Fotografta gorunen borudaki yag nerden geliyor. Birde o boru nedir bilen anlatabilir mi?
Fotografta gorunen borudaki yag nerden geliyor. Birde o boru nedir bilen anlatabilir mi?
Resmi biraz daha geniş açıdan verseniz %100 emin olabilirdim, fakat tecrübelerime göre o TURBO-INTERCOOLER borusu.
1.3 Multijetlerde kronik diyebilirim, o hortuma bence fabrikasyon kelepçesi zayıf geliyor, siz balata spreyi ile orayı iyice temizleyip yeni kelepçe ile sıktırırsanız sorun çözülür.
NOT: Yıllar önce 2007 1.3 Multijet Grande Puntom varken aynı durum başıma gelmişti.
2011 Bravo 1,6 Multijet Sport Style S2 BEYAZ + Assist KiT
2011 PUNTO EVO 1.4 FIRE DYNAMIC GRI + DUOLOGIC + Start&Stop
O kısımı sprey temizleyici ile temızleyip birtane yenı kelepçe alıp güzelçe takın sorun kalmayacaktır. Yalnız aracınız kilometresi nedir. Mazot pompanızda mazot kaçırıyor. Resimde üstte belli. Revize edilmesi gerekiyor.
Takabilirsiniz yalnız hortumda çatlak falan varmı dikkatlice bakın birde kelepçeyi aşırı sıkmayın çünkü sıkarken hortumu yırtabilir. Mazot pompanızı en kısa zamanda pompa servisinde revize ettirin .Gittiğiniz serviste pompa test cihazı varmı yokmu diye sorun yoksa hiç elletmeyin olan bir servise gidin. Çünkü test edilmeden takılan çoğu mazot poması tekrar kaçırıyor.
Hocam böyle ustalara gıcık oluyorum. Benım aracım 2011 Euro 4 babamın albeasıda 2005 model euro 4 motor. İki aracmızdada böyle bir sorun yok. Demekki yapmıyor. kelepçeyi takıp iyice sıktımı keseceğini düşünüyorum o kısmıda sprey ile temizledimi kaçıracağınız düşünmüyorum.
Mazot pompasına gelince markası zaten bosch tur. Bosch servisinde yaptırmanızı tavsiye ederim ama mutlaka test tezgahı olması lazım test edilmeden takılırsa başınız ağrır.
Mazot pompası öyle ucuz bişey değil revize ettirmeniz daha uygun
Biraz geç oldu ama kusura bakmayın atlamışım bu konuyu. Dostum yağ eksildiği zamanda atar kelepçeden.Kelepçelerini kontrol ettirip hortumlarıda temizle birşey olmaz.
Dünü hatırla, bugünü yaşa,yarını düşün....
Bu revize ettirmenin maliyeti ne kadardır acaba?
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
150-200 arası bir rakam tutar. B-o-s-ch yada delphi servislerinden fiyat alınız.
mazot kokusu ordan kaynaklanmıyordur. Bir konuda okumuştum enjeöktörlerin dibindeki bakır contalar eskidği için sızdırma yapıyor ve burdaki mazot kokusu içeriye gidiyormuş ne kadar doğrudur bilemiyorum. Pompacıya gittiğinşizde bunuda kontrol ettirin. 223000 deki aracın en az bir defa mazot pompası mutlaka ornikleri değişmiştir. Belki iki defa da olmuş olabilir.
[QUOTE=GPEMREE;978342]Teşekkür ederim. Benim araç 223000 de ve aracın içine genelde mazot kokusu geliyor. Benden önce mazot pompası ile ilgili herhangi birsey yapıldığını sanmıyorum . Sizce de benim sorunum mazot pompasiyla mi alakalıdır?
Hocam arastirirken eger damlatmaya basladiysa aracin havalandirmasini actiginizda iceriye mazot kokusu geliyor diye bir ifade okumustum.
Artik musait bi zamanda baktıricaz bakalım insaallah
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
Arkadaslar, yeni konu acmadan burdan sorayim dedim en uste foto koymustum. İntercooler borusunda yag var benim merak ettigim bu yag oraya nerden geliyor. Arastirdigima gore intercooler borusundan hava geciyor.
aracınızda fazla yağ da olabilir turbo yağda kaçırıyor olabilir. Yağ miktarı ne kadar çok fazla ise turbo kontrol edilmeli ama az bir miktar ise aracınızın yağ seviyesini kontrol edin. 1.3 muljetlere 3,2 litreden fazla yağ koymayınız hatta bazı servisler 3.1 litrenin üstüne bile çıkmazlar.
Olay tam tersi oldu 2 ay once basladi. Aracta yag azalmis. Yag cubugun baklava gibi olan yerin tam ortasindaydi. Ve burdan yag geldigi gordum daha once yoktu. Hemen yag degisimi yaptim. 3.2 litre koydum tam filtrede degisti. Yag cubugunun baklava gibi olan yerin en ustunde suan. O baklanin bittigi yerde halkalrin basladi yerde degil.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri