15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Devir hız vites vs ile ilgili yardım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart Ce: Devir hız vites vs ile ilgili yardım

    Tüm aktarma organlarının ve bunlara bağlı parçaların sorunsuz olması varsayımıyla araç aynı vites ve devirde her zaman aynı hıza ulaşır (aynı lastik/jant ölçüsü ile).

    Genelde karşılaşılan şey; aracın aynı devir/viteste eskisine kıyasla daha düşük hız yapmasıdır ki bu da öncelikle baskı balatasının sıyırmaya başladığının göstergesidir, motor boşa döner, güç lastiklere eksik aktarılır. Eskiye kıyasla daha yüksek hıza çıkması ise önceden balatada bir sorun olduğunu, sonradan giderildiğini gösteriyor mantıken. (ya da yokuş aşağı ölçtünüz 100 km'yi ) Fakat o arada siz araca müdahale etmediğinize göre, ilginç bir durum.

    Motor açma diye bir şey yok diyemeyiz aslında ama 35bin km'ye gelmiş bir araç açılmıştır artık. Servise gitmek lazım dediğiniz gibi.

  2. #2
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart Ce: Devir hız vites vs ile ilgili yardım

    Öncelikle şunu bir daha belirtelim, 1.4 Fire Aracımızda, naparsanız yapın:
    Devir tam 3000'in üsündeyken
    Hız 100'ü bulamaz.
    3000 devirde Kadran 96'dadır. Doğrusal bir ilişkisi vardır. Kadranı sağlam bir araçta bu değişmez.

    Ama baskı balata bittiğinde 3000 devirde daha düşük hızlar görebilirsiniz. Bu baskı balatanın kaçırdığını gösterir. Ama asla daha üstünü yapamaz. KADRAN BOZUK DEĞİLSE.
    ------------------------------------------------
    Şimdi gelelim sıkıntıya

    Sırayla bakmanız gerekenler:
    1-)
    5. viteste 2000'devirden sonra dipgaz verin.
    Araç hızlanacak; bir noktada bir hızdan sonra artış olmuyor diyorsunuz.
    Peki hız artmıyor ama devir artmaya devam ediyor mu??
    Eğer devir artmaya devam ediyor, 3000-3500-4000 diye gidiyor ama hız 100'de takılyıorsa baskı balata kaçırıyor demektir ve yakın zamanda tamamen bitecektir.

    2-)
    Eğer baskı balata sağlamsa, kaçırmıyorsa.
    Yani devir 3000'de , hız 100'e yakın bir yerde sabit kalıyorsa;
    *motorla ilgili bir problem var demektir.
    A) Ya ECU sınırlıyordur,
    B) Ya da besleme ateşleme sistemiyle alakalı bir problem vardır.
    (Enjektörlerden bir ya da birkaçı arızalanmış olabilir, ateşleme bujilerinden 1 yada birkaçı sıkıntılı olabilir, bobin ya da bobin/buji kablolarında sıkıntı olabilir)
    Konu celenlee tarafından (17/06/2015 Saat 12:48 ) değiştirilmiştir.

  3. Bu mesajı için 2 kişi celenlee'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. 5.vites 2000 devir 90 km sabit düz yol 3.3 lt ortalama
    rbcn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 21/05/2012, 18:37
  2. GP dualogıc!!! vites değişirken devir problemi
    smmdrnby tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 12/03/2012, 17:55
  3. 1.3 multijet Dynamic 6 vites devir aralıkları
    maddogjr75 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19/10/2011, 01:48
  4. Tasaruf için devir hız ve vites
    yolcu27 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 03/03/2010, 23:43
  5. Devir saati ile ilgili
    rational tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 10/11/2008, 21:54

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com