Sayfa 2/2 İlkİlk 12
31 sonuçtan 21 ile 31 arası

Konu: İridyum buji yardım

  1. #21
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı gececiyiz35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstadım chip aracınızda hiç bir işe yaramaz buji işe yaramaz !!!!!!!!! chip atmosferik arabalarda kullanılmayan bi olay. Hiç stock honda üzerine chip duydunuz mu ? S2000 de mesela yada bi civic de ? Atmosferik arabaya chip olmaz malesef olur diyenler sadece para yemek isteyenlerdir !!!
    Ya öyle bişey demişsin ki modifiye olayları sadece turbolar için geçerli gibi. Ben buna katılmıyorum ama şöyle: Turbolu bir araçta sadece chiple 30 hp alınıyorsa atmosferikte 10 15 hp alınır. Aynı parayı ödersin ama aldığın verim az olur işe yaramama kısmı budur bence. Ama bu işe yaramamazlık olarak görülemez. Neticede bir artış söz konusudur ama oran turbolu araca göre düşüktür. Fire motor herhangi bir modifiyeyi kaldıramayacak bir araç değil. Alt yapısı tjetle aynı paran varsa emme egsoz manifolt değişikliği + turbo ilavesiyle 140 lık bit tjet yapabilirsin ama bunun için ödeyeceğin meblağ 6 8 bin liraları bulur orası ayrı.

  2. #22
    Eray Aydın
    t-jet teknisyeni gececiyiz35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    210
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    üstadım lpg bambaşka bir sistem lpgli bir aracınızda normal bujileriniz bitmeye yakın olsun ateşleme sıkıntı çıkartır ve araç vurmaya başlar benzine alın sıkıntı ortadan kalkar. Lpgden daha çok verim almak için iyi ateşleme sistemi istenir. Çogu lpg ustasına gidin gaz ayarına araba tekliyor deyin 1 buji değiştir 2 bobini yenileder.Bujinizin iyiliği ateşleme hızınızı etkilemez alev oranını etkilemez. T-jetler orjinal olarak iridyum buji ile çıkıyor fabrikadan çünkü ateşleme hızları farklı. Benim asli fikrim orjinal bujilerinizi takmanızdan yana. Aracınızın gücünü katı düz boru yapın sondaki susturucunuzla birlikte komple boruyu 61mm boru yapın ve açık hava filtresi kullanın 82 83 hpleri bulabilirsiniz. Ayrıca bakımlarından ve ilabeten dediklerimi aracınıza uygularsanız gücü hissedersiniz.

  3. #23
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı gececiyiz35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstadım lpg bambaşka bir sistem lpgli bir aracınızda normal bujileriniz bitmeye yakın olsun ateşleme sıkıntı çıkartır ve araç vurmaya başlar benzine alın sıkıntı ortadan kalkar. Lpgden daha çok verim almak için iyi ateşleme sistemi istenir. Çogu lpg ustasına gidin gaz ayarına araba tekliyor deyin 1 buji değiştir 2 bobini yenileder.Bujinizin iyiliği ateşleme hızınızı etkilemez alev oranını etkilemez. T-jetler orjinal olarak iridyum buji ile çıkıyor fabrikadan çünkü ateşleme hızları farklı. Benim asli fikrim orjinal bujilerinizi takmanızdan yana. Aracınızın gücünü katı düz boru yapın sondaki susturucunuzla birlikte komple boruyu 61mm boru yapın ve açık hava filtresi kullanın 82 83 hpleri bulabilirsiniz. Ayrıca bakımlarından ve ilabeten dediklerimi aracınıza uygularsanız gücü hissedersiniz.
    Ben de bu yüzden iridyum bujiyi istiyorum. Ateşlememde sıkıntım yok çok şükür ama iyileştirmek istiyorum. Ayrıca buji değişikliği fark etmemiş olsa tjetlerde iridyum değil standart buji kullanılırdı. Mutlaka fark var ki yanma iyi olsun diye iridyum buji kullanıyorlar. Senin söylediklerinin aksine atmosferik motorda standart buji yerine iridyum kullanıp memnun olanlar var. Bakalım hayırlısı.

  4. #24
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    kapak taşlatmak hiç sağlıklı değil öyle güç artacaksa artmasın sonra başka problemlere yol açar.
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  5. #25
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı Arrest Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak taşlatmak hiç sağlıklı değil öyle güç artacaksa artmasın sonra başka problemlere yol açar.
    Egzantrik değişikliği neyse de dediğin gibi taşlama olayında sana katılıyorum.

  6. #26
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    ya yok abi ben motor bloğuna ve silindir kapagına yapılan işlemlere karşıyım. hilmi bunu sevmedi
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  7. #27
    Eray Aydın
    t-jet teknisyeni gececiyiz35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    210
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de bu yüzden iridyum bujiyi istiyorum. Ateşlememde sıkıntım yok çok şükür ama iyileştirmek istiyorum. Ayrıca buji değişikliği fark etmemiş olsa tjetlerde iridyum değil standart buji kullanılırdı. Mutlaka fark var ki yanma iyi olsun diye iridyum buji kullanıyorlar. Senin söylediklerinin aksine atmosferik motorda standart buji yerine iridyum kullanıp memnun olanlar var. Bakalım hayırlısı.
    Üstadım ben max 1 bg için uğraşma derim 250 tl az değil yoksa tabiki takıp deneyebilirsin. sen 1 kere değiştirirsin diğeri 3 kere sıfırlar bujisini senin bujin körelir onunki hep 0 olur Karar sizin zaman aralıklarıyla bizimle paylasın diyecegim ama 1 bg hissetmezsiniz bile.

    Kapak taşlama contanın alt bolgesinde kalan motor bloğuyla kapak arasındaki bölgenin daraltırlma işlemidir. Bu işlem sayesinde egzoz odacıklarki küçülür ve sıkıştırma artar faydası tork ve güç muhtemel derecede artar zararı rektefiye edileceği zaman hakkınız 1 e düşer yani motorunuz 500 000 de çöp olur

  8. #28
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı gececiyiz35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstadım ben max 1 bg için uğraşma derim 250 tl az değil yoksa tabiki takıp deneyebilirsin. sen 1 kere değiştirirsin diğeri 3 kere sıfırlar bujisini senin bujin körelir onunki hep 0 olur Karar sizin zaman aralıklarıyla bizimle paylasın diyecegim ama 1 bg hissetmezsiniz bile.

    Kapak taşlama contanın alt bolgesinde kalan motor bloğuyla kapak arasındaki bölgenin daraltırlma işlemidir. Bu işlem sayesinde egzoz odacıklarki küçülür ve sıkıştırma artar faydası tork ve güç muhtemel derecede artar zararı rektefiye edileceği zaman hakkınız 1 e düşer yani motorunuz 500 000 de çöp olur
    Yanmayı iyileştirip güç artmasa bile çekişi arttırmak kafi bujiyle. Kalanı da hava filtresi ve duruma göre chiple halledecem sanırım.

  9. #29
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    ben starjetlerde 2009 öncesi iridium buji takıyorum hep tjetlerinkinden lpgde sallama titreme kalmıyor baya netice aldık fire motorda hiç denemedim ama fire de kendi orjinal bujisinin zkr7a-10 yerine bosch v.s randuman vermiyor iriduımu denemek lazım ama çok bi fark olmaz bence

  10. #30
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı s91 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben starjetlerde 2009 öncesi iridium buji takıyorum hep tjetlerinkinden lpgde sallama titreme kalmıyor baya netice aldık fire motorda hiç denemedim ama fire de kendi orjinal bujisinin zkr7a-10 yerine bosch v.s randuman vermiyor iriduımu denemek lazım ama çok bi fark olmaz bence
    Fire orjinal bujiyi üreten ngk. Belki ngk lpg8 bujiyi fire da kullansak iş yapar ne dersin??

  11. #31
    Eray Aydın
    t-jet teknisyeni gececiyiz35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/02/2014
    Yaş
    36
    Mesajlar
    210
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Üstadm ben bu hafta sonu arkadasımın arabasına buji taktırdım aracı t-jet sport araç lpg li taktırdıgımız buji ngk nın dynoya soktu aracını bujilerden önce yani üzerinde 50.000 lik iridyum buji varken aracı 102 hp çıktı !!!!!!!(bu sırada aracın katı boş egozozları spor ve filtresi koton.) Daha sonra araca 50 Tl verip tjet e gore olan ngk bujileri taktık aracı tekrar dynoya soktuk ve araçtan 119 hp güç aldık. Aracı 97 000 km de ! araçta ekstra olarak katı boş egozozları spor ve filtresi koton. Bu bujileri 20 000 km kullanırmıs ortalama. Şimdi mantıken 50 tl verip normal buji almak daha mantıklı diğer iridyumlar 150 tl ve 50 000de performansı düşürecekler. Bana denilen çift tırnak buji kullanın daha çok performans verir. Kimisi 3 tırnak diyor ama kullananlara sordugumda 3 tırnak aynı performansı verir yakıtı arttırır yönünde. Bence siz iridyum yerine çift tırnak bir buji kullanın.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. T-Jet buji
    tirit tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 29/07/2013, 17:59
  2. Buji+buji kabloları
    afiLi tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 09/05/2013, 13:16
  3. Buji ve bakım için lütfen yardım.
    WILD tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 05/09/2012, 14:02
  4. LPG ve buji
    yolcu27 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 23/01/2012, 11:02
  5. Buji ???
    BSK tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 19/10/2009, 23:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com