6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Gazdan cekince kompresyona binme

  1. #1
    Evren İskent
    evren iskent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2014
    Yaş
    47
    Mesajlar
    148
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart Gazdan cekince kompresyona binme

    Aracim 118.000 km'de ve servis disinda bakimi yok. Yaklasik 2 senedir kullaniyorum. Yakiti ankara ortalama 5.0lt. Motor performansi gayet iyi. Ancak ayagimi gazdan cekince hemen kompresyona giriyor 1. Ve 2. Viteste. Mesela sıkışık trafikte 1. Viteste sabit gaz ile yavas giderken arac sarsiliyir. Debriyaj ile sureklinayar yapmak gerekiyor. Bu arada rolantideyken alma verme yok.

    Ozellikle bu konuyu sormadim ama Servis araciniz gayet saglikli diyor bakim sonrasi testlere gore. Ustama gosterdim, 15km kullandi sen turbo gecikmesini hissettigin icin boyle oluyir, bu araclarda nirmal diyor ki kendisinin bilgisine guvenirim. Ben ise aldigim gunden beri farkediyorum ve evo'ya gore surus karakterim degisti. Vites gecis aralarinda debriyaja uzun basmazsam ya da cok hizli vites degistirmezsem one yigilip tekrar burun kaldiriyor. Buna gore arac kullaniyorum.

    Fren yaptigimda debriyaja genelde son anda basarim. Bir cok arac kullandim, fiesta dizel hergun kullaniyorum, benim puntoda ayni sekilde fren yaptigimda arac devir yukseltiyor ve one atiliyor. Diger araclarda bunu gormedim. Artik aracin tepkimesini tahmin ettigim icin gerekenden once debriyaja basarak bu istenmeyen durumu yoketmeye calisiyorum.

    Gecen gun 2013 model 22.000'de punto(disi evo, ici grande olan) kullandigimda o aracin surus karakteri tamamen farkli olunca soru isareti olstu.

    Kullandigim arac sanki havasiz bir ortamda hizlanirken, benimki el freni hafif tutarken hizlanan arac gibi. O aracta debriyaja basinca vitesi degistirmek icin 2sn beklesen devri dusurmuyor. Biylece sakin suruste dahi daha akici bir surus oluyor. Gaz pedali daha hassas gibi, turbo guc dagilimi devirlere daha iyi yayilmis gibi. Bizimki ise sanki go kart araci. Yani rampa asagi inerken benimki motor freni yapar gibi digeri bosta hizlanir turden. Iki arac arasinda aldigim his bu.

    Yukardaki 3 farkli durumun da nedeninin ayni sebepten oldugunu dusunuyorum tecrubelerime dayanarak.

    Muhtemel ariza olarak enjektorler dedim. Ondan olmaz dediler. Maf sensoru(debimetre) bu derece farkli bir surus hissi yaratir mi bilemiyorum. Westinghouse tarzi basinc bu gibi bir sey yapar mi diye de dusunuyorum. Ariza isigi yanmadigi ve aracin yakiti, performansinda, duman atmasinda sorun olmadigi icin nokta atis olmadigi muddetce elletmek dogru olmayacak sanirim. Baski balata hic degismedi ama su an icin kacirma vs. Yok. Gaz veya debriyaj svicleri ile problem yasayan var mi diye internette arastirdim pek sonuc yok. Benim konuma benzer bir iki konu var ama normal diyen de var, motor sorunlu diyen de

    Konu uzun oldu ama benim gibi durumlari yasayan belki vardir, diyerek yazmaya ve tarif etmeye calistim. Umarim benzer hissiyat duyanlarin katkisi ile sorunu ortadan kaldiririz.

    Saygilarimla.



    SM-N910C cihazımdan gönderildi

  2. #2
    Mustafa yıldırım
    KG777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/07/2014
    Yaş
    39
    Mesajlar
    575
    Nereden
    Adana
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 180

    Standart Cevap: Gazdan cekince kompresyona binme

    Aracımın enjektör bakımı, baskı balata değişimi, debimetre temizliği hepsi yapıldı. Bu sorun benim aracımda da var ne yazık ki. Bende sizin gibi araca uyuyorum.

    Kısaca enjektör baskı balata debimetre alakalı değil.

    Size bir soru soracağım. Araç sabahları ilk çalıştığında devir inip çıkıyor mu? (Bende böyle bir durumda var)

  3. #3
    Naklov Deniz
    PUNTOCU volkan1065 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/12/2014
    Mesajlar
    3.170
    Nereden
    Bartın
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 1081

    Standart Cevap: Gazdan cekince kompresyona binme

    Diğer araçlarda turv-bo direk açık yada 1500-1800 arasında devreye girer. Bizim puntolarda eskiden 2500 di ama 2000 de girende var. Bu aradaki zaman diliminde araç yığılma ve o devri kazanınca ileriye atak yapar. Turboya mekanık mudahale ile devrini aşağı çektirebilirsiniz.

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #4
    Evren İskent
    evren iskent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2014
    Yaş
    47
    Mesajlar
    148
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart Cevap: Gazdan cekince kompresyona binme

    Alıntı KG777 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımın enjektör bakımı, baskı balata değişimi, debimetre temizliği hepsi yapıldı. Bu sorun benim aracımda da var ne yazık ki. Bende sizin gibi araca uyuyorum.

    Kısaca enjektör baskı balata debimetre alakalı değil.

    Size bir soru soracağım. Araç sabahları ilk çalıştığında devir inip çıkıyor mu? (Bende böyle bir durumda var)
    Benim devir saatim sabit kaliyor. Otomatik jikle nedeniyle biraz yukseliyor sonra olmasi gereken yere iniyor.

    Saygilarimla.

    SM-N910C cihazımdan gönderildi

  6. #5
    Evren İskent
    evren iskent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2014
    Yaş
    47
    Mesajlar
    148
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart Cevap: Gazdan cekince kompresyona binme

    Bu arada bugun kendi ustama gidip kullandigim diger araci anlattim. O aracin yaziliminda farklilik olabilecegini eger euro5 motorsa zaten tepkimelerinin farkli olacagini belirtti. Aracinin birseyi yok diyor. Ben yine de akismetreyi temizlettim. Rahatlama degil ama debriyajdan ayagimi cektigimde sanki biraz daha zaman veriyor. Psikolojik de olabilir. 10-15 km kullanabildim sonrasinda. Uzun vadede sonuc daha dogru olur.

    Saygilarimla.

    SM-N910C cihazımdan gönderildi

  7. #6
    Evren İskent
    evren iskent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2014
    Yaş
    47
    Mesajlar
    148
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart Cevap: Gazdan cekince kompresyona binme

    Alıntı volkan1065 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer araçlarda turv-bo direk açık yada 1500-1800 arasında devreye girer. Bizim puntolarda eskiden 2500 di ama 2000 de girende var. Bu aradaki zaman diliminde araç yığılma ve o devri kazanınca ileriye atak yapar. Turboya mekanık mudahale ile devrini aşağı çektirebilirsiniz.
    Turbonun surekli devrede olmasi ama torkunun1750'd/d den sonra vermesi normal olan. Ama haklisiniz bizim araclar birden koltuga yapistiriyor. Fiestalarda direk yapistirma yok ama guc daha dusuk devirden itibaren araci surtunmesiz ortamda hizlandiriyor gibi bir his uyandiriyor. Bizimki ise 2000 devire yaklasirken birden kopuyor Eski fiestalarda 2. Viteste tabiri caizse uzardi.

    Saygilarimla.

    SM-N910C cihazımdan gönderildi

Benzer Konular

  1. Gazdan çekince küt ediyo..
    bora.sen tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 37
    Son Mesaj: 20/07/2020, 12:04
  2. Gazdan çekince 1500 rpm'de tekleme sorunu
    pilotender tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 60
    Son Mesaj: 20/03/2017, 00:06
  3. Boştayken Debriyajdan Ayağı Çekince Gelen Ses
    Arkheon tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/09/2015, 22:33
  4. Gazdan ayak çekince, devrin kademeli düşmesi,sarsıntı.
    celenlee tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23/09/2013, 01:00
  5. Debriyajdan çekince titreme
    usa tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 07/04/2013, 19:49

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Gazdan cekince kompresyona binme Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com