Alıntı ayaman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Evet arkadaşlar günlerdir sürücü tarafının su almasıyla uğraşıp durdum ve sonunda sızıntının kaynağını buldum. Başlıkta da belirttiğim gibi sürücü tarafı kaplamanın altı su doluyordu geçen sürücü koltuğunu söktüğüm zaman fark ettim yazın ise aracın içi küf kokuyordu sebebi ise sürücü tarafının su almasıymış; fakat o kadar ince su alıyormuş ki döşemenin üst tarafı ıslanmayınca fark etmemişim. Şimdi nasıl bulduğuma ve sorunun kaynağına gelelim. Sürücü koltuğunu söktüm, döşemenin bir kısmını kalorifer peteğin koruyan terimleri , sol taraftaki tabandaki terim vs. Ne varsa söktüm ön camdan hortumla suyu 15 dakika boyunca su tuttum içerden gözledim en ufak bir şey yoktu el feneriyle pedallerin oraya baktım sonra gözüme pedallerin en sol üstte yer alan plastik kapağa gözüm çarptı oraya dokundum hafif bir ıslaklık olduğunu fark ettim plastiği yerinden söktüm plastiği söktüğümde plastiğin tam olarak oturmadığını da fark ettim ve deliğe elimi soktum ıslaklık var. Sonra o delikten bir miktar bez soktum yine dıştan su tuttum bir iki dakika su döktüm sonra bezi çıkarttım sırılsıklam olmuştu ve suyun kaynağını bulmuş oldum o plastiği de güzelce yerine oturttum. Şimdi yapmam gereken iki şey var: birincisi sileceklerin olduğu plastiğin altında iki tane su gideri var bu giderler tamamen mühendislik hatasıyla dolu sebebi ise arabayı karşınıza aldığında sol taraftaki giderin suyu olduğu gibi motorun iç kısmına ve direkt şarj dinamosuna akmakta. Yine aracı karşınıza aldığınızda sağ taraftaki giderin suyu arabanın tabanına akıyor ki o da aracın tabanın iç kısmına ( yani iki sac arası) birikip bir şekilde araçtan atılıyor fakat tabandaki sacın arası sürekli ıslandığında korozyona uğruyor bu da sacın ömrünü kısaltıyor ve aracın sacını siz hiç görmeden çürütüyor. Aynı zamanda sürücü kısmındaki yani bahsini ettiğim plastiğin kapattığı o delik de kablo vs. Bir sürü ıvır zıvır var onların da anasını ağlatıyor. Şimdi ben bu giderlere kalın bir hortum uzatarak yere direkt vereceğim. O su olduğu gibi motorun arka tarafına da akıyor. Size tavsiyem su giderlerine ek hortum yapıp suyun motora temas etmeden direkt yere verin. Siz de o plastiğin olduğu kısmı kontrol edin o noktadan şase arasına su veriyor mu? Veriyorsa kapak tam kapalı olduğundan aracınızın su almıyor dur ; fakat giderler bir şekilde oraya su veriyor dur sizinki de aracın iki sacı arasından bir yerden su veriyordur dediğim gibi aracınıza ciddi zararlar veriyor.
Kesinlikle katılıyorum su gideri konusunda arac tam bir facia , sürücü taraaki bütün kablolara dediğiniz gibi su aliyor bende bunu yakin zamanda fark ettim buraya alta bi kapak ve guzel bi gider yapmak lazim., Bundan dolayı benim aracın motorl kabin arasindaki yalitim mahvolmuş.