Beyinli ve italyan (çok elektronik kullanan) araçlardan sanayideki çoğu usta anlamaz onlar hala karbüratörlü şahin kafasındalar ayrıca araçtaki tesisat birçok markadan daha kaliteli önden kaza yapılmadı ise kolay kolay kopmaz dağılmaz...
öncelikle tam kapsamlı bir arıza teşhis cihazı obd bulun ardından araca bağlayıp kayıtlı arızalara bakın araç size bu soruna neyin sebep olduğunu söyleyecektir eğer anlamaz iseniz buraya resimleri atın biz hata kodlarından size yardımcı oluruz mutlaka.

Son olarak aracı bilgisayara bağlamadan kesme biçme parça değiştirme yapan ustalardan ve 1.3 punto ve 1.3 linea nın soketlerinin aynı olduğundan ve bu soketlerin kolayca bulunabileceğini bilmeyen kendine usta sıfatı takıp gezenlerden uzak durun bu ustalar (usta denmez ama neyse) aracınızı mahveder bu arıza yapılır ama başka noktadan farklı arızalar çıkar.

Eğer kendi çapınızda arızayı bulmak istiyorsanız tüm enjektörleri söküp açıkta iken marş basın yakıt püskürtme yapıyor ise sorun krank pozisyon sensöründe olabilir eğer yakıt püskürtme yapmıyor ise arkadan öne gelen yakıt borusunu söküp aracın kontağını açın (marş basmadan) yakıt geliyor ise bir sonraki adım olan yakıt kütüğünü sökerek kontrol edin bu şekilde uç noktaya yani enjektörlere kadar ilerleyin.

Vuruntu sensörü ve krank pozisyon sensörü de arıza yapma durumunda marş döner motor çalışmaz yani sorun yakıt değilde bu sensörlerde de olabilir.