2-3 kat biraz abartılı olmuş. Sürekli manuelde kullanmanın bir anlamı yok. Sadece çok sıkışık trafikte ya da dik yokuşlarda bazen manuele almak ya da vites değişimlerine manuel müdahale etmek gerekebiliyor. Hatta sadece eco modunu kapatmak bile (yani aracın daha yüksek devir çevirmesine izin vermek) çoğu zaman manuel müdahale ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Manuel ya da otomatik modda vites değişim hızı ya da değişim metodu değişmiyor. Dolayısıyla robot aynı hareketi yapıyor, balata aynı oranda aşınıyor. Dualogic'in yazılımı pek akıllı değil yani o anki eğime, sizin ne yapmak istediğinize pek bakmıyor. Dimdik bir yokuş çıkarken bile 2000 devire ulaştığı an vites büyütebiliyor. Bu durumu gaza daha sert basarak engelleyebiliyorsunuz ama zamanlamayı kaçırabiliyorsunuz bazen. Ya da çok yoğun trafikte tam vites değiştirme anında trafik aniden durduğunda frene basmak zorunda kalıyorsunuz ve araç vites değiştirmekle değiştirmemek arasında gidip geliyor, motor stop etmesin diye tam 1'den 2'ye alacakken boşa almaya çalışıyor ve sürtme sesi duyabiliyorsunuz ya da fren mesafeniz uzuyor (vitesi boşa alana kadar zaman kaybettiği için). Manuel müdahalenin avantajı da yukarıda örneğini verdiğim durumlarda trafiğin durumunu siz görebildiğiniz için ya da bir sonraki hamlenizi bildiğiniz için uygun vitese önceden geçmiş oluyorsunuz, şanzımanı yormuyorsunuz. Tabii bu durumlar sürekli yaşanmadığı için manuel ya da otomatik modda kullanım arasında balata ömrü açısından 2-3 kat fark olmaz diye düşünüyorum.