Öncelikle cevaplaya tüm arkadaşlara teşekkürler,

Aracı ikinci el almayı düşünüyorum. Aygaz'ın internet sitesinde çok güzel bir karşılaştırma var. Orada yaptığım hesaba göre LPG yaklaşık 20 bin km.'de dizel ise yaklaşık 50bin km.de kendini amorti ediyor. Ayrıca yakıt tüketimi TL bazında dizelden daha ucuza geliyor. Birde bakım maliyetlerini ekleyince LPG oldukça ekonomik gözüküyor. Hatta dikkat ederseniz taksiciler bile dizel araçların yerine artık LPG'yi tercih ediyor.

Bütün bunlar bir yana, asıl çekindiğim konulardan biri alacağım GP'ye kesinlikle zarar vermek ve orijinalliğini bozmamak. Benim karbüratörlü Tipo'ya bile LPG taktırıken bir sürü problem yaşadım. Maalesef bu uygulamayı yapanlara çok fazla güvenim yok. Teknik yayınlardan takip ettiğim kadarıyla sıralı LPG dönüşümlerinin araca hiçbir zararı yok. Ancak dediğim gibi uygulama konusunda çekincelerim var.

Otomobileri ve özellikle otomobil tarihini yakından takip eden biri olarak, lasik otomobillere bakarsak, tek kapılı otomobiler her zaman makbüldür. Örneğin Ford Escort MK1 ve MK2, Fiat 131, Opel Kadett v.b. otomobillerin 4 kapılı modelleri pek rağbet görmezler. Ancak tek kapılı modelleri meraklıları tarafından çok yakından takip edilir. Bir Fiat tutkunu olarak GP'nin ilerde bu araçlar gibi klasik bir model olacağına inandığım, ve kısmetse aldıktan sonra satmayı hiç düşünmediğim için bende aracımın tek kapılı olmasını istiyorum.