hemen hemen aynı yerde oturuyoruz, iş çıkışı ben 12km yol tercih ediyorum oysa 9km olanı ben ortlama 4 lt yakıyorum(adana yeni sanayiden kanal boyu adanayı bilenler için) arkadaşımsa 8lt yakıyor(sanayi,havalimanı yolundan) biraz matematik yapıpta düşünürsen ben git gel 1lt yakıyorum oysa git gel hemen hemen 1.5lt yakıyor yani neredeyse 1.5 katımı! ben 80i görüp araç ne kadar az gazla o hızda sabit gidebiliyorsa okadar gaz veriıyorum ve ışıklar kırmızıysa çok önceden yavaşlayıp tam durma posizyona geçmeden yeşil olunca devaö ederek gezen tiplerdenim bu sayede dur kalk yok gibi birşeyki seçtiğim yoldada anca 2 lamba var ama alternatif yolda arkadaşım tam 10 defa duruyor.