soğuklardan olabilir mi acaba?
motor geç ısındığından dolayı sanırım rolantide çalıştırman gerekiyor...
ya da radyatöründe su kalmamış olabilir...
suyuna bir bak aracın istersen ahmet..
Aracı sabah çalıştırınca ''Excess radiat fluid temper stop of engine'' şeklinde bir uyarı yazıyor..100-200 m gidip stop edip tekrar çalıştırdığımda uyarı çıkmıyor..Nedeni nedir? 1 aydır oluyor...Servise zaman bulamadım?
Konu nasrettinhoca tarafından (12/11/2008 Saat 09:27 ) değiştirilmiştir.
soğuklardan olabilir mi acaba?
motor geç ısındığından dolayı sanırım rolantide çalıştırman gerekiyor...
ya da radyatöründe su kalmamış olabilir...
suyuna bir bak aracın istersen ahmet..
Aşırı radyatör sıvı sıcaklığı anlamına geliyor ama hararet falan yoksa demek ki uyarı yanlış.
Buraya bir bak hoca
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...si-sorunu.html
bildiğim kadarıyla motor hararet yaptığında stop etmememiz rölantide çalışır vaziyette beklememiz gerekiyo soğutma sisteminin çalışması için.
peki neden uyarıda off engine diyor?
Ne Mutlu Türküm Diyene!
stop ettigimizde,müsüre baglı olan fan calısır.
ama devirdaim pompası calısırmı stop pozisyonunda?
eger calısmazsa devirdaim pompa ozaman stop etmemek lazım..
araç 8 valf olan sanırım
hararet yapabilme ihtimali yüksekte zannımca..
ama araç henüz soğukken bu uyarının anlamı; başka nedendir herhalde...
o t o b i y o g r a f i :
2006 Hyundai Getz 1.5CRDİ-90ps /
2006 Grande Punto Dynamic 1.3multijet-75ps /
2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 120ps /
2008 Grande Punto 1.3multijet-90ps dualogic /
2010 Opel Astra Essentia cp 1.3 CDTi-113ps easytronic /
2004 Volkswagen Golf 5 1.6Midline-102ps triptonic /
2011 Peugeot 308 ComfortPack 1.6eHDİ-115psAuto6R /
2009 Peugeot 308 ComfortPack 1.6HDİ-112psAuto6R /
█▌█ █ ▌▌▌║│
yazılımda veya müşürde bir problem olabilir gibi geldi bana. soğukken böyle bir uyarı saçma bence. yine de servise görünmek iyidir.
Arıza uyarısı verirken aracı kullanmak garantiye etki edebiliyor. bence daha fazla kullanmadan servise götürün..
hmmmmmmmm......
Green
Servis aracımın aküsünün zayıf olması nedeniyle bu ikazın çıktığını söyledi..Soğuk motorda ''radyatör suyu ısısı fazla motoru durdurun '' ikazıyla ne alakası olduğunu anlamadım..Akümün göstergeside yeşildi...ve aracımı çalıştırmada bir sorun yaratmıyordu...Yarıyıl tatilinde periyodik bakımda değiştireceğim....
Başına gelen varsa bilgilendirmek istedim...Saygılarımla...
Bizim araçlarda akü nün yetersiz olması ile ilgili herhangi ikaz var mı acaba?
Eğer yoksa yukarıdaki ikazı kullanacağız herhalde...
Konu nasrettinhoca tarafından (08/01/2009 Saat 10:03 ) değiştirilmiştir.
aynı sorunu sureklı yasıyorum tespit kesınlıkle dogru..merak etmeyın..su sogukları atlatalım goruceksınız duzelıcek ..
aynı sorun bendede var dert etme aküyü değiştirirsen sorun çözülür
yada yazılım hatası da olarbilir yinede servis yolu gözüküyor.
bende de var aynı sorun.aşağıdaki linke tıklarsan videosunu da izleyebilirsin.ama kimse birşey söyleyemiyor bu konuda.ben de aküyü değişecem
https://forum.grandepuntotr.com/tekn...ine-sorun.html
Araba hararet yapınca rolantide kalınır, kaput açılıp yağlama sistemi kayışı kontrol edilir. Halat sağlamsa soğuması beklenir. Kayış kopmuşsa söndürün yapacak bişe yok.
Hatırlatma olsunHortlamış amacı olsun.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri