53 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Biraz da nostalji takılayım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı bravo_sercan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu cümleleri bide anlaşılır olarak çevirsek


    ne demek sercan çeviririm tabiki

    sabaha karşı buza çekmiş = gece yarısından sonra hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde yol yüzeyinde bazen anlaşılabilir bazen anlaşılması zor olan donma ve buzlanma meydana gelir
    anlaşılabilir olanda yol parlar farların ışığı sanki yerde ayna varmış gibi gözüne yansıma yapar bu tür buzlanmayı anlarsın gerekli tedbirleri alırsın
    anlaşılması güç olana uzun yol şöförleri karabuz yada gizli buz olarak adlandırırız bu tip buzlanmada yol yüzeyi kuruymuş görüntüsü verir
    farların ışığı vurdukça yıldız şeklinde ufak parlamalar oluşur yolun üzerinde ki çizgilerin fosforu azaldığından parlamazlar ve çizgilerin görünmesi de azalır
    bu en tehlikeli buzlanmadır buza çekmiş terimini bunun için kullandım

    önümüzde kaydı dorse frenini çekti kafa kayınca =
    genelde karlı buzlu hava ve yol şartlarında ilk kayan araçlar tırlardır
    hatta yeni yağmurda bile çok çabuk kayarlar sebebi belden kırmalı oynar başlıklı olmalıdır tır dediğimiz araç dorse ve dorseyi çeken kupa dediğimiz kafadan meydana gelir
    olayın olduğu gece de önümüzde demirkapı rampalarını inerken (balıkesir)
    karabuz da fren yaptı fakat buzlanmayı fark edemediği içinde sadece ayak frenini kullandı buda aracın kafa kısmının kaymasına yol açtı kafa kaymaya başlayınca buz olduğunu fark etti hemen dorse frenlerini çekti ancak bu sefer de dorse kaymaya başladı tırlarda dorse yani arkasında takılı olan kasası kayarsa yan tarafa doğru gelir buna da biz makaslama deriz bundan sonra yapacak pek bir şeyin kalmaz en güvenlisi bu arkadaşın yaptığı şekilde dorse tamamen makaslayıp tırın kendi kafasını ezmeden aracı şarampole düşürmek veya başka bir araca kaydığı taraftan vurarak aracı durdurmak eğer tam makaslama gerçekleşip te kafayı altına alırsa dorse şöförün yaşama şansı neredeyse sıfırdır
    ek bilgi olarak tırlarda 4 tip fren mevcuttur
    bildiğimiz ayak freni , sadece arka çektiği kasaya kontrol eden dorse freni
    ,şaftan fren yapan 3 veya 4 kademeli röterdar , en son olarakta tüm fren körüklerini tam basınç uygulayan imdat freni
    eğer bu tırcı gizli buzlanmayı fark etseydi ilk olarak röterdarı 2 diş çekip hızı sabitliycek hızın artmasını engelliycek ayak ve dorse freninide aynı anda beraber kullanıp kaymayı önleyecekti
    umarım açıklayıcı olmuştur


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesajı için 4 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  3. #2
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    belden kırmalı oynar başlıklı
    tuttum bu cümleyi

Benzer Konular

  1. Biraz görüntü olsun biraz da konfor!
    talo tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 19/01/2011, 22:19
  2. Biraz nostalji yapayim dedim
    real tarafından Diğer Fiat Binek Modelleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 26/06/2010, 01:58
  3. Whitney Houston - I Will Always Love You ''Nostalji'
    bravo_sercan tarafından Sanat forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 18/04/2010, 00:16
  4. Nostalji reklamları :)
    narkoz30 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 18/01/2010, 12:37
  5. Bayramda gaza biraz daha az basıp biraz daha dikkat
    zaferkaplan tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 06/12/2008, 20:10

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com