Efem ilginize teşekkür ediyorum![]()
vulas yaw koku berbat yahu lagımdan beter bi koku arabanın tum camlarını acıyorum gecisn diye 2 kere geldi bu koku ikiside benzer durumda geldi
bu arada otoritec ne demek isteidn anlamadım
Konu erdiyilmaz tarafından (19/02/2007 Saat 11:28 ) değiştirilmiştir. Sebep: usLuba dikkat edeLim.
GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06
“İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru
pdr42, bahsettigin karli zeminde, motor devrini 2000 dd civari ve uzerine dogru yukselterek yarim debriyaj yapiyorsan balatanin asinmasindan ileri gelen ve sürtünmeyle ortaya cikan ısının urettigi kokudur. Yarim debrıyaj yaparken devri fazla yukseltmemeni tavsiye ederim. Diger yandan, zaten 30 saniyeden fazla yarim debriyajda kaliyorsan, devir 1000 dd civari da olsa balata yanmaya baslayacaktir.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Aynı kokuyu bende yaşadım rampada durup kalkarken balata kokusu oluşuyor.Dikkatli olmak gerekir balata ömrü kısalır.
tesekkrler muhendis kardes saolasın verdiğin bilgi için simdi anladımki ben balatayı yaktım herhalde peki bi problem olumru bole binsem yani yaktım derken bu gelen kokudan dolayı bi problm olurmu balata gorevini yapmazmı yoksa boyle arada sırada olursa problem olmazmı
Duyacağın her kokuda balatan biraz daha aşınacaktır ve nihayetinde de bitecektir...
Sürekli kokmaz. Bir süre sonra kokunun geçeceğini düşünüyorum. Eğer sadece plastik yanmaya devam ediyorsa koku bir süre sonra geçecek. yOk sen metali ciddi ciddi yaktıysan arabayı biraz zorla ve çekişi kontrol et. Baktın çekiş ölmüş vites de rahat geçmiyor koku da bitmiyor. Dayanılmaz hal ise yeni baskı balata önermekten başka çarem yok..
rica ederim pdr42, balatani mumkun mertebe yakmaman, senin onu en uzun omurlu olarak kullanabilmeni saglayacaktir. Ne kadar yakarsan, o kadar omrunu kisaltmis olacaksin ozetle. Ben ara sira da olsa hic balatayi isitmamaya azami ozen gosteririm. Ornegin cok seri kalkislar yaparken dahi, kavramayi oyle bir ayarlarim ki balatanin sürtme esnasindaki zamanini minimum mertebede tutup hemen kavrayabilmesini saglarim. Bunu nasil yaptigimi sorarsan, basitce araci yarim debriyajda yani yarim kavramada tutmayarak diyebilirim. Mekanizmanin dogasi geregi, balata diski kavrayana kadar ister istemez sürtünmeli bir geçiş olmak zorundadir. Ancak bu geçişi saglarken, eger ayaginizi cok hizli cekerseniz pedaldan, bu defa arac sarsilir ve burulma yonundeki dengeleyici yaylari zorlarsiniz. Eger ayaginizi cok yavas cekerseniz, bu defa da balata diske gereginden fazla temas ettigi icin gereginden fazla isinir. Eger bu dinamik surtunme durumunu ayaginizi yarim debriyaj yaparak sürdürürseniz, balata zimparalanmis gibi asinmaya devam eder. En sonunda biten balata, dogal olarak kavramayacaktir. Ozetin ozeti, kaygan zeminde de olsa, yavas kalkislarda en azindan devri yukseltmeyerek araca daha az zarar verirsiniz.
Bazi mesajlarda, yanan plastiklerden bahsedenler olmus, hangi plastigin yanabilecegini anlayamadim. Eger yanan birseyler varsa, muhakkak ki plastik olmadigi kanaatindeyim. Iyi surusler...
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri