41 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: ESP ve geyik testi

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #16
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    ESP sistemi çoğumuzunda bildiği gibi, tekerlere bağımsız olarak fren vererek arac üzerinde savrulmanın ters yönünde moment yaratır ve bu sayede arac seridinden cıkmaz yada cok cabuk stabil duruma gelir.
    - Frenleri ABS devreye girecek kadar köklediğiniz vakit ESP sisteminin pek işlevi kalmaz çünkü tüm tekerleklerde maksimum(yada max'a yakın) frenleme olacağı için, ESP'ye gereken ekstra frenleme kapasitesi çok azalır.
    - Arac markalarına göre kullanılan ESP sistemi performans olarak farklılık gösterebilir. Bunun dışında markanın kendi içerisinde kullandığı aynı ESP sistemi araç modellerine göre farklı sonuçlar verebilir. ESP bildiğim kadarıyla Sedan modellerde HB'lere oranla daha efektiftir.
    - ESP sistemi interaktif süspansiyon sistemi ile birleştirilirse(veya sert süspansiyonlu araçlarda) çok daha başarılı sonuçlar verecektir. Minik bir örnek veriyim.

    Mesela sert bir şekilde sağa dönen bir viraja girdiniz ve virajın içinde daha sert ikinci bir viraj olduğunu farkettiniz. Direksiyonu daha da kırarak daha sert olan 2. virajı almak istediğiniz zaman, farz edelim aracın arkası atmaya basladı.
    Bu durumda sol ön lastik aracın spin atma noktası olur (araç bu sırada sola yatmış vaziyettedir), ESP burda devreye girer ve diğer tekerleklere fren uygulayarak araçta spin yönünün tersi bir moment oluşturur. Burda sağ arka tekerlek kritiktir çünkü en yüksek ters moment bu lastiğe uygulancak frenleme ile elde edilecektir. Araç sola yatık durumda sağ tekerlerin üstündeki ağırlık sola kaydığı için sağ tekerlere uygulanacak maksimum fren kapasitesi de aracın sola yatmasıyla orantılı bir biçimde azalır. Bu yüzden sert süspansiyonlu araçlarda ya aktif olarak sertleşen süspansiyonlarda yatmalar az olacağından, ESP sistemi çok daha başarılıdır.
    Uzun lafın kısası, GPlerde aktif süspansiyon donanımı yoktur, bu yüzden spor süspansiyon olan veya aftermarket yay takılmış GPlerin ESP performansı olmayanlara göre daha iyi olacaktır. (atıyorum, geyik testinde 70km değilde 75-80 gibi..)

    Yanlışımlarım olabilir sonuçta herhangi resmi bir siteden alıntı yapmadım, yazdıklarım arabalara merakı olan bir makine mühendisinin fikirleridir , umarım açıklayıcı olmuştur.

  2. Bu mesajı için 2 kişi Stalker'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. geyik:D
    asil tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 27/01/2012, 23:47
  2. En baba geyik
    Yalın tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 22/10/2008, 20:00
  3. Geyik... :)
    İbrahimKC tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14/03/2008, 23:04
  4. geyik muhabbeti
    bumut tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26/01/2008, 23:04
  5. Punto Geyik Testi..
    SteinGP tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 03/10/2007, 17:04

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


ESP ve geyik testi Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com