bende aynı sounla karşılaştım ses gelmeye başlayınca değiştirdim şimdide normal düz yolda bişey yok ama yokuş aşağı durunca öne ağırlık bindiği zaman ses geliyor.
Tam olarak nereden enjekte ediceğimiz hakkında bi resim koyman mümkünmüdür arkadaşım ben bu işin çok cahiliyim kusuruma bakma : ) Eğer yapabileceğim birşeyse ve yağı enjekte edeceğim yeri görebiliyorsam dışardan kendim yapmayı denerim gecicide olsa sorunumu çözerim çünkü özellikle ilk kalkışlarda ya da çok yawaşken bu sesi duyuyorum ve sinirimi bozuyor. Saygılar..
kardeşim o ses ''z''denge rotili denen parçalardan geliyor büyük ihtimalle çok yavaş giderken ve direksiyonu sertçe sağa sola çevirdiğinizde geliyorsa kesin z denge rotili beni deli etti 3-4 serviz macerasından sonra sorun çözüldü ama amartisör takozlarından ses başka bir problem z denge rotili işçilik dahil 76 ytl sağlıcakla kal
sayin dejavu,
Kasislerden gelen bir sesten bahsetmissiniz, bu farkli bir konu olmali. Amortisor takozlarindan gelen ses, sadece direksiyonu saga sola dondururken geliyor. Sizdeki problem, eger sadece kasislerde duyulan bir gicirti seklinde ise, viraj denge cubugu takozlarina yogunlasmak gerekebilir. PM'e bakarsaniz oradan devam ettim.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Bekliyoruz![]()
Oncelikle, on amortisor kulesindeki ses yapan takoz konusunda problem yasayanlar icin, asagidaki ilk montaj resminde gordugunuz 9 nolu parca motor bolgesinden sprey gresle yaglamak icin erisilebilir durumdadir. Ancak, bu parcanin ustunu boydan boya kapatan plastik bir muhafaza parcasi daha bulundugundan, işlemi plastik muhafazanin delikli kisimlarindan iceriye kilcal bir boru daldirarak yapmak gerekmektedir. Bauhaus marketten temin ettigim Spray Grease adli urunde bu kilcal boru da kutuya bantlanmis vaziyette 12 ytl gibi bir fiyata (subat 2008) satin alinabiliyor.
Fotografta ise sag amortisor kulesinin konumu isaretlenmistir. Sol amortisor kulesi de bunun simetrigindedir. Sag kule icin islemi yapmak cok zor, cunku muhafaza deliklerinin miktari pek musait degil. Ancak Sol kule icin islem nispeten basit, cunku kilcal boru ile montaj resmindeki 9 nolu parcanin KENAR cidarlarina gresi puskurtmek suretiyle gerceklestirilebiliyor. Eger sorununuz sag kulede ise, el beceriniz yatkinsa once silecek kollarini, sonra da plastik muhafazayi sokmek suretiyle sag kule icin de islemi temiz bir sekilde gerceklestirebilirsiniz. Gresi puskurturken itinali bicimde davranmaniz, montaj resmindeki 10 nolu somuna bulastirmamaniz tavsiye olunur. Yapilmasi gereken sey 9 nolu parcanin kenarlarina dogru puskurterek, sivinin bu cidarlardan asagi dogru 1 ve 4 nolu parcalara suzulmesini temin etmektir. Islemi yaparken hafif meyilli zeminde yokus yukari uygulamak daha verimli sonuc veriyor ( asagiya daha iyi suzuluyor). Bunu, her 100 ila 150 km de bir 3-4 defa tekrarlayarak sorundan kurtulabilmis durumdayim. Amortisor kulesindeki bilyanin dagilmadigina kanaat getirebilmek adina, aracin ilgili tekerlegini krikoya kaldirip, yatak boslugu olup olmadigini da kontrol etmekte fayda oldugu kanaatindeyim. Iyi surusler..
![]()
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
sanırım bu iş benim yapabileceğim bişey değil, en iyisi ustaya götürüp yenisiyle değişmek. ön amortisör üst takozu mu parçanın tam adı ? 9 numaradaki ?
51813225 TAKOZ,AMORTISOR UST GP65.4 YTL
Değişmesi gereken parça bu mu tam olarak ve bu fiyat ön çift fiyatımıdır bilen var mı ?
Bir de tıkırtı burcu denilen parça Amortisör Üst Takozunun ta kendisi midir : ) ??
Konu CesSpOoL tarafından (14/07/2008 Saat 23:30 ) değiştirilmiştir.
Tikirti burcu ile amortisor ust takozu farkli parcalardir. 4 ve 1 nolu parcalar birlikte degisebilir. Ya da sadece 4 degisebilir. Sokunce bakmak lazim durumuna.
