2001 model Fiat Bravo SX spor bir otomobilim var. Arabam benzinde de gazda da devir dalgalanması yapıyordu. (gazda daha abartılı şekilde yapıyor) Önceleri çok nadir yapıyordu. Hele benzinde hiç yapmıyordu... Daha sonraları yavaş yavaş kendini hissetmeye başladı. Ve en sonunda kırmızı ışıklarda stop etme noktasına kadar geldi. (Benzindeyken de dahil) Yaklaşık 6 ay bu şekilde kullandım fakat kırmızı ışıklarda araç stop etmeye başlayınca iş dayanılmaz hale geldi. Başladım servis servis, usta usta dolaşmaya. Dediler gaz kelebeği temizlenecek, defalarca temizlettim olmadı. Dediler şase yapılacak, rölanti motoruna giden akımda sorun var, onu da yaptırdım yine olmadı. Birde doğru yapmışlar mı diye servise götürdüm, servis doğru bağlantı yapılmış dedi akım için... Dediler adaptasyon yapılacak, ben diyeyim 5 siz deyin 10 kere adaptasyon yaptırdım yine olmadı... Kısa çözüm gaz kelebeği değişecek dediler, fiyat ne dedim şu kadar dediler, tabi fiyatı duyanca hönk diye bir sözcük çıktı benden... İnat ettim yaptırmadım. Sorunun gaz kelebeğinde olacağına çok ihtimal vermedim. O kadar adaptasyon ve temizleme yaptırdıktan sonra birde... Tabi ben bu arada bu kadar şeyi yaptırırken kafadan orjinal gaz kelebeği parasını izmit sanayisinde usta usta dağıtmıştım...
Çok sevdiğim arabamdan git gide soğumaya başlamıştım. Kırmızı ışıklardan korkmak mide bulandırır hale gelmişti. Araba sürekli devir yükseltiyor, alçaltıyor ve artık bu çok net belli oluyordu. Dışardan bakanlar bu acemi sürücü heralde diyorlardı, halbuki ne bilsinler 15 senedir araba kullandığımı, binlerce km yol yaptığımı...
İnterneti araştırdım, daha önce bu sorunu yaşayanların her yazısını defalarca okudum. Sundukları çözümü defalarca okudum. Birçoğunu izmitte isim yapmış, kendini kanıtlamış ustular aracılığı ile denedim arabam yine düzelmedi. O servisten bu servise gittim arabam daha beter bozuldu. 1000-2000 arasında giden devir 1000-4000 arasında gider gelir oldu... 1,5 milyar param da çöpe gitti...
Şimdi nacizane tavsiyem, internet üzerinde yazılan ucuz ve masrafsız çözüm yolları arayan arkadaşlaradır. Benim yaptığım hatayı yapmayın. Oraya buraya para saçmayın. Gaz kelebeğini hiçbir ustaya tek kuruş dağıtmadan direk olarak servisine gidip değiştirin. Mart 2010 ayında ben işçilik dahil 820 TL'ye İzmit Beykar otoda değiştirdim. Ama şunu servise mutlaka söyleyin. Gaz kelebeğini değiştirmeden önce başka bir arabanın gaz kelebeğini sizin araca takarak beraber bir deneme sürüşü yapın. Sorunun gaz kelebeğinde olduğundan benim gibi emin olun.
Ucuza kapatayım bu işi diye düşünürseniz, benim gibi pirince giderken evdeki bulgurdan da olabilirsiniz... 1 aydır arabamı sorunsuz kullanıyorum, umarım daim olur...
Mutlu ve sorunsuz günler...
Yer imleri