İlk olarak Halil beyin dediği gibi sağlam bir tornacıya gidip kampanaların düzgün bir şekilde tornalanması lazım. Yalnız bir önceki tornalamada yapılan işçilik ile kampana ya daha fazla hasar verildi ise değişmesi gerekebilir. Onun dışında yan sanayi olarak güvenilir biraz olsun kendini ispatlamış TRW -MGA gibi firmaların ürünlerini kullanabilirsiniz. Sonuç olarak bu iş bütçe işi herkez akıl verir ama para vermez.

Bunun dışında her 10000 km bakımlarınızda arka kampanaları söktürüp temzilettirin kampana ve balata yüzeyini incelettirin. balata yüzeyinde iz ve yol yapma varsa zımpara zımpara kurtarmazsa torna yapılarak sorunu önceden çözmekte fayda var. Bazı kendini usta zannedenler yanlardan delikten bakıp senin balatan iyi sökmeye gerek yok derler kesinlikle gözle yüzeyini göremediğin bir şeye bu iyi demek olmaz. kapalı kutu mutlaka söktür periyodik olarak temizliğini yaptır. kama ve yayların durumlarını hep kontrol ettirin. Yoksa böyle uğraşırsınız.

Servislerde bu tip durumlarda zaten komple değişim yapılır. Servis parça fiyatları zaten malum. komple set halinde ve orjinal kullandıkları içinde fiyat uçar. Dışarıda kendiniz bilmez ustalar ve akıllılarda sökmeye gerek yok ona gerek yok buna gerek yok yada farklı yanlış işlem yaparak bu sorunları ortaya çıkarıyorlar.

Dediğim gibi arka kampanalarınızı düzene soktuktan sonra periyodik olarak temizliğini yaptırın. Çok toz yapan balata larda bu temizlikleri hafifi ses gelmeye başlyaınca hemen yaptırın. Sonuç olarak ınsaflı bir usta iki kampanın temziliği için 20-30 tl den fazla almaz.