Araci az kullaniyorsaniz ve amortisor degisimi yapmaniza daha cok zaman oldugunu dusunuyorsaniz, onarim islemine girmek mantikli olabilir. Ancak yakin zamanda amortisor degisimi ihtiyaciniz gorunuyorsa, hepsini birlikte de yaptirabilirsiniz. Ancak, islemden once, sesin gercekten amortisor takozundan olduguna emin olmakta fayda var. Gecmis olsun.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Yokm mu bilen![]()
Ben de aynı sorunu yasıyorum araba cok fazla hıssettırıyor kasısı ve hatta yoldaki en ufak prüzü bile servise goturdum birsey yok dendı ne yapmak lazım???
GP'lerin suspansiyonlari ulkemiz yol kosullari icin olmasi gerekenden daha sert diye dusunuyorum. O sebepledir ki, maalesef bol engebeli yollarimizda bu aracla pek konfor elde edemiyoruz. Arac ancak otobanlarda cok keyifli bir surus yasatiyor ki aracini agirlikli olarak benim gibi otobanda kullanan surucu sayisi cok azdir diye tahmin ediyorum.
Diger yandan, aracin yoldaki bozukluklari hic sonumlemedigi kanaatindeyseniz, amortisorlerinizin patlak olmadigini gozle kontrol etmeniz faydanizadir.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
Muhendıs Bey sıze bır sorum olacak. bana helezonlar yumusamıs olabılır dedıler. Lastılklerın degısme suresı de gelmıs olabaılır dedıler. Bunlardan kaynaklanıyor olabılır mı ??
Mustafa Bey, asagidaki sorulara bir yanitiniz var mi? Ona gore birlikte degerlendirelim,
1-Arac, uzerindeki helezon ve amortisorlerle toplamda kaç km yapti?
2-Ilk sahibi misiniz?
3-Araci agirlikli olarak sehir trafiginde mi, sehirler arasinda mi, bozuk satihta mi kullaniyorsunuz?
4-Arac, uzerindeki lastiklerle kaç km yapti? Lastik markasi ve ebadi?
5-Lastik basinclariniz ne mertebede?
6-Fren yaparken, tam durmak uzereyken aracta one yigilma oluyor mu? Evetse cok mu az mi?
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
1) 36.000 KMDEyIM HEPSINI UZERINDEKI AMORTISOR VE HELEZONLA YAPTIm
2)EVET iLK SAHIBIYIM
3)MUFETTISIM SEHIRLER ARASI AGIRLIKLI GIDERIM AMA GENELDE ASFALTTIR YOLLAR
4) 36000 KM 185-65-15 CONTINENTAL
5)33-30 KLAVUZDA BELIRTILDIGI UZERE
6)YIGILMAdan kastınız nedır?
Konu mustafa tarafından (19/07/2008 Saat 14:58 ) değiştirilmiştir.
Mustafa Bey, yigilmadan kasit sudur, aracla duz yolda ileriye dogru seyrederken, durmak uzere fren yaptiginiz esnada, tam durmadan once aracin burnu agirlik transferinden dolayi yere yakinlasir ve arkasi havaya dogru kalkar. Bu esnada, durmadan hemen once de, hiziniz sifirlanirken arac tekrar denge konumuna gelir ve aracin burnu kalkar, arkasi yere yakinlasir. Bu olaya yigilma tabiri kullanilir. Sizin aracinizda abartili bir yigilma soz konusu ise, artik amortisorleriniz omrunu doldurmus olabilir. Benim aracim 60 bin km ye yaklasiyor ve bu bahsettigim konu yavas yavas hissedilir olmaya basladi. Ancak, eger cok kotu yollarda kullanmiyorsaniz, henuz bu asamaya gelmis olamazsiniz kanaatindeyim. Lastik basinclariniz dogru oldugu icin buna girmiyorum. Ancak, lastik dis derinliklerini olcturmeniz uygun olur. Kullanilmamis bir lastik ortalama 8 mm dis derinligine sahipken, omrunu doldurdugu kabul edilen lastikler 1,6 mm derinlige kadar incelirler. Lastikleriniz tahminen 10 bin km icinde kullanilabilir niteligini kaybedecektir. Yanaklarda catlak kontrolu yapabilirsiniz [kullanim ihtiyacinizi karsilarsa hankook h720 centum 15" lastikleri onerebilirim, fiyat-performansi basarili, 17 bin km dir kullaniyorum].
Helezonlar icin, bu kadar kisa mesafede yumusayacaklari iddiasina ancak guluyorum ve yapacak bir yorum olmadigi kanaatindeyim. Sonumleme elemani amortisordur, lutfen bu gibi tuzaklara dusmeyiniz. Daha once de vurguladigim gibi, maalesef GP'lerin aski sistemi ulkemiz yol kosullari icin optimize edilmis durumda degildir. Dolayisiyla, dikenine katlanmak durumundayiz.
1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km
takozdanmı geliyor bilmiyorum ama özellikle yaya geçitine gelirken araçları yavaşlatmak amaçlı koyulan beyaz çizgileri geçerken ve ufak çukurlarda tık tık ses geliyor halen daha olayı saptayabilmiş değiliz.
Bu güncity motoru değişirken amortisör takozlarnın da yağlanmasını rica ettim servisten.. Bilyeler dağılmamış. Gresslenip tekrar montaj yapılmış.ç akşam kullanim sonuca bakar size de söylerim..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri