Öncelikle hoşgeldiniz foruma efedim bilgi verelim 2013 'den beri mulitiair kullanıyorum öncesinde multijet kullandım kıyaslamada yapabilirim. Artılar 16 valf 105 beygir fire da bu çok daha az güncel bir teknoloji ödüllü motor sanılanın aksine LPG uyumu var. Eksileri tork değeri beygiri kadar iyi değil 135 nm. yi 4000 devirde dk. veriyor. Ancak şu var yakın bütün marka modellerde benzinli ve turbo olmayınca durum aynı. Şimdi gelelim dizel benzin-lpg kıyaslamasına yılda çok km. yapmam kısa mesafe kullanırım derseniz multiair ama km. yaparım uzun mesfe kullanırım derseniz dizel derim. Dizelde tabi tork alt devirlerde geliyor daha canlı ama onunda dezavantajı dizel motorda ikinci elde çok daha riskli turbosuydu enjektörüydü dpf meseleside var yenilerde.
Mazot fiyatı 5 TL.'yi de aştı bu arada yeni misal aynı donanım dizel egea ile benzinli egea arasında sıfırda 16.000 TL. fark var siz yılda 15.000 km. yapsanız dahi bu farkı amorti etmek 3 yıl km. azalırsa 10 yıla kadar yolu var.
Bunun yerine lpg ile kulanırsanız amarti süresi düşer ve şu an için biraz daha ekonomik bir kullanım olur. Şuna da çok çok dikkat edin multiair motor lpg koonusunda fire kadar esnek değil belirli kitler iyi yerde uygulanırsa başınız ağrımaz ben brc my 11 ile memnunum. Kıyaslama size kalmış tartacağınız değerler bunlar. Bu arada punto hem dizel olsun hem dolu olsun denince bir üst sınıfı olan bravo'ya fiyat anlamında çok yaklaşıyor neden bravo olmasın o zaman?