çok yakar.... boşuna motoru zorlarsın... ben normalde dizeli 3000 d/d kullanıyordum benzinliyi de 2000-2500 d/d kullanıyorum torku gayet yeterli ama verdiğim örnek 75hp mjet ile 120 hp t-jet
Soru başlıkta var zaten. Vites geçişlerini, multijetlerdeki gibi yaptığımızı varsayalım! Ne zararı olur?
çok yakar.... boşuna motoru zorlarsın... ben normalde dizeli 3000 d/d kullanıyordum benzinliyi de 2000-2500 d/d kullanıyorum torku gayet yeterli ama verdiğim örnek 75hp mjet ile 120 hp t-jet
geri döndüm......
Oncelikle boyle bir kavram yani dizel motor devri benzinli motor deviri diye birsey yok. Her motorun tork ve hp degerleri farklidir ortalamalar alındığında genelde dizel max. torklara tekabul eden devirler daha dusuk cikar. Her motor vuruntu yapmadigi sürece ne kadar dusuk devirde kullanilirsa o denli ekonomik ve uzun ömürlü olur. Ben benzinli vtec2 motorlu aracimi dizelden daha dusuk devirlerde kullanabiliyorum. Yeterki rampa yukari veya ivme gerektigi anlarda olayi abartmayıp vuruntuya sebebiyet vermeyelim.
Konu ugurozer tarafından (28/07/2008 Saat 18:46 ) değiştirilmiştir.
Benzinli motoru şehir içinde uzun süre düşük devirlerde kullanırsan arabanın bir süre sonra hantallaştığını hissedebilirsin. Bunun sebebi de motorun kurum bağlaması. Motor zorlanmadığı sürece böyle kullanmanın da bir sakıncası yok dediğim şey dışında. Bunun da önüne geçmek için en azından 15 günde bir müsait bir yolda biraz üst devirleri görecek şekilde gazlayacaksın ciğerleri temizlemek için))
kuş serisi kullananlar bilirler yüksek vites düşük devirde zangır zangır titrerler hele ki biraz yokuşta geç kal vites düşmeyi çıldırtır.. benzinli bir çok araç için bu zangırtı aşırı titreme şeklinde hala var.. bence motoru yerinde tutan elemanları uzun vadede zorlayıp gittikçe artan bir sarsıntı oluşabilir.. kurum ve yakıt sarfiyatı artışı da cabası..
bu arada 1.3mjt için vuruntu yaptığı devri yazabilir misiniz? ben şimdiye kadar hissedemedim 2. viteste dalgınlıkla durdururken 700 devirde biraz sallantı yapmıştı.. sanırım küçük motor kendini çabuk toparlıyor bi de MSR torku ayarlayıp sarsıntı yaptırmıyor..
Arkadaşlar, dizellerdeki vuruntu olayı ile benzinlilerdeki vuruntu olayı birbirinden çok farklıdır. Benzinlide sıkışan karışım buji ateşlemesinden önce kendi kendine patlarsa, vuruntu oluşurken, dizelde zaten normal işleyiş prensibi kendi kendine patlama üzerinedir.
Dizellerde vuruntu olayı özetle şu şekilde oluşur. Silindir içine dolan patlamaya hazır karışımın patlaması, ancak belli bir sıcaklık ve basınç değerinde "ignition delay" tabir edilen süre kadar tutulması ile gerçekleşir. Bu süreye kadar karışım sıkışır ve hızlı bir şekilde basınç ve sıcaklık yükselir, ardından kendi kendine patlama meydana gelir. Silindir içine püskürtülen mazotun ideal kondisyona gelirken buharlaşması olayı, ignition delay olayından daha uzun sürüyorsa, yanma başladıktan sonra basınç hızla yükselmez ve vuruntu olmaz. Amaaa, eğer ki ignition delay bu buharlaşma olayından daha uzun sürüyorsa karışım bir anda yanar ve basınç yükselmesi çok ani olur. Bu durumda kırıcı darbe ve vibrasyon oluşur. Ayrıca dizel sesine ilaven çok daha acıklı taka taka sesleri duyulur. Buna sebep, enjektör püskürtme miktarının veya geometrilerinin motorun yapısına uygun olmaması, (yapılan tuninge cevap verememesi) ve aşırı turbo basıncı gelir.
Hiç merak etmeyin bizim Multijetler abartılmadığı sürece bu vibrasyonları sesleri size dinletmez. Ben en abartı konumlarda da denedim herhangi bir şakırtı duymadım. Yani çok düşük devirde yokuşta araba ilerleyemezken tam gaz yapmak haricinde multijetlerde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.
muratcım bir şey olmaz. ben ekonomi adına denedim. sorun çıkmaz. sadece çok sıkıcı bir sürüş olur gaza basarsın gitmez o kadar.
Starjet multijet gibi kullanılırsa:
-Tüketim sabit hız ve düşük devirde gidildiği için düşecektir.
-Ani hızlanmalarda vites küçültmeden tam gaz vermek motoru zorlar.
-Sürekli düşük devirde gitmek motorun daha çabuk kurum bağlamasına neden olur.
-Arada sırada limitöre girilerek motorun verimli çalışması sağlanarak sorunsuzca kullanılabilir.Ben genelde sabit hızda düşük devirle seyrederim.Arada sırada da 6500 lere çıkarım tabi
valla dostum anladığım kadarıyla sizin turbojetler iyi güzel de ekonomi konusunda hiçbir şey düşünmemişler
zaten arabanın amacı farklı sanırım. direk performansa yönelik yapılmış. bastığı zaman içmesi burdan geliyor. fakat keşke basılmadığı zaman ekonomik olabilseymiş.
işte teknolojinin ortaya çıktığı noktada bu zaten bastığın zaman gitsin su gibi içsin hakkıdır ama basmadığın zaman yakması ne demek oluyor?
katılıyorum. o yüzden benim arabam o konuda çok iyi. basarsam benimki de yakıyor ama basmazsam hala çok ekonomik. hatta benzinle kıyaslarsak burdan ankaraya kadar 1.6 benzinli bir araçla yan yana ibreleri 200 e dayayıp gidelim. ben 1 kez mazot alırım o 3 kez.
yani bir benzine göre bassam da ekonomik.
Mjtd 90bg ile T-Jet 120bg i kıyaslarsak T-Jet daha az yakıyor Tabi kendine göre.
Mjtd nin fabrika ortalamasını hiçbir zaman tutturamamışken (4.6lt/100km)T-Jet in ortalamasını çok rahat tutturuyorum.(6.6lt/100km)
Mjtd yi 20000km boyunca kullandım ve ortalamam 5.5lt/100km idi.T-Jet le bu oran sadece 1lt kadar yüseldi.
Her zaman söylerim:
''Dizelin fabrika ortalamalarını tutturmak benzinliye göre çok daha zordur''
Sonuçta dizeller daha az yakıyor tabiAncak T-Jet GP kesinlikle fazla tüketmiyor.Ortalamaları 1.6 atmosferiklerin üstünde değil...
Valla Arda, sen karma tüketimi baz alıyorsun ama bence Ankara içinde olduğun sürece şehir içi tüketimi baz almalısın. Yani bu da MJET 90 için 5,9 lt/100 km. Ben şehir içi durumlarda bu değeri tutturduğum gibi, sürekli Ankara' nın merkez dışındaki semtlere git gelli durumlarda (Çayyolu, Eryaman vs) bu değerlerim 5 in de altına iniyor. Şimdi açıp bakmadım T-JET in fabrika verisi nedir ama bizim T-JET benim bu 5,9-6 litreler tükettiğim etaplarda benzer kullanım rejimlerinde 9-10 litreler arasında geziyor. Bunun kendi sınıfı içinde ekonomik değil ama en iyi ihtimalle sınırlar dahilinde olarak yorumlanabileceğini düşünüyorum.
Emre, bana göre T-Jet hala ekonomik bir motor
Yukarıdaki yazımda, dediğin gibi karma tüketimi dikkate aldım.Hep 5.5lt/100km lik mjtd tüketimimi örnek veriyorum.Bu değere bakılarak çok kolay karşılaştırma yapılabilir.Gidip geldiğim yerler, güzergahlarım neredeyse aynı.Yani şehir içiyse şehir içi, dışıysa dışı.Dizelle 5.5lt ile geziyordum. (Şehir içi veri 5.9lt/100km) Aynı yerleri T-Jet ile 6.5-6.7lt ile geziyorum.(Şehir içi veri 8.7lt/100km))Bu çerçevede düşünerek sonuca çok kolay ulaşabiliriz.Yine tekrar edersek dizelle ortalamayı yakalamak benzinliye göre çok daha zor.
Tüketimde sürücü faktörü de çok önemli.Bunu da hep belirtirim.Aynı araç, aynı trafikte farklı tüketim değerlerine de ulaşabilir.
Benim bahsettiğim değer sürekli dur-kalk yapılarak oluşan bir değer değil tabi.Trafik durumuna göre tüketim bir miktar daha artar ...
Mjtd kullanan arkadaşlar yanlış anlamasın.2 sene boyunca hiçbir sıkıntı yaşamadım.Hiçbir şikayetim de olmadı.Mükemmel bir motor...
Yahu hangi başlık açılsa, eninde sonunda "yakıt" olayına geliyor mevzu!
Evet aynen öyle yaaa...Olay Cihanın şu cümlesinden sonra boyut değiştirmiş
""valla dostum anladığım kadarıyla sizin turbojetler iyi güzel de ekonomi konusunda hiçbir şey düşünmemişler ""
Sonra gelsin tüketimler gitsin tüketimler...
AHAHAHHA
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri