Alıntı erdiyilmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
175/65/15'den 195/55/15'e geçiş sonrası; taban genişLiğin 175 mm'den 195 mm'ye çıkacak, yere temas yüzeyin artarken (ses de artar) yere basıncın azaLacak, kışın karLı buzLu zeminde dezavantaj yaratabiLir, ama mersindeysen pek önem arzetmiyor. yanak genişLiğin 113.8 mm'den 107.3 mm'ye düşecek, bu da çok bir miktar arabanın yere yakLaşması demek, yere yakınLık avantajLı, doLayısıyLa Lastik çapın ve Lastik çevre uzunLuğun da azaLacaktır, Lastin çapın 608.5 mm'den 595.5 mm'ye, çevre uzunLuğun da 1911.7 mm'den 1870.8 mm'ye düşecek. hız göstergen %2.1 oranında hızLı gösterecek, yani 100 km/h iLe giderken göstergen 97.9 km/h değeri okunacak : )
hocam şimdi öğrenmek istediğim nokta şu:
gp lerde 175/65/15 ve 185/65/15 ölçülerinde 2 lastik kullanılıyor.
bendeki 175 ve alaşım jant var.
185 e çıktığımda göstergedeki sapma daha fazla oluyor 195/55 e göre o zaman o lastikle gelen araçların yay-amartisör vb parçaları ve yazılımı farklımı benim araçtan.
ayrıca çok uygun fiyata buldum lastikleri
yani kısaca 195/55/15 185/65/15 ten dahamı yanlış bir tercih olur.
arkadaşımızın biri sac janttan sarkma demiş alaşım janttada yaşanırmı bu görüntü bozukluğu.
lastik hesaplama proğramına göre en az sapma 175/65/15 ten 185/60/15 e geçişte yaşanıyor.kararsız kaldım.teşekkürler.