Satarkende benzinliden pahalıya satıyorsun ama.O yüzden bu km hesabın yanlış :ok:
Printable View
dizeller 2. ele zor satılıyo die duymuştum. hele hele de km si fazla olanlar,
satarken benzinliden daha fazla ya satabiliyorsak, benim hesap yanlış oluyo, bu konuda haklısınız.
Dizeller benzinlilerden daha kolay satılıyor özellikle de günümüz koşullarında.Tabi benzinli ve dizeli aynı özellikte düşünmek lazım.
simdi arkadaslar ben soyle dusnuyorum. ornek olarak ben arabayı alırken benzinli 22 ooo ytl di dizel 26 000 ytl
bunu hesaplımıycam kac km sonra amorti eder onu yukarıda yazmıslar 68 bin
peki 1 sene sonra 2 aracında fiyatı ne acaba araba comda baktıgımda galericilerin sitmeiş oldugu rakam dizel 24 bin benzinli 21 bin bu durumda dizel daha cok prim yapmamsı aksine kaybettimriş. simdi u fiyatlar net deil ama sole desekdizeli 22bine bnzinliyi de 18 bine satsak değişen bişey olmaz. hadi dizel 1 milyar daha pahalı olsun. dizelin tek avantajı hızlı satılması ama soylede bişey var ben dizel araba arıyanların ozellikle yeni modellerde 50 bin kmyi gectilerse aan insan iki kere dusnuyor bu da ayrı bi konu.
son kanaatım bence dizel alacak insan yılda en az30 bin km yapacakki aldıgına degecek. ama satılırken daha pahalı satılıyo demeyin cunku benzinli ile arasında zaten 4000 ytl var benzinlinin ondan daha dusuk olması normal deilmi
dizel-benzinli hesaplaması yapalım:
1.3 90HP emotion dizel=35,260ytl
1.4 95HP emotion benzinli=31,270ytl
100km'de
dizel=3,9lt*2,42=9,438ytl
benzinli=4,6lt*2,99=13,754ytl eder.
yani 100km'de 13,754-9,438=4,316ytl eder.
100km'de 4,316ytl fark ederse
1000km'de 43,16ytl
10000km'de 431,60ytl
92678km sonra 4000ytl'yi amorti etmiş oluruz.
satarken dizeli pahalıya satıyorsunuz ama alırkende pahalıya alınıyor onun için bu kritere bakılmaz bence. yani ikiside 2 yıl sonra 92678km'de olsun yaklaşık8000ytl aşağıya satılır (dizel=27000 benzinli=23000 gibi) ikinci elde bu fark korunur hatta dahada azalır.
yani kısaca 92678 km sonra (araba parası+benzin parası) birbirine eşit olur.
o kadar yola kadar daha ne sular seller geçer...
inşallah doğru hesap yapmışımdır
Yanlış hesap maalesef. Bu hesap ikisinin de 2. el değeri eşit olduğu zaman geçerli olur. Gerçekte 92 bin km sonunda dizel sahibi 4000 YTL net kar etmiş gözüküyor. (2. elde sıfır km deki fark korunduğu takdirde)
Dizelin 4 yaktığı yerde benzinli 6.5 yakar.
bence en büyük yanlışlık 4,6 lt yakma olayı :)
şimdi, 92678km sonunda
dizel=8,730ytl
benzinli=12730ytl
ikinci elleri yaklaşık olarak aynı oranda düşer. hata aradakı fark azalır bile. buda 2 yıl sonra yaklaşık 8000ytl düşer dersek.
dizel=27000+8730=35730
benzinli=23000+12730=35730
sonuç olarak bu hata yok sanırım...
Uzun yolda dizelin 3,9 lt yaktığı parkurda 6 vitesli starjet 4,6 yakar. Veriler doğru yani. Starjet'in uzun yolda 6,5 yakması için 120 den aşağıya düşmemesi gerekir.
Arkadaşlar bence yine dizel benzinli tartışmasına dönecek iş.
Kimin kesesine hesabına ne uyuyorsa onu almış.
Bence dizel benzinli mevzuunu kapatalım. Ben yılda 10.000 yapıyorum.
1 nisanda aracım 1 yaşına girdi ve şuan km 11.000. Bu bağlamda ben aracı alırken düşük versiyon dizel almak yerine, daha donanımlı benzinli almayı tercih ettim. Bir diğer etken ise dizel aracın benim sürüş tarzıma uymadığıdır.
Yakıt tüketimi konusunda ise bizzat 100 KM de 4.8 lt ortalamayı yakaladım.
yaklaşık 110-120 KM hızla ise 6.0 TL ortalama ile gittim.
Ayrıca yukarıdaki hesaplara baktığımda hiç hesaba katılmayan bir konu dikkatimi çekti.
Dizel ve benzinli araçların bakım masrafları.
Hem dizel hemde benzinli aracı olanlar bakımlarını yaptırdılar. Fiyatlar ortada.
Ayrıca dizel araçlar daha sık yağ değiştirmek zorundalar
13 ünde mesaj attığımda aracım 16.000 km de idi.
Bugün ayın 17 si.Yani 4 gün geçmiş.Aracım şuan 17.000km de.
Üstelik 1 Aralıkta trafiğe gerçek anlamda çıktı.
Perşembe Antalyaya vardığımda (Ankara üzerinden gidecem) 17.800 km olmuş olacak.
bence aracı senelik 20.000 km den fazla kullanmıcaksak dizel almanın bi mantığı yok