hararet işi şakaya gelmez arkadaşlar bizde bi tane fabia var 2001 model bunu aldık 1 sene sonra aracın hararet saati sona dayanıyor ve ışık yakıyordu servise goturuyoz müşirden diyip degiştiriyolar 1-2 gun sonra yine arıza yine musir degiştiriyorlar oda yine 1-2 gun sonra aynı şeyi yapınca başlarım sizin müşürinize dedim, silindir kapagını sokturdum ve conta yakmış araba daha 10 bin KM de bi araç garantiden yapıldı. hiç hoş bir durum degil yeni arabaların böyle yapması, servisin soyledigi bilgiler şüpheli gelirse 2-3 tane tamirciye danışmanızda fayda var saygılar...
ekranda "Excess radiat fluid temper stop & engine" yazıyor.Ama motor biraz ısınınca bu yazı da çıkmıyor.
Arkadaşlar cuma günü aracımı bu sorundan dolayı servise götürdüm. Birçok arkadaşımın dediği gibi sorun aküden kaynaklanıyormuş. Kışın çok soğuk havalarda akünün enerji seviyesi yarı yaroya düşüyormuş ve bu tip bir uyarıya neden oluyormuş. birde birazcık akü suyunda azalma olmuş, ona su eklettirdim. su ekledikten sonra geceleri hava -15 derece civarında seyrederken sabah kontağı açtğımda böyle bir sorunla karşılaşmıyorum. Yani Atilla abi arabam hala pert değil![]()
Arkadaşlar benim de başıma gelen bir hararet göstergesi sorunu var. Ayrı bir konu açmak istemedim bunun için. Şimdi olay şu:
Bildiğimiz gibi dizel arabalar soğukta benzinlilere göre gerçekten daha yavaş ısınıyorlar. Hararet göstergesinde bir kıpırtı olması için neredeyse bir 8-10 dk gezmiş olmak gerekiyor. bu 8-10 dk geçmesinden sonra gösterge en alttan bir kaptırıyor ve benim gözle ayırt edebileceğim kadar hızlı bir şekilde yükselmeye başlıyor. Yalnız bu yükselme işi dün akşam gördüğüm kadarıyla biraz saçmaladı. Ortaya doğru yaklaşırken, sanki fan açmış gibi tekrar bi çeyrek kadar geriye iniyor, sonra bir daha yükseliyor bir daha geriye falan derken belli bir süre sonra tam ortaya yerleşiyor. Benim arabam normalde tam ısınınca göstergenin tam ortasına kazık çakıyor ve ne aşağı ne yukarı milim oynamıyor.
Benim sormak istediğim sizin arabalarınızda da hararet göstergesi tam orta derecesine yükselirken durup tekrar fan açmış gibi geriye soğuyor sonra tekrar yükseliyor mu? Bunu 3-5 kez tekrarladıktan sonra 90 dereceye varıyor ve kalıyor orada. Belki daha önce de bu şekilde oluyordu fakat ben dikkat etmedim ama dün bunu gördüm ve hoşuma gitmedi.
Cevabınız için teşekkürler.
Ben sizin sorununuzu okumuştum. Bendeki durum fanın devreye girmemesi veya hararet yükselmesi değil. Hararet ibresinin ortaya kadar çıkarken, arada duraksaması hatta geri gelmesi ve 90 a bu şekilde ulaşıp orada sabit kalması. Bakalım birazdan tekrar bir çalıştırıp dolaşacam. Aynı durumla tekrar karşılaşacak mıyım yazarım buraya.
ya bu sorun bende de olmustu iki uc defa oldu hatta endişelenmiştim arızzmı yapacak diye. demkki normalmiş
Hocam ben bugün sorunun (aslında sorun değil) sebebini anladım. Şimdi bizim göstergelerin üzerinde bilindiği gibi sıcaklık değerleri yazmıyor. İbrenin içinde bulunduğumuz bu soğuk havalarda da kıpırdaması yaklaşık bir 10 dk kadar alıyor. İbrenin en aşağıdan kalkmasıyla beraber gözle rahatça izlenecek kadar hızlı yukarılara tırmanması, hararet göstergesi skalasının minimum 70,75 C gibi baslayarak ortada 90 a ulasması ve en sonda da 105,110 C gibi bir düzeni işaret ediyor. Yani birçok arabadaki gibi 30,40 derecelerden başlıyor olsaydı, ibrenin bu tırmanışını gözle izlemek mümkün olmazdı.
Neyse olay da şu, 90+-20 gibi skalalandırıldığını düşündüğüm hararet göstergesinde yaklaşık olarak 80 derece civarına işaret ettiğini tahmin ettiğim ilk 1/3 lük kısımda, termostat devreye girerek, radyatörü de döngüye sokuyor. 80 C gibi Termostatın açmasıyla beraber o tam gaz yukarı doğru hızlanan hararet ibresi, radyatörün de soğutmaya katılması ile bir anda duraklıyor, hatta benim aracımda gözlemlediğim gibi 3,5 C (yaklaşık 1 çentik) geriye bile gidiyor. Daha sonrasında motorun ısınma eğilimi radyatörün soğutma çabasını da bastırdığı zaman, ibre geri geldiği noktadan tekrar yukarı tırmanmaya başlayarak 90C ye tırmanıyor ve koşullar yaklaşık birbirini eşitlediğinden o sıcaklıkta da sabit kalıyor. Elbette ısınmanın oluşacağı ekstra durumlarda fan devreye girecektir ama ben daha benim arabamda fan ı duymadım )))
Bu sabah aynı sorun bendede oldu. Dün arabayı yıkarken müzik sistemi 1 saat kadar açık kalmıştı sanırım aküyü zayıflatmış .
Bu olayı bende yaşıyorum. Ama bir sorun olduğunu düşünmediğimden önemsemedim. Aracı çalıştırınca hararet ibresi sona vuruyor uyarıcı ışık yanıyor ve daha sonra başlama noktasına geliyor. Bende bunu hararet ibresinin bozuk olmadığına ve herhangi bir problemde uyaracağına dikkat etmemizi istediğini zannediyordum![]()
Tipo 1.6 SLXie MPI & Grande Punto 1.4 Fire & Bravo T-Jet Dynamic
aynen öyle arkadaşlar, akü kaynaklı bir sorun...
merhaba arkadaşlar ..siteye yeni üye oldum ve hatta bu ilk mesajım...umarım burdan memnun kalırım diye düşünüyorum...benim aracımın sorunu bikaç gündür havalar çok soğuk olduğundan aracımın hararet göstergesi ilk marşa basma esnasında yükselip sonuna kadar dayanıyor ve kırmızı ışık yanıyor ..daha sonra aniden inip normale dönüyor...bunu özellikle soğuk havalarda yapıyor.formdan okuduğum kadarıyla aküyle ilgili olabilir diyorlar.Aracım 2007 1.3 mjet active punto ve 83.000 kmde.Doğuda olmamdan dolayısı ile burdaki servislere de göstermekte çekiniyorum ve sizlerden bi yardım bekliyorum...iyi akşamlar....
arkadaşlar benim araçta da aynı sıkıntı çıktı varta ya da mutlu akü yolu göründü
Benimki sorun mu bilmiyorum . Şuan başlayan soğuk havadan kaynaklanıyor sanırım. Hararet göstergesi ortaya geliyor. Sonra aralıklarla düşüp tekrar ortalanıyor. Suyuna falan baktım eksilme yok. Kaloriferde ısıtıyor. Normaldir bu değil mi_
araç yeni çalıştığı hararetin yeni ortaya geldiği ilk anlarda gaz kesip yavaşlayınca düşüp tekrar yerine gelmesi kalorifer ısıtıyorsa normal ama araçla daha uzun yol alınırsa bu süre içinde yine düşüp çıkma yaşanırsa 10 15 dk sonra kalorifer ısıtmıyorsa (benzinli için) muhtemel sıkıntı termostat değişmesi gerek tavsiyem kesinlikle orjinali ile değişmesi yan sanayi pek randıman vermiyor.
Konu halils2 tarafından (14/12/2013 Saat 02:55 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri