düz yolda rahattır ama yokuşlarda 1.vites biraz sarsıntılı denebilir. araca alışmaya bağlı birazda.
Eşim tam otomatik kullanımda duolojik viteste çok sorun yaşar mı? Geçişler çok mu sarsıntılı?
Cruze test ettik çok beğendik vites geçişleri kaymak gibiydi ama yakıtından korkuyorum. Fiat 1.4 Duolojik alsam eşim rahat eder mi? Sarsıntılı mı? Bazı yorumlarda böbrek taşı döktüren cinsten diye yazılar okudum korktum. Bu ne kadar gerçek? Tam otomatik modta iken yokuşlarda tıkanma yapar mı?
Konu orhanokay tarafından (19/11/2013 Saat 18:56 ) değiştirilmiştir. Sebep: yazım hatası
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
düz yolda rahattır ama yokuşlarda 1.vites biraz sarsıntılı denebilir. araca alışmaya bağlı birazda.
cruze benzinli almayın bence aşırı yakıyo. çok güzel oturaklı araba ama benzinli alınmaz.
haklısınız ama bir zaman sonra LPG taktırmayı düşünüyorum ya da direkt LPG li ikinci el almayı
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
km çok olmayan alırsanız işinizi şehiriçinde idealdir lpgde güzel kullanırsınız
azıcık sarsıntılıdır ama kullanınca alışılır.Öyle böbrek taşı biçiminde değil abartılmış.yokuşta falan bir sıkıntı yaratmıyor zaten hassasiyet mantığı var o konuda şüpheniz olmasın.Bence en büyük sorun dualogic vitesin bozulmasıdır.Ben 15bin kmde dualogic almıştım. 28bin kmde satmak zorunda kaldm.Serviste arıza olarak su kaçtığı için arıza oluşmuş falan dendi nasıl birşeyse artık.6bin tl istendi yenisi takılacak diye.Vites artık kafayı yemiş ve kullanılamaz hale gelmişti.Kafasına göre yolda 90 km hızla giderken boşa atıyordu beni zor durumda bırakıyordu.Bu tecrübem de sizin bilginize.Arıza muhabbeti başınızı ağrıtabilir.Belkide bana denk gelmiştir ama yinede insanın almak istemeyeceği tarz bir risk.Aracımı 6bin tl zararına satmak zorunda kaldım.
Konu japon07 tarafından (20/11/2013 Saat 04:36 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
Genel olarak sorunsuz bir vites kutusudur Dualogic. Teknik açıdan bakıldığında aslında manueldir. Sadece sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştiren bir mekanizma var içinde. Zamanında bakımı yapıldığı sürece sorun çıkarmayacaktır. Muhakkak ki arıza yapabilir ama istatistiki açıdan bakıldığında yaygın değil.
Biraz alışkanlık gerektiriyor. Genel olarak düzde kullanmaya daha uygun benim deneyimime göre. Daha önce de söylemiştim, eğer bol yokuşlu, bol trafiği olan bir yerde yaşıyor olsaydım, ya manuel alırdım ya da tam otomatik/DSG türevi bir şanzıman seçerdim (hiçbir şekilde Cruze almazdım). Ama bilinçli bir tercih yaptım ve memnunum. Ayağınız hep gazda olsa dahi sarsıntı az diyebilirim, en azından motor ve sıvılar ısındığı zaman. Hiç sarsmasın derseniz, aynı manuelde olduğu gibi tam vites değişim esnasında gazı azıcık ser bırakıp vites değiştikten sonra tekrar gaza basarsanız, hiç hissetmezsiniz.
bende dualogic var 1.4 fire dynamic. ilk başlarda yokuşlarda sıkıntı yaşıyordum ama devirli çıkılırsa o bağırtı yahut balata kokusu gelmiyor. tabi ki yokuşu çıkarkenki yoğunluğa falanda bağlı. şuan memnunum vites geçişlerini çok aşırı olmasa da hissediyorsunuz keza bu benim hoşuma gidiyornegatif bir özellik değil benim için. sonuçta yarı otomatik bir araç elektronikj debriyaj sistemi var. tam otomatik değil. bence tek sorunu yokuşu çıktıktan sonra devrinin düşmesi aşamasında. o da yokuşu çıkıyorsun mesela düzlüğü geldikten sonra araç yüksek devirde birinci vitesten 2 ye geçene kadar bağırıyor. bunun dışında bir şikayetim yok. ayrıca yarı otomatik olması daha iyi keza bazen yokuş çıkarken hızlanıp 4 le başlıyorum yokuşa 1 e alana kadar yokuş bitiyor. eğlenceli de oluyor. vites geçişleri otomatiğe göre daha hızlı. eşiniz için düşünüyorsanız 1.4 dualogic tavsiye ederim keza lpg li benim araç geçen haziran ayında 100 tl ye 510 km yaptım. çokta ekonomik.
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...
Dualogic de problem yaşamadım. Geçişlerde sıkıntı yok, arabanın vites değiştireceği zamanlarda gazı köklemeyin yeter. Kullandıkça alışılıyor.
Tek sorun, çok dik olan yokuşlarda yaşanıyor. Belirli bir devrin üzerine çıktığında vites yükseltiyor. Yükseltmemesi için gaza çok basmanız lazım.
Diyelim ki 2. viteste çok dik bir yokuşu bağırta bağırta çıkıyorsunuz önünüze bir araç çıktı ve ayağınızı gazdan azıcık çektiniz. Vites yükseltme için yeterli devirde olduğunuz için araba 3. vitese geçiyor. Ama geçiş biraz yavaş. Yokuş da çok dik olduğu için 3. viteste devam edemeyip 2. vitese tekrar geçiyor. Tabii ki geçiş yavaş. Araba daha da bir boğuluyor.
Üst üste 3 kere vites değişikliği yaptığınız için araba duruyor. Frene basıp tamamen durmanız, 1. vitese geçişi beklemeniz ve o dimdik yokuşta yeniden kalkmanız gerekiyor.
Çözümü için çok dik yokuşlara girmeden önce vitesi manuele almak gerekiyor.
Tek sıkıntısı bu, başka derdi yok.
Yıllardır araç kullanırım, yokuş çıkarken özellikle dik yokuşlarda eşim Subhaneke yi tersten okur... Çok korkuyor bu tür yokuşlarda. Arabayı ona alacağım için yokuşta arabanın durması gibi bir sorunla karşılaşırsa çok kulaklarım çınlarSanırım tam otomatik vites bir araç tercih etsem daha iyi olacak bu durumda. Fiat ta ise tam otomatik araç yok :/
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
peki 38 bin lira gibi bir büçe ile tam otomatik araç tavsiyeniz var mı? (ikinci el)
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
reno grubunda var. opel grubunda da var sanıyorum. astra klasiklerin yakıtı nasıl bilmiyorum ama tam otomatik şanzıman onlarda var. honda jazz alabilirsiniz. toyota auris olabilir belki. ford fiestalarada bakın derim. ama o fiyatlara fiat gibi donanımlısını bulmanız zor olabilir. fiesta titanyum x modellerini araştırabilirsiniz.
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...
Renault'un EDC şanzımanından bahsediyorsanız bildiğim kadarıyla o da çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Ama çift kavrama olduğu için tıpkı DSG gibi şak diye vites değiştiriyor, yokuşlarda yığılmaz yani.
Dualogic'de yokuşlarda manuele alırsanız sorunsuz çıkarsınız. İşinizi görür bence ama mutlaka test sürüşü yapın.
Onun dışında 38bin TL gibi bir bütçe ile Seat grubundan DSG'li bir araç tavsiye edebilirim. Tam otomatik olmasa da çok hızlı bir vites kutusu DSG.
Evet, eğer öncesinde manuele almadan çok dik yokuş ile karşılaşırsa sıkıntı yaşayabilir.
Ama şöyle de bir durum var, Fiat Dualogic araçlarda Hillholder da standart olarak bulunuyor. Allah var, bir santimetre bile geri kaydırdığını görmedim. Çok rahat. Yokuştayken frene basıp durduğunuzda ayağınızı frenden çekseniz bile fren basılı kalıyor. Gaza basıp yeterli devire ulaştığında 'tık' diye bir ses gelip freni gevşetiyor ve kaydırmadan kalkış yapabiliyorsunuz.
Dualogic ile ASR de standart geliyor, diyelim ki yokuşta hill holder sistemine güvenmediniz ve biraz panikle gaza fazla yüklendiniz. Araç patinaj çekmeye başladığını anladığında gazı azaltıyor ve çok az patinaj çekerek kalkış yapıyorsunuz. İşin bu kısmı da tam bayanlara göre.
Duologic vasat değil iyi bi şanzıman. Ancak Edc kadar elbette başarılı değil.
Her ŞERDE bi HAYIR vardır...
Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!
aracı bayanın kullanacağını ve olası bir sıkıntıda edeceği duaları düşünürsek tam otomatik en ideali...
polo, ibiza, clio, astra, auris yahut yaris, jazz önerebileceğim modeller...
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...
Corsa tam otomatikleri önerir misiniz? Njoy 111. yıl falan şöyle yakışıklı bişey?
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
olabilir. corsa kullanan arkadaşlarım gayet memnunlar özellikle yakıt konusunda. tam otomatiği var diye de biliyorum. bence olabilir. hatta ben puntodan önce corsa bakmıştım ama ban çok küçükmüş gibi geldiği için ilgilenmedim.
Her Mücadele Eden Kazanamamıştır Belki Ama, Her Kazanan Mücadele Etmiştir...
evet tam otomatik var. mesela: Opel Corsa 1.4 Twinport Active 2013 Model 36.750 TL Galeriden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 144656822
Honda Jazz CVT ve Corsa tam otomatik arasında kalacağım gibi geliyor. Honda pahali ama teknolojik-pratik. - Corsa daha ucuz ama donanımsız
Orhan Okay
Yaşar Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi
corsa tam otomatik ocağına incir ağacı diker. bulaşma derim. jazz yakıt konusunda çok daha iyi.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri