Tüm aktarma organlarının ve bunlara bağlı parçaların sorunsuz olması varsayımıyla araç aynı vites ve devirde her zaman aynı hıza ulaşır (aynı lastik/jant ölçüsü ile).

Genelde karşılaşılan şey; aracın aynı devir/viteste eskisine kıyasla daha düşük hız yapmasıdır ki bu da öncelikle baskı balatasının sıyırmaya başladığının göstergesidir, motor boşa döner, güç lastiklere eksik aktarılır. Eskiye kıyasla daha yüksek hıza çıkması ise önceden balatada bir sorun olduğunu, sonradan giderildiğini gösteriyor mantıken. (ya da yokuş aşağı ölçtünüz 100 km'yi ) Fakat o arada siz araca müdahale etmediğinize göre, ilginç bir durum.

Motor açma diye bir şey yok diyemeyiz aslında ama 35bin km'ye gelmiş bir araç açılmıştır artık. Servise gitmek lazım dediğiniz gibi.