15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Maksimum devir ve kesici hakkında...

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Ercan haklısın,

    Binek otomobiller zaten düşük devirde max. güç üretecek şekilde tasarlanmışlardır.Böylece hem pratik hem de daha uzun ömürlü oluyorlar.Benzinli araçlar genelde 6500 lerde limitöre girerler.Bu sayede motor aşırı devirlenmenin yol açacağı her türlü zarardan korunmuş olur.Vites küçültülerek bu devir anlık olarak aşılabilir ancak.Nedenini sen de belirtmişsin.

    16v motorların devirlenme istekleri ve daha yüksek devir çevirme imkanları 8v motorlara göre fazladır.Fire ler 8v olduklarından ürettikleri güç 16v e göre daha kısıtlıdır ama devir bandında daha alt devirlerde daha iyi sürüş sağlayabilmektedirler.Fire ler oldukça uzun ömürlü ve ekonomik üretimler.Kesinlikle amaçlarına uygunlar.Eğer sen, yüksek viteslerde 5000lere kadar gelebiliyorsan bence çok iyi bir değer yakalamışsın Ercan.Emin ol 16v de olsa yüksek viteslerde 5000 leri geçmen çok zor.Bunun en önemli nedeni motorun üretiliş amacı ve bunun yanında sunduğu tork ve güçtür.Yoksa istendiğinde daha küçük hacimli bir motor çok daha yüksek devir çevirebilir.Tabi hacime bağlı olabilen tork ve güç düzeyi daha yüksek ise ve bu daha üst devirlerde sağlanıyorsa normal olarak yüksek hacimli motor daha üst devirlere de çıkabilir.

    Limitör sonrası ise standart bir motorda (emniyet payı da aşılırsa) her türlü zarar olabilir.Bu zarar tüm motor elemanlarını kapsayabilir.(Piston,silindir, segman, biyel, krank, sübap...) Tabi bundan tüm yürüyen aksam da etkilenebilir.O yüzden bence motor ve yürüyen aksamla ilgili yapılan tüm modifikasyonlar belirli bir oranla sınırlı kalmalıdır...
    Konu ABNEW tarafından (13/10/2008 Saat 18:29 ) değiştirilmiştir. Sebep: Ekleme

  2. Bu mesajı için 9 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Yakıt kesici devre dışı
    zafer murat tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 12/01/2016, 02:29
  2. t jetlerde kesici var mi
    41semih41 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 12/11/2010, 13:26
  3. Yakıt kesici devre dışı
    opexturk tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 15/10/2010, 15:01
  4. devir göstergesi hakkında...
    timurcan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/09/2009, 16:06
  5. Punto MJET 75 HP Maksimum Devir Hakk.
    isocan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 36
    Son Mesaj: 29/04/2008, 12:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com