beyaz duman attıysa Allah yardımcınız olsun yaga su karıstırmıstır buyuk ıhtımalle bu demek oluyorkı kapak contasını yakmıstır umarımm daha fazla zarar vermemıstır keske fark ettıgınızde dırek stop edıp suyuna baksaydınız...
Merhabalar,
Bugün seyir halinde e-5'te giderken "excess radiator fluid temper stop off engine" şeklinde bir hata verdi ve hararet göstergesi en üste çıkıp kırmızı ışık yandı. gideceğim yere neredeyse varmıştım , 5 - 10 dakika böyle kullandım aracı. Dönüşte de aracı çalıştırdığımda hata vermedi , muhtemelen motor soğuduğundan dolayı. yaklaşık 10 - 15 dakika sonra aynı hatayı verdi ve aracın çekişinde azalma oldu. haliçten çağlayana doğru çıkan yokuşu e-5'te zor çıktım.
biraz gittikten sonra benzinciye çektim , suyuna baktım hiç su kalmamış , motorun sağındaki boruların birisinde çatlak vardı ve su kaçırıyordu(hangi boru olduğunu bilmiyorum , dirsek şeklinde gibiydi). araca orada su koyduk , motordan baya miktarda beyaz duman çıktı. aracı orada bıraktım şimdilik , daha da çalıştırmadım.
sorum şu ; toplamda parçalı olarak 50 60 dakika bu şekilde aracı çalıştırdım. motora veya başka bir yere büyük bir zararı olmuş mudur 1 saatte ?
yarın servise götüreceğim aracı kontrol ve borunun değişimi için , sizlerin de yorumunu almak istedim.
teşekkürler şimdiden
beyaz duman attıysa Allah yardımcınız olsun yaga su karıstırmıstır buyuk ıhtımalle bu demek oluyorkı kapak contasını yakmıstır umarımm daha fazla zarar vermemıstır keske fark ettıgınızde dırek stop edıp suyuna baksaydınız...
Yanlış bildiğin yolda; herkesle yürüyeceğine, doğru bildiğin yolda; tek başına yürü...
şimdi arabayı kontrol ettim geldim. yağa su karışmamış gibi , yağın kıvamı iyiydi, çubuktan da herhangi bir damlama olmadı, ilerde olur mu diye kontrol edeceğim. egzost'dan da damlama olmadı(hemen olur mu onu da bilmiyorum).
motorun sağında alt tarafındaki hortumlardan birisi patlakmış, suyu yukarıdan koyuyorum olduğu gibi hortumdan çıkıyor.
biraz araştırdığımda bu işin motor yaptırmaya kadar gittiğini okudum, o yüzden biraz tedirgin oldum.
yarın baktıracağım artık cezamız neymiş göreceğim.
Çelik conta ise kolay kolay bişi olmaz. O beyaz dumanda motordaki aşırı ısı nedeni buhar olarak cıkmıştır.
Yalnız bu tip durumlarda patlak hortumu tamirden sonra aracın havasını almak biraz zor olur. Özellikle ustanız suyu koyduktan sonra havasını alıp almadığını kontrol edin. Radyatörün yanında bulunan ılave su kabının üzerindeki ınce ilave su hortumundan az az o kaba su elmesi lazım. Eğer o su gelmezse bir yerde sıkıntı var demektir. Bu sıkıntı ya hava tam alınmadı yada conta sorununun göstergesidir.
arkadaşım harareti hafife almışsın. hayat meselesi haricinde durup su ilave etmen gerekirdi. motor hasar almadıysa şanslısın demektir.
Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein
Arkadaşlar conta çelikde olsa klingrik tarzıda olsa kesinlikle hasar vermiştir. Ama çok derin ama kıyısından kesinlikle hasar vermiştir... Yakında beyaz dumanla yağ lekesi atar.. Dua et de sadece contayla kurtarmışsındır....
Mecnun Bilseydi Fenerbahçe Sevgisini Severmiydi Hiç Leyla Zillisini.
hareret ciddi sıkıntılı bir durum conta uranyumda olsada çelikte olsa ilerde sıkıntı yaratacaktır rolantide dengesizlik varmı titreme vs ?
bende aynısını yaşadım hava alanına yetişecektim sonradan tüketim araç dizel olmasına rağmen 10 ltye çıkıyordu araç 1.6 dizel bravı idi satarkende öğrendimki motorda üfleme varmış siz yinede bir baktırın eğer tüketim falan artarasa sıkıntı var demektir
skoda yeti 1.4 tsı
Opel insignia 1.6 T
eski dizelci eski puntocu
Geçmiş olsun %95 motorun üst kapak contasını yakmışsınızdır. Sanayide yaklaşık 700 tl masraf olacaktır.
selamlar,
daha önce yazmaya fırsatım olmadı, sonucu bildireyim.
aracı ertesi gün yetkili servise bıraktım. termostatın kırıldığını söylediler. termostat ve bir boru değişti.
aracı kontrol ettiklerini , bir problem olmadığını , yine de arada su seviyesini kontrol etmemi söylediler. şimdilik su seviyesi azalmadı. böyle kullanıyorum aracı.
multijet lerde su eksiltme oluyor mu ? ben aracı aldığımdan beri antifirzli su hep dolu hiç azalma olmuyor en son bakımda ustaya söyledim azalma yok dedi araç 2008 model 7 senedir gram azalmaması ilginç değil mi ? km biraz düşük aracım henüz 32 bin de sizce km ye bağlı bir durummudur ?
300 bindeydi eski multijer aracim. Saglikli motor su eksiltmez km ile alakasi yok.
Fiat Linea '07 1.3 Multijet 90HP
benim eski opelimde radyator patlamış seyir halinde fark etmedim gösterge dibe vurdua kendi otomatik stop etti..soğuyana kadarda çalışmadı 10 15 dk bekledim çalıştırıp eve gittim 1 km falan...1*2 saat sonra su ekledim baktım aynen radyatörden akıyordu...sabahta hava 0 derece falandı...tamirciye kadar 2 kere stop ede ede vardım..o zaman 150 tl ye radyatör değişti..başka bi sıkıntıda olmadı..oysa opelin o koruma sistemi olmasa conta gitmişti...keşke bizim puntolardada öyle bişey olsa
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri