7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Amortisör eğilmesi ve araca etkileri

  1. #1
    Hüseyin Kiremitçi
    hunter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    44
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart Amortisör eğilmesi ve araca etkileri

    Arkadaşlar aracımda sola çekme olduğu için rot balansa gittim, rot balansçı amortisörümün eğik olduğunu ve yaptırmam gerektiğini söylediler.Birmot servisine gittiğimde amortisörün eğik olup olmadığını ancak söktükten sonra anlayabileceklerini söylediler.Benim sorum şu;
    1:Amortisör nasıl eğilir?
    2:Eğik amortisör aracı ne yönde etkiler?
    3:90 yada daha fazla hızla giderken frene 1 cmlik bir basış yaptığımda direksiyon ve araç titremeye sarsılmaya başlıyor eğer araç boşta ise sarsıntı artıyor ama basıncı arttırdığımda titreme gidiyor.Bunun sebebi nedir eğik amortisörle bağlantısı var mıdır?
    Şimdiden değerli cevaplarınız için teşekkürler...

  2. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Hüseyin geçmiş olsun, amortisör bozukluğu ya da ön aks bozukluğu (Boşluk, eğiklik...) buna sebep olabilir bence.Tabi en iyisini servis bilir.Araç önden darbe almadıysa, çok sertçe bir çukura girilmediyse ya da kaldırım gibi yükseltilere çarpılmadıysa (Zaten bu durumlar lastiğe ve amortisöre hemen zarar verir) amortisörde hata da olabilir.

    Serviste sanıyorum direksiyon ve aksı da incelerler, tekrar geçmiş olsun...

  3. #3
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Baska bir on duzenciye daha gitmekte fayda oldugu kanaatindeyim. Zira, amortisor elemani, kaza yapmadikca egilmesi beklenen bir parca degildir. Ona gelene kadar on duzenin dagilmasi lazim diye dusunuyorum. Bahsedilen titreme meselesi ise on duzen elemanlarinin baglantilarinda meydana gelen gevseme ve bosluktan kaynaklanir. Baglanti elemanlarinin tekrar torklanmasi sorunu cozebilir. Cozmez ise, burclarda bosluk meydana gelip gelmedigi kontrol edilmeli.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  4. #4
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Amortisör eğik yapılmış olabilir (ama ben hiç eğilmiş amortisör görmedim, genelde amortisörle ilgili arızalar patlaması, yağ sızdırması gibi arızalardır) ama amortisör araçta yol şartlarından meydana gelen darbeleri sönümlemek amacıyla geliştirilen bir parça olduğu için amortisörle ilgili her hangi bir sorun olduğu zaman kasislerde fazla salınıp yapmak yada ses yapması yada yol tutuşunun azalması gibi sorunlar doğrur. Sanırım sorununuz aks çanı yada aks lalesinde meydana gelen boşluktan dolayı olabilir yada rot rotilde meydana gelmiş bir boşluk yada aksaklıktan meydana gelebilir, yada lastiktek balansının bozulmuş olmasından meydana gelebilir. Lastik balansı bozulmuşsa belli bir hız aralığında aracın rezonansa girmesine neden olur ve titreme yapar. Benim aklıma fren yaptığında bir titreme oluyor dediğin için sol ön diskinde bir problem olabilir, her hangi bir eğim varsa balata sürekli sürter ve aracta o yöne bir çekme olabilir.

  5. #5
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    amartisörün eğilmesi için çok şiddetli bi darbe almasına gerek yok bir kasise yada çukura süratli bir şekilde girerseniz eğilmesi mümkün bu eğilmeyi gözle görmeniz mümkün değildir yani eğik bir demir çubuk gibi düşünmeyin ve rot balansta eğik olan aksam %95 net olarak görülür amartisör,salıncak,rot kolu,taşıyıcı gibi onun için başka başka yerlere gitmenize gerek yok servis gerekeni yapacaktır ancak tavsiyem onarımdan önce ve sonraki rot balans bilgisayardan ön düzen değerlerini çıktısını almanız geçmiş olsun

  6. #6
    Hüseyin Kiremitçi
    hunter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    44
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 1

    Standart teşekkür

    İlginizden dolayı hepinize teşşekkür ederim.En yakın zamanda servise götüreceğim ve dediğiniz kısımları inceleteceğim.Tekrar teşekkürler

  7. #7
    Alper dağdemiR
    Auto engineeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/01/2007
    Mesajlar
    2.080
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06AD9158
    Edilen teşekkür: 504

    Standart

    aynı problem başıma geldi we 2 farklı serwise incelettim. sola çekme yapıyordu araba, sol ön amortisörüm we salıncağım eğilmiş.salıncaktaki hasr ciddi değildi amortisörü değiştirdiler. çukurlarda olmuş olabileceğini söylediler. 205-45-17 olan lastiklerimde ya da jantlarımda hiç bir problem yoktu oysa ki. olabiliyormuş demek

Benzer Konular

  1. Aşırı Hızın Etkileri
    krm1983 tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 20/10/2012, 23:14
  2. Araca sığamadım sanki :)
    Semih Kurtulmus tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 43
    Son Mesaj: 19/01/2012, 10:59
  3. Teknoloji farkının kazalardaki etkileri
    GP COSKUN tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 26/05/2011, 11:44
  4. Active araca sis?
    llcemll tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10/09/2009, 07:14

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com