Lastiklerden problem olabilir ancak on takimi da bir kontrol ettirin akslar salincaklar vs. Direksiyon kutusu
LG-H815 cihazımdan gönderildi
Merhaba;
Aracimda saga cekme bas gosterdi direksiyonu sabit tuttugumda bir problem yok ser birakinca sadece hareket halinde hafif saga kendiliginden donuyor ve arac serit degistirecek kadar saga cekiyor. Sorun kislik lastiklerimi yazliklar ile degistirince basladi.
1 rot ayari yaptirdim
2 on lastikleri sol-sag degistirdim
3 on amortisor ust takozlarini degistirdim
4 birmot eskisehirde city kontrolu yaptirdim
bunlarin hicbirisinde sonuc degismedi israrla saga cekme problemi var. Birmot problemi cozemeyince yeni lastik almami tavsiye etti. Lastiklerim eski ancak takan lastikci raf omru sebepli en az 1 yil daha idare eder demisti dis derinlikleri muayeneden gecti. Tavsiyeniz var midir arkadaslar?
Lastiklerden problem olabilir ancak on takimi da bir kontrol ettirin akslar salincaklar vs. Direksiyon kutusu
LG-H815 cihazımdan gönderildi
Rot ayarinin bir ciktisi var mi?
rot ayari ciktisi elimde malesef yok, rot ayari yapan usta on takimda problem yok tum parcalar gayet iyi diyor
birde direksiyonu elimle duz tuttugumda arac dumduz gidiyor direksiyonu birakinca cekme yapiyor ve direksiyon donuyor
Jantlarda bir problem olabilirmi(Eğrilik-Yamukluk gibi)..Birde söyle birşey gördüm şimdi..Alıntıdır:''Benimde başıma geldi bu ve tecrübe ettiğim kadarıyla her rot balansçıda anlamıyor bu işten. Kimileri resmen bir haber. Kimiside ısrarla rot ayarının yeniden yapılması gerek diyor. Aslında yapılması gereken arkadaşın bahsettiği gibi vidayla kamber açısını ayarlamak.''
Birde ona baktırın isterseniz..
sadece rot ayari yapilmasi on takimin veya tum sistemin tamam oldugu sonucu cikmayabilir.. onde toe(rot) kamber kaster, arkada kamber ve toe degerleri, hepsi bir butun degerlendirilmelidir.. ve sadece rot ayari yapilabilir, diger kalemlerin ayari yapilamaz.. ama mevcut durumlari, cikan sonuc toleranslar disinda ise surusu etkiler.. bazen kagit uzerinde tum degerler tamam olsa da suruste farklilasmasi da olur..
Ve gidis yonunu arka teker izi belirler..
On takimda tum degerlerin hepsi tamam olsa da, parcalari ve lastikleri komple yenileseniz de
Arka tekerleklerden dolayi eger itis acisi toleranslar disinda ise saga veya sola cekme olur..
bu gibi durumlarda iyi bir usta ve analizle sorun tespiti ve cozumu bulunabilir ama pek ugrasan, degerleri yorumlayan, emek zaman harcayan yok, sadece rot ayari ve ardindan sorun devam ediyor ise deneme yanilma ile cozum oneriliyor gibi..
Destek icin tesekkurler haftasonu farkli bir rotcuya gidip final degerlerinin ekran fotografini alacagim.
kışlık lastikleri çıkardıktan sonra bir önceki sene arkada olan lastikleri ön tarafa taktırdıysanız böyle bir sorunla karşılaşabilirsiniz
ustadim lastiklerin hepsi on-arka her yerde denendi arac direksiyon sabit tutulurken biryere cekmiyor, direksiyon birakildiginda kendiliginden donmesinden dolayi cekiyor...
aynı problem bende de oldu, rotçu da balans v.s. yapdı. sonra ilave etti jantların da yamukluklar var biz ne kadar da yapsak illaki tekrarlar düzelttirmen gerekli demişti. eğer ince yanak lastik kullanıyorsanız benim gibi bunlarla karşılaşman doğal ve çukurlara sert girmemeniz gerekli , mesala 90 km hızla gidiyorum direksiyon tutarken sorun yok , bi bırakayım hemen sağ şeride yavaş yavaş kayıyor.
185/65/r15 lastik kullanıyorum jantlarda herhangi bir yamukluk olmadığının onayını aldım... 30 ağustos'ta eskişehirde airbag tamiri yapan bir elektronikçide direksiyon tork sensörü'ne bakılacak min. 200 - max.1000 tl arası sorunun hallolour denildi.
geçmiş olsun
neticeniyi yazın muhakkak hocam forumu okuyup yardım alan\alacak arkadaşlara katkınız olur minnettar kalırız
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
merhaba dostlar konu cozume ulasamamis arac servise takas ile verilerek 0 km. fiorino premio satin alinmistir. City siz ve kronik problemsiz keyifli surusler dilerim hepinize.
Bu gibi durumlarda uzman bir şaseciye gidip baktırmak daha mantıklı. Bazen rotçular kafasına göre yaptıkları ayarda aslında var olan sorunu kendi yaptıkları ayar ile gidermeye çalışırlar. Bunu sistem üzerinde beceriyorlar ama iş icraata gelince araçta sağa sola çekme meydana geliyor. Bazı rotçular hem şasecilik hemde rot ayarı yapıyorlar. Bu gibi yerlere gitmekte fayda var ama buda çok nadir.
çok fazla kronik sorun ile savastim 2 yil icerisinde muthis keyifli bir arac ama 5 yas uzeri sikintilar git gide cogaliyor. Birde active paket ise allah yardimciniz olsun.Konu kapanmistir. Herkese tavsiyeleri icin tesekkurler.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri