200 300 km daha gecsin balatalar diske oturacaktir. Biraz temkinli kullanin. İlk alisma sureci biraz skntilidir
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Arkadaşlar 4 gün önce fren disk ve balatalarımı değiştirdim.Değiştirdikten sonra fren hassasiyeti ve tutması iyi olacağına eskisinden daha berbat oldu.Dün 100 km hızla giderken frene basıp deneme yaptım.O kadar sağa sola kayıyor ki arabayı direksiyonla toparlaman gerekiyor.Keşke hiç değiştirmesydim frenler eskisinden berbat oldu.Sizce bu soruna ne sebep olmuş olabilir.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
200 300 km daha gecsin balatalar diske oturacaktir. Biraz temkinli kullanin. İlk alisma sureci biraz skntilidir
Keyifli ve Kazasız Sürüşler Dilerim " Sato Topal "
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Disk ve balata değişiminden sonra frenlerin alışması için 2 3 bin km yol yapmanız gerekiyor tabi bu yola çıkıp fren kullanmadan yapılmadan yapılan yol olmayacak aracınızın frenlerin biraz fazla kullanmanız gerek. Arka kampanalarda iyi ayarlanmalı ve kullanılan malzemelerde kaliteli olursa daha fazla verim alırsınız son olarak frenlerde kesinlikle hava olmayacak.
Servise gösterdiğimde bir problem var bakmamız gerekir dediler.Bu alışma evresinden hiç söz etmediler.C.tesi gel dediler de Allah vere de büyük bir meblağ çıkarmasınlar.Fren diskleri bosch balatalar opar.Bu balatalarda opar yazan yan sanayi balata var mı arkadaşlar?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
ilk zamanlarda uyum aşamasında balatalar biraz aşınana kadar tutmama,hissizlik olur.zamanla geçiyor.
Düz yolda direksiyonu bırakarak fren yapın..... Eğer eğer herhangi bir yönde aşırı çekme varsa, o taraftaki balata ayarsızdır, her iki lastiğe farklı miktarlarda fren gücü uygulanıyordur......... Hidrolikte azalma yada hava olabilir kontrol edip tekrar servisinize götürün....
Valla iki gün önce önlerin tıpasını açıp havasını aldım.Arka kampanalarında siboplarını açacak anahtar olmadığı için somunları gevşetip havasını aldım.Ama gene de aynısı gibi 100 km ve yakın hızlarda frene basıldığında araç konrolsüz bir şekilde duruyor.Sanırım bunun fren balatalarının alışmasıyla ilgisi yok çünkü frenlerde az tutma sorunu değil dengesiz tutma sorunu var.Arka kampanalarda sorun olabilir mi diye servise sorduğumda arkalarla alakası yok dediler.Birçok kişiye sorduğumda aracı ön diskler durudurur arka o kadar önemli değil diyor ama ben arka kampanaları da açıp zımparalatmıştım.Amortisör veya rot ayarından olsa eski diskler varken neden yapmadı diyorum.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Herkes disklerin alışma sürecinden bahsediyor.ortak fikir olduğuna göre dinlemekte fayda var. Bir ay içinde düzene girecektir sadece alışma devresinde ani trenden kaçınmaya çalış...
2009 Tekno Gri Multijet Dynamic
2009 Beyaz 1.4 Fire Dynamic
2009 Gümüş Multijet active
2011 Siyah Evo 1.4 Fire Dynamic
2011 Egzotik Evo 1.3 Multijet Dynamic
2011 Beyaz Evo 1.3 Multijet Dynamic
sağa sola kayıyorsa lastik havası da etki edebilir ve hatta ön takıma bir göz attırın ortak mantık değişen balatalarda ve diskler belli bir zamana ihtiyaç duyar. seslere kulak verin
geçmiş olsun
...Hız Felaket Değil, Kabiliyettir...
Arkadaşlar bugün 100 ile giderken el frenini çektim arka tekerleklerde gram kayma olmadı.El freninin tutma gücünün zayıf olduğunu biliyordum ama bu kadar zayıf olacağını düşünmüyordum.El frenini sonuna kadar çekip kalkmaya çalıştığımda tekerin biri kayarken diğeri dönüyor.Aracın frene bastığında sağa sola kayması arka kampanaların zayıf tutması olabilir mi?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Arka kampanaları soktur guzelce ayarlat hıcbıseyı kalmaz , arkalar fazla sıkıyosa arkadan kayma yaparr benı bı keresınde vırajda spın attıyodu az kalsın , frene basınca arac kıcının uzerıne oturur frenajın kotulesır. arka kampanaları ayarlat bırde el frenını ayarlat zımba gıbı olur... servıs gecırır sanayıde ıyı bı frencı 50 lıraaya hallleder...
Bugün fıat servisine aracı gösterdim.Ustayla birlikte teste çıktık.Hız yaparak frene ani bastı ama araçta çok az salınım oldu.Dün ben iki defa denemiştim ve ilk günler gibi sağa sola sapma kalmamıştı.Sanırım yukarıda bazı cevap veren arkadaşlar haklı çıktılar.Demek ki balataların frene alışma evresinden kaynaklanıyor.Fıat servisi aracın frenlerinde herhangi bir sorun yok dedi.Şimdi bir tek fren hassasiyetini kazanma meselesi var.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Hocam arka kampanalarda kayma sorunu yok.El frenini 100 km gibi hızlarda sonuna kadar çeksem bile lastiklerden kayma olmuyor.Fakat zannedersem frenlerin hassas olmamasının sebebi arka kampanalardan kaynaklanıyor.Bugün fıat servisindeki ustaya arka balataları biraz daha kampanaya yaklaştır ki frene basar basmaz dursun dedim.Fakat servisteki usta arka kampanalardaki cırcırlar ayarlanmaz o cırcırları araç otomatik ayarlar,kampana eskidikçe bir diş kendiliğinden açarak balataları yaklaştırır dedi.Başka bir ustaya sordum o da aynısını dedi.Cırcırları ayar işi yok mu hocam?
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
O cırcırlar otomatik ayar için evet ama gerektiği zaman ayarlanabilir. Fakat cırcırların çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin. 2 sene evvel benim arka sağ cırcırı usta sağolsun bozmuş ben yapmaya çalıştım ama tam randıman vermiyor şuan tekrar açıp bakmam gerek. Sizde de buna benzer bir sıkıntı olabilir. Cırcır bozuksa arka balatayı kampanaya göre ayarlayamıyor ve pedal zayıf kalıyor aşağıda tutuyor. El freni 3 dişten fazla yukarı kalkar ve toprak zeminde olsa cırcırı bozuk olan tekerlek geç ve az tutar el freni yaklaşık 6 7 dişte sağlam tutar.
Valla hocam sizin şu anlattığınızı inanım koca antep sanayisinde ve fıat servisi denilen yerde idrak edecek adam bulamadım.Aradığım cevap tam da buydu.Sizin söylediğiniz bilginin aynısını usta'da verdi.Duyduğum kadarıyla artık forumda yazmıyormuş.Forum için büyük kayıp bence.İyi ki sizin gibi bilgili arkadaşlar var forumda.Sağolsun herkes elinden geldiğince yardımcı olmaya çalıştı.Aradığım cevabı da buldum.
Konu ykaya1983 tarafından (24/05/2014 Saat 18:41 ) değiştirilmiştir.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Yardımcı olabildiysem ne mutlu. Cırcırın üstünde geri dönmesini engelleyen yani sadece sıkma tarafına çalışan kilit var tel yay şeklinde o yayın kilit açısını bozuyorlar ayarlarken. Sağlıklı sonuç istiyorsan o cırcırlar orjinal yenisiyle değiştirt. Ya ksa her sene böyle uğraşırsın.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri