Tüm arkadaşlarıma selamlar. Konuyu buraya açıyorum ama eğer yanlış ise kusuruma bakmayın.
2011 yılında sıfır aldığım Fiat Punto Evo aracımda yaklaşık 50000 km''de direksiyondan ses gelmesi sorunundan dolayı amortisör takozları yetkili serviste değişmiştir. 50 bin km'den bu yana (aracım şu an 113000 km'de) 3 kez daha aynı arıza meydana gelmiştir. En son değişim 93000km de Mart 2016 yılında yetkili serviste yapılmış olup arıza tekrar Şubat 2017 de meydana gelmiştir. Arada 20 bin km ve 11 ay olmasına rağmen Fiat parça değişiminden ücret talep etmektedir. Normalde yetkili serviste takılan parçaların 1 yıl garantisi olmasına rağmen. Savunma olarak da söyledikleri daha önce garantiden değişen parçaların tekrar garanti kapsamına girmeyeceğidir. Servis fabrika tarafından garanti kapsamına girmediği için olamayacağını , fabrika ise servisin parça ömründen dolayı değiştiği bilgisini girdiği için yapılacak bişey olmadığını söylüyor.
Araçlarımızın garantisi bittiği halde parça değişimi ve benzeri sorunlarda değişim yapıldıktan sonra karşımızda muhatap bulabilmek için piyasa fiyatlarının 1,5-2 katı fiyatlara yetkili servislere gitmemizin ne anlamı kalıyor ki?
Saygılarımla.