Uygun devirde hizda gecislerde 3 4 5. viteste hissettirmeyen bir devir var.. o an 2. Viteste ona denk gelmis olabilir.. az daha hizli olsaniz benzeri ౩. Viteste de olabilir..
Gaza bastiginizda tepki var ise gecmistir
Arkadaşlar 1.3 mjet evo 50k 2011 aracımda ilginç bir vites problemi yaşıyorum.
Mesela yolda giderken ışıklara yaklaştım ve boşa aldım aracı. Durma noktasına yakınken ışığın yeşile dönmesiyle o anki hızıma uygun olan 2. vitesi seçiyorum ve vitese geçiriyorum arabayı. Ayağımı debriyajdan her zamanki gibi yavaşça çekip yoluma devam etmek istiyorum ama edemiyorum. Araç sanki boştaymış gibi davranıyor. Debriyajdan kaldırmama rağmen tepki vermiyor. ayağımı bir iki defa kaldırıp indiriyorum tepki yok. Vitesi kontrol ediyorum acaba vites geçmedi mi diye ama vites de tam olarak yerinde. Sonra başka bir vitesi seçince durum düzeliyor ve ardından herşey normale dönüyor. Bu durumu 3 defa yaşadım.
Sadece ikinci viteste oldu bu durum. Durma noktasına az kalmışken 1 e takmak yerine 2. vitesi tercih ediyorum genelde. Çünkü birinci vites çok kısa ve araba silkeleniyor bu durumda. Bu konuyla alakalı bir deneyimi olan ya da fikrini paylaşmak isteyen arkadaşların yardımını bekliyorum.
Uygun devirde hizda gecislerde 3 4 5. viteste hissettirmeyen bir devir var.. o an 2. Viteste ona denk gelmis olabilir.. az daha hizli olsaniz benzeri ౩. Viteste de olabilir..
Gaza bastiginizda tepki var ise gecmistir
işin ilginç yanı araba durmaya yakın bir hızda oluyor. Yani normalde araç 2 vitesteyken debriyajı kaldırınca aracın hızlanması gerekecek kadar yavaş bir hızda araba tepki vermiyor. Gaza basınca da gitmiyor. yani kısacası araç vitese geçmiyor desem uygun olacak. Ancak bu durum geçtikten sonra yine seyir halindeyken bu durumu defalarca yapıyorum ve sorun olmuyor. Baskı balata iyi durumda. Debriyaj yumuşak. Kalkışlar güçlü.
Belki hatalı bir kullanıp şeklidir ancak ben durma noktasına yakınken vitesi 1 e değil 2 ye takıyorum. Ayağımı da yavaşça kaldırıp devrin toparlanmasını bekliyorum. Zaten sakin kullanırım. O dediğim hızda 1. vitese takınca devir ani yükseliyor. Ya silkelenme oluyor ya da ara gazı vermek zorunda kalıyorum. Bu durumu sürekli yapmaktan ötürü birşeyi bozulmuş olabilir mi acaba. Gerçi hiç boğulma titreme bağırma vs hiçbir aksilik olmuyor. Bir zorlanma belirtisi olmuyor.
Soyle ornek vereyim..
Rolanti devrine oranlanir ama
Mesela rolanti devrini 1000diye duaunurseniz,
Asagidaki hizlarda bos tan vitese atmada hissedilir bir tepki olmaz gibi
Benim bajsettigim bu idi..
Mesela bostan..
Hiz 14 te 2 ye attiginiZda
Veya hzi 22 de 3 e attiginizda devirde bir toparlanma vs olmaz
Hizi deviri bilmiyorum ama cok dusuk devir ile hizlanmaya kalkmak da pek dogru degil..
Evet sizin dediğinizi anladım teşekkür ederim. Zaten olması gereken de en sarsıntısız şekilde vitesi değiştirmek. Benim dediğim vitesin geçmeme sorunu gibi.
sizin bariz sorununuz var. Evo 2 viteste olsa 3 te olsa o an viteste devri alamazsa titrer bir tepki verir. Yüksek ihtimal debriyaj yada şanzumanla alakalı bir durum. Debriyajın yumuşak olması kalkışlarda sert olması bitmediği anlamına gelmez. Kontrol edilmesi gerek.
siz vitesi tam oturtamıyorsunuz ,2 diye 4 e atıyorsunuz yada araçda gerçekten bi sıkıntı var ama ne hiç bi fikrim yok .
Genel sorunu bilmiyorum ama grand punto 1.3 dizel kalkislarda zayıf bi araç sanki devir saati 3000 ve ustu olsa bile hız km de 20 30 civarı Bû normalmi dizel bi araç için yani anlatmak istediğim araç kendini toplanıyor gibi sadece devri yüksek olduğu için bağırıyor 2. Vitestede aynı böyle araç hızlanır sizi koltuğa yapıştırıyor sert kalkislari yok baskı balata 166. Binde değişmiş aracim suan 199 binde vites geçişleri normal turbo bi sorun olabilirmi sizce
GT-I9500 cihazımdan gönderildi
Ahmet bey, daha öncede paylaşım yapıldığı gibi, yüksek kmli multijetlerin egr, manifold, katalitik konvertör ve tüm sensörlerin hepsinin temizliğini yaptırmanız gerekiyor. Bu kmde enjektörlerinde revizyon veya değişimi gerekebilir.
Yavas kelimesi biraz da goreceli... Hangi hizda 2 ye atiliyor, debriyajdan sonra devir kaca geliyor bu da onemli
15km de 2 ye atmak ile 25 km de 2 ye atmak farkli sonuc cikarir
Hiz devir raklarina bagli.. siz o esnada gostergedeki hiz ve deviri de not ederseniz daha net olur ama
4. Viteste 2000bin devirde hiz 65, 1000 devirde hiz 32 ise..
Debriyaja bastiginizda devir 750 800 gibi ise
Ve yavas dediginiz hiz da 25 ise
2 yerine 4e attiginizda gelmez, gaza yuklenince de tepki vermez vs..
Hiz 25 20 veya alti ise titreme vs olur cunku o hizda 4. Vitesin devri dusuktur
Hiz 32 ise pedaldan ayaginizi cektiginizde devir 1000e cikar..
25km hizda 4 yerine 2 ye atsaniZ devir 1600 gibi olur zaten ama 2 yerine 4e armissaniz da devir ayni kalir...
Biraz da rakam gerekli, vitesten emin degilseniz de gostergede hiz devir yazili en azindan
Farkli hizlarda devirde farkli sonuc var ise ortada sorun olmamali..
Aracınızda hiç bir sıkıntı yok, bazı arkadaşların dediği gibi araç toplamıyor. Dizel linea kullanıyorum bende de oldu hala da oluyor. Uygun devirde değilse araç sizin dediğiniz gibi tepki vermiyor. Devir yerindeyse fırlıyor ama. İçinizin rahat etmesi için servise gösterin ama size söyleyecekleri, araçta sıkıntı olmadığı devirli kullanmanız olacaktır.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri