O ustanın yanından hemen uzaklaşın. 132000 km bir aracın hem debriyaj seti hemde şanzıman yağı değiştimi ilk günkü gibi olur. Avrupa yakasında iseniz hakan elmacı gaziosmanpaşa sanayisinde yanına gidin halleder
Merhabalar,
Aracın bir süredir vites geçişlerinde sorun yaşamaya başladım. Geri vitese zor geçiyor geri vitese takmaya çalıştığımda cartlama oluyor dişli sıyırma sesi gibi. Diğer viteslere geçişleri de zorlaştı.
80 binde aracı almıştım şu anda 132 binde, hiç baskı balata değişmedi,
Tamirhanede usta baskı balata değil şanzuman sökülecek tahmini 1500 civarı masrafı olur dedi.
Bu durumu daha önce yaşayan yada bilgisi olan var mı?
O ustanın yanından hemen uzaklaşın. 132000 km bir aracın hem debriyaj seti hemde şanzıman yağı değiştimi ilk günkü gibi olur. Avrupa yakasında iseniz hakan elmacı gaziosmanpaşa sanayisinde yanına gidin halleder
Kesinlikle ustanız işten anlamıyor. Aynı şikayetim vardı araç 90 binde baskı balata değişti şanzıman yağı değişti vites geçişleri rahatladı, geri vites cırtlaması hemen hemen yok oldu. Bizim araçlarda debriyaj pedal ayarı var mı bilmiyorum ama çok dipten kavradığı için debriyaja tam basılmadığı taktirde cırtlama olabiliyor, pedal ayarı biraz yukarı alınırsa tümüyle bitecek diye düşünüyorum.
Ama fail baskı balata, onu söyleyeyim.
Teşekkür ederim yorumlarınız için, farklı bir usta ile görüştüm dediğiniz gibi %90 baskı balatadır dedi, yarın gideceğim.
Sonucu sizlerle paylaşırım.
Olur hocam merak etmeyin
Benim vites geçişlerim de zorlaştı,henüz 60binde sırf bu yüzden baskı balata değişti,şanzıman yağı da değişti(o zaman ne marka kondu bilmiyorum).Debriyaj pamuk gibi oldu ama vites geçişleri daha da zorlaştı.Sebebini hala bulamıyorum,1000küsür lira puntonun orjinal vites halatları,yumuşar mı bilmiyorum,deneme-yanılma yapacak bir meblaa değil.Bu arada 110bin km ye geldim.Tutela şanzıman yağından umutluyum.
Şöyle örnek vereyim,vitesi atarken (tüm viteslerde en çok 1-2-3 ve geri vites) debriyaja sonuna kadar basmama rağmen,sanki hiç debriyaja basmadan vites değiştiriyormuşum gibi zor geçiyor vitesler,vites kolu o kadar kemikli ki sanki eşik atlatıyorum vites koluna.Özellikle dur-kalk trafikte eziyete dönüşüyor.Sizin sorununuz da farklı bi nedenden kaynaklanıyor olabilir,
kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Dün baskı balata değişti, vites geçişleri normale döndü
Çok rahat geçiyor araç viteslere herhangi bir ses kalmadı, debriyaj pedalı da yumuşadı.
Baskı balata değişimi için 600tl verdim.
İstanbul trafiğinde baskı balatam 50-60 bin götürse razıyım.
Her ustanın her dediğine inanmamak lazım.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri