urunden sonraki farkları yazabilir misiniz?
Printable View
ülkemizde dyno ücreti 25-50 ytl düşmesine rağmen insanımız bu tarz veya farklı ürünlere katır yüküyle para ödüyor ama yaptığı değişikliği test etmekten kaçınıyor. O yüzdendirki bu ürün hakkında alıcağın bilgileri arkadaşların kendi tecrübeleri olucak.
İşe yarar birşey olsaydı fabrika koyardı lafını yineliyorum. Fabrikanın işe yarar anlayışı bizim anladığımızdan biraz daha farklı bir fabrika motorda böle bir ekipman kullanmak için milyonlarca km test yapar, çeşitli dayanıklılık testlerine tabi tutar kriterlere uygunluğuna bakar eğerki bunları sağlıyorsa kesinlikle herkezden önce bu ürünü kullanır. Bugün pazarda adı geçen orta segmentteki markaların hangisi kullandığı motorun diğer markalardan daha az yakmasını istemez yada 1300cc 150 bg uzun ömürlü ve dayanıklı stabil bir motor yaparda piyasa sürmez ??
Daha önce chiptuningsiz ve chiptuningli olarak dyno'ya sokmuştum aracımı ölçen arkadaş bu kadar performans beklemiyordum bu çipten demişti oda şaşırmıştı şimdi son haliyle bir daha dyno'ya sokmak istiyorum en kısa zamanda
ne güzel raporlarını taratsan buraya resim olarak koysan bizde faydalansak.
Orhan kardeşim bazı goruslerine katılmıyorum, teknoloji cok buyuk bir hızla ilerlemekte fabrikalar bu hızlara yetisememktedir. Bugün çıkmış bir arac aslında prototipi birkac yıl once ve teknolojisi birkac yıl oncenin ekipmanları ile teknolojisi ile donatılmıs fakat seri uretimine ancak bugun geçilmiş makinelerdir. Ureticiler aracları ucuz tutabilmek ve rakipleri ile yarışabilmek için ellerinden geleni ardlarına koymazlar, aractaki cok kucuk bir performans artısı onlar icin onemlidir evet ancak maliyette buyuk bir artırım getiriyorsa hic dusunmeden bunun ustunu cizerler. Bu yuzden bizlerin sonradan ekledigimiz bazi seyler gercekten ise yarayacagi halde fabrika tarafından uygulanmamıs unsurlar olabilir. Ornegin araclardaki yazılımlar; bizler box uygulaması ile bunu 250 ytl gibi bir ucrete kadar indirmiş olsakda fabrikalar ornegin renault 1.5 dci motoru farklı yazılımını 3bin ytl gibi bir rakamla satmaktadır. Motorsilk uygulayanlarımız var aramızda, bazı fabrikalar bunu kendi rodajlarından sonra uygularken bazıları uygulamamktadır, yine bazı arkadaşlarımızın uyguladığı magnetik cihazlar (mıgnatıs olanları) surucu pek birsey hissetmesede cok kucuk farklar oldugu dyno testleri ile test edildi ve bazı ureticiler yıllardır bunu uyguluyor. Saygılarımla.
Uğur bu teknoliyi ilerleten gene aynı fabrikalardır o yüzden fabrikalar bu hıza yetişemez diye birşey yok. Bazı teknolojilerin bize genç lanse edilmesinin 1. sebebi satış stratejisi 2. sebebi ise uzun süreli testlere tabi tutulmasıdır. Şuanda fuarlarda gördüğümüz concept otomobiller üretilebilir haldedirler fakat üstün teknolojiyi bir anda müşteriye sunmak daha sonra sunacağınız ürünlerde çok daha fazla teknolojiye sahip olması gereksinimini doğurur. Yazılım güncellemeye gelince fabrikalar araçların yazılımlarını kullanıcıların gereksinimlerine yada sürüş eğilimlerine göre değil motorun en stabil çalışacağı ve kriterleri(örn:euro3 eksoz emisyon falan filan) karşılayabileceği şekilde yüklerler. Yani fabrikaların yapabilecekleri kriterler çerçevesindedir. Box ve chip tuning uygulamaları sonucunda kriterlerin dışına çıkılır, motorun ömrü azalır.
Özetle böle bir ürün varsa
Hem maliyeti uygun
Hem tasarruf sağlıyor
Hem stabil çalışıyor
Hem kriterlere uyuyor
Hem performans sağlıyorsa bunu ilk kullanıcak olan otomobil üreticileridir.
Uretilemez abi isteselerde uretemezler bir metalin kalıbını yaratmak cok meşakatli bir iş ve cok buyuk bir maliyeti var, seri uretime gecmek ap ayrı bir olay concept ile. Bir fabrikanın bir modeli piyasaya sunmak icin seri uretime gecmesi anında inanki yeni bir modeli tasarlamış olması ile aynı ana gelebilir. Dediğin normlara uyması açısından elbette haklısın bu tur parcaların ancak ben bir onceki mesajımda dedigim gibi maliyeti dusurmek karı artırmak birkac kisinin zevkine gore degilde cok kisinin tercihine gore planlar yapmalarından dolayı oldugunu dusunuyorum. Neyse kişisil tartışmamızla formu saptırmayım daha fazla, arkadaşlardan ozur diliyorum.
az öncede inceledimde ordaki grafiğe göre chip yerine borpower kullansak daha iyi sencede biraz tutarsız değilmi ?
Orada borpower'un pek farkı görünmüyor ama çipli ve çipsiz olarak baktığında %36.2 gibi ciddi bir performans artışı görünüyor ölçen arkadaşta doğrusu bu çipten bu kadar performans beklemiyordum dedi
Sanırım grafiği yanlış yorumluyorum. Benim orda gördüğüm fark chipten dolayı değilde borpowerdan dolayı gibi gözüküyor. Ne olursa olsun %36.2 çok iyi bir değer aracın halen stabil çalışıyorsa fakir zengin sıkıntısı yoksa çok iyi bence.
Bende chip var box var borpower da var. Bu ürünü de alırım ilerde çünkü emisyonum çok fazla katalizörüm de yok. Chip çok güçlü olarak yazıldı. Fakat box u en düşük ayarlarda kullnıyorum malumunuz tehlike doğmaya başladı benim araçta. İkisi bir arada çok farklı şeyler yaratıyor. Mod 3,8,9,4,7 denemedim bile henüz. Yani 3 bilemedin 8 ve 9 da denerim de 4.7 gerçekten çok tehlikeli. Normal bir araba için 7 sadece yarışlarda tavsiye edilirken benim araçta neler olur bilmiyorum. Ama hepsi ayrı ayrı işe yaradı. Bor da öyle özellikle ses konusunda. Ve fiyatı uygun olsa bu aleti de alırım. Ama 500 + kdv çok fazla malesef.
bence bunu almaktansa elektrik olmadan calisan ekoyak ı almak aynı mantık. Hatta iki urununde web sitesini inceledigimde raporları okudugumda eko66 yı ekoyak a gore gayriciddi bir urun olarak gordum, raporlar var ok de raporlarda yazılanlar ya elle yazılmış biriki şahısa ait yada krumların yazdıkları yazılarda nbu cihaz sunu yapabilirse yakıt tuketimini dusurebilir seklinde ifadelerle olusturulmus. Elektromanyetik bir mıknatısın maliyeti 5 ytl yi gececegini sanmıyorum ayrıca :)) makine muhendisi arkadaşlarım daha iyi bilir.
Arkadaşlar bu manyetik yakıt tasarruf aparatları bazı kişiler "hiçbir işe yaramıyor" dese kesinlikle işe yarıyor. Ama bu eko66 denilen alet "500 ytl" den başlayan fiyatlarla satılıyor, kesinlikle bu alet 40ytl yi geçmeyecek maliyette çok basit bir şey. sadece elektriksel manyetik alan oluşturuyor. o yüzden bu alete bu kadar para vermek yerine 100 yıl boyunca kullanılabilecek aynı etkiyi sağlayan "neodmiyum bor demir" alaşımlı mıknatıslar var; 12000 gauss. "ekoyak" ın sattığı mıknatıslar bunlardır ve diğer bir sürü firmanın. ama ne yazık ki onlar da çok yüksek fiyata satıyorlar. mesela 100ytl gibi rakamlara... ben bu aletlerden bazı arkadaşlarla birlikte 21 tane aldım. tanesi 25 ytl. bi sürü arabada denedik. sonuç: işe yarıyor. özellikle kartal doğan serisi karbüratorlu araçlarda yüzde 30 a yakın tasarruf sağlıyor. benim grande punto dizelim de yüzde 10 tasarruf sağladı. performansı da etkiliyor. benzinli ve lpg li araçlarda süper işe yarıyor diyebilirim. mondeo 2.0 benzinli de yüzde 18, mutfak tüplerinde yüzde 12.5 tasarruf ediyor. bir de benzinli ve lpg li araçlara "ultrasonik buji" yi tavsiye ederim. bu bujilerle neodmiyum mıknatısları kullanmayla grande punto benzinli ve lpglirinizde minumum yüzde 15 tasarruf sağlarsınız, üstelik performans da cabası.
daha da tasarruf yapan sistemler var ama çok çok pahalı en mantıklısı bu mıknatıslar ve bujilerdir.
cihan, gondereceğim ürünü dene de arkadaşlara da bildir sonuçlarını.
Milleti, "çevreci" geçinen, deli fiyatlara bu aletleri satan firmaların pençesinden kurtar. eğer gerçekten iddialarında doğru iseler görelim de fiyatlarını olması gereken fiyatlara çeksinler de millet istifade edebilsin.
arkadaşlar benim aracımdada eko66 takılı ancak aracı aldığım zaman üzerinde takılı olduğu için işe yarayıp yaramadığını bilmiyorum ancak aracı satın aldığım kişi % 20 yakıtı düşürdüğünü ve motor sesini azalttığını söledi hatta 6 ay kullandıktan sonra 2000 motor mondeosunada taktırdı 900 ytl ödeyip benim pek inanasım gelmiyor ama sanırım işe yarayan bi alet
arkadaşlar işe yarıyor. manyetik etki ile yakıt tasarrufu sağlanabiliyor. bilimsel olarak açıklaması var. bütün dünya kullanıyor bu aparatları. açın bakın internneten, amerika, ingiltere vs bi sürü ülke de satılıyor bu aparatlar. "eko66" da aküden aldığı elektiriği manyetik güce çeviren bi alet, lise fiziginde görebileceginiz basit bi elektromıknatıs. oluşturduğu manyetik etki neodmiyum mıknatısları ile aynıdır. yani bu ürüne bu kadar para vermek kesinlikle akıl karı değildir. "ekoyak" benzer firmalar da yüksek fiyatlara satıyorlar bu mıknatısları, 25ytl ye alabiliyorsunuz bu aparatları.
Bu manyetik aparatların uygulama patenti "general motors"a aitmiş. ve sadece bazı iç piyasaya yani amerikaya üretilen araçlarda bu aparatlar takılı olarak çıkıyormuş. ne kadar doğru bilmiyorum ama internette bununla ilgili çok bilgi var.
Daha önce iki kez bu mıknatıslı ürünlerden kullandım hiçbir fark göremedim ama ali arkadaşımızın kullandığı markayı bilmiyorum herhalde cihan arkadaşımız kullanacak yorumları bekliyoruz
arkadaşlar bunun taktırınca aracın garantisi bundan etkilenmez mi ? özellikle elektirikli olan eko 66 için soruyorum. servise danışanınız oldu mu ben danışınca buraya yazarım.
Şu forumda tek cevap veremediğim soru garanti etkilenir mi etkilenmez mi sorusu. Arkadaşlar artık bu soruları lütfen burada sormayın. Sınav sonrası cihan kaç alırım aceba diyen arkadaşlara da aynı cevabı veriyorum. Sorunuzun cevabını vermeye yetkili olan biz değiliz ki...