Merhabalar Halit Bey, dün itibariyle ford focus 2 1.6tdci aracımda benzer bir sorunu çözmüş bulunmaktayım. İşinize yarar düşüncesiyle paylaşmak isterim. Aynı durumu yaşadığımda ilk yaptığım aşağıdaki cihazla arıza kodlarına bakmak oldu, aracınıza uygun olanı bularak bakmanızı şiddetle tavsiye ederim. Yazık dünyanın parasını harcamışsınız. Bu cihaz olmasa sanayide değiştirmemi önerdiklerinden bazılarını yazayım: turbo, volant, baskı-balata, enjektör, egr...
https://urun.n11.com/diger/elm327-on...-v21-P81348624
arıza ışığı yakıp güçten düşüren P0380 yani kızdırma bujileri arızasıydı, değiştirdim ve güçten düşme ve motor arıza uyarısı ortadan kalktı. Lakin 4 ve 5. viteslerde 3000deviri geçmekte aşırı zorlanma devam ediyordu (arıza ışığı yakmadan!!). P0234 (turbo yüksek basınç) ve P0299 (turbo düşük basınç) kodları vardı araçta. Kodları bir kere sildikten sonra tekrar gelenin P0234 olduğunu farkettim. (Ayrıca P0704 debriyaj müşürü arızası da vardı, hiç düşünmeden 30TL'ye değiştirdim.) P0234'ü araştırdığınızda göreceksiniz, ya selenoid valf ya da turbo wastegate arızasıdır. Sorun şu, turbo basıncını geri bırakamıyor, araç yeniden basınç vermek istediğinde turboda aşırı basınç olunca araç kendini koruma moduna alıyor. Focusun turbosu sabit açılı kanatçıklara sahip olduğu için (90hp) wastegate mekanizması basit, balata spreyi ile temizlettim. değişken kanatçıklı turbolarda wastegate sökümü, temizliği / değişimi gerekibiliyormuş. Sonrasında P0234 için yapılması gerekenleri aşağıdaki adresten ve forda özgü forscan yazılımından alıp turbocuya gittim.
https://www.obd-codes.com/p0234
aracın gaz yemesiyle wastegate hareketini inceledik ve selenoid valf bağlantı hortumlarındaki vakum durumuna baktık. Wastegate'in sağlam, selenoidin bozuk olduğunu tespit ettik. (focus için 170TL bir ücreti var) Selenoidi değiştirdikten sonra hata devam edince hortumları tekrar kontrol ettik. Valfe bağlanan üç hortumdan ikisi yanlış bağlanmış (bağlanma sıralamasını bilmek lazım), hava filtresinden sonra selenoide giden hortumun bağlantı yerinin kırık olduğunu bulduk. Hortumları düzeltip bağlantıyı yapıştırınca sorun çözüldü. Kısaca yazdım ama bunları yapmam 3 gün sürdü, dünyanın masrafından kurtulmamı arıza kodunun açıklaması sağladı ve aracın teknik çizimleriyle bütün turbo sisteminin nasıl çalıştığını anladıktan sonra bir akşam fren ustama (meraklıdır ve on numara insandır) dükkanı kapattırmayıp aracın altına şahsen girip müdahale etmemi gerektirdi
Umarım bu deneyimim yardımcı olur. Arıza kodunu öğrenin ve buna göre işlemleri belirleyin derim, geçmiş olsun.
Yer imleri