Herkese merhaba, ben fiat kullanıcısı değilim kaçak olarak aranıza katılmış bulunuyorum benim aracım opel astra h 1.3 CDTİ easytronik. Bilindiği üzere fiat ve opelin 1.3 dizel yarı otomatik ünitelerde kullandığı şanzıman ve robot sistemi aynı. Biz opel kullanıcıları olarak ne yazık ki bu robotlara biraz uzağız. Bizim forumlarda robotla ilgili nerdeyse çok az bilgi var. Bu sebeple sizin formunuzda bir kaç makaleye denk geldiğim için size sormak istedim. benim easytronikte seri vites geçişinde özellikle park ederken araç bazen vitesi algılamıyor takılı kalıyor, boşa alıp vitese aldığımda sorun düzeliyordu ama bunu çok uzun aralıklarla yapıyordu. Velhasılıkelam bu sene 3.500 km uzun yol yaptım. Dönüş yolunda araç 2. Vitesten bir türlü 3. Vitese yükselmedi devir yükseldi 3. Vitese attı ama tekrar 2. Vitese düştü bu bayağı böyle devam etti akabinde biraz manuele alıp 3. Vites ve 4. Vitese yükseldi ama 4. Vitesin üstüne çıkmadı. Yolda 5 vitesteyken birden boşa düştü kendim maunel vitese aldığımda direk ekranda 5. Viteste olduğunu gördüm. Daha sonra akü kutup başını söküp biraz bekledikten sonra araç kendine geldi. İstanbula kadar 800 km geldim. İstanbulda dur kalk trafiğinde bir kez daha tekrarlayınca ustaya gittim. Araçta basınç ve vites seçiçi hatası vardı. Araca tekrar kalibrasyon ve vites yazılım sürümü yükseltildi. Şuan arıza yok ama şöyle bir şey var. Özellikle 5.ve 6. Viteslere geçişte araç sanki devirden düşüyor biraz yüklenince tam devrine geliyor gibi. Ben basınç tüpünden şüpheleniyorum. Bu arada araçta baskı balata , oynar göbek volant, şanzıman yağı, robot yağı ve hidrolik yağı yeni. Ben kendim bu basınç tüpünü değiştirmek istiyorum ama bizim opel formunda bunu yapan kullanıcı yok. Size sorum. Ben bu basınç tüpünü kendim söküp değişim yapabilir miyim? Elimde değişim için tüm ekipman var sadece kalibrasyon için cihaz yok. Tüpü değiştirirken yağ eksileceği için petronas tutella cs speed robot yağımda var. Bu arada araç 113.000 KM de. Şimdiden teşekkürler.