Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bizim triptronik Puntolar neden fireni bırakınca gitmiyor?

  1. #1
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart Bizim triptronik Puntolar neden fireni bırakınca gitmiyor?

    Arkadaşlar kaçtır diğer selee araçları kullanıyorum yani Corsa,Clio ,Yaris Vs.Bu araçlarda frenden ayağınızı çeker çekmez bu saydığım araçların hepsi hareket ediyor fakat bizim puntolar nedendir frenden istediğiniz kadar çekin gaza basmadığınız müddetçe gram gitmiyor hani bizimkiler yarı otomatik desek ama diğerleride yarı otomatik corsa eastronik,clio da öyle yoksa benim tomofildemi bir gariplik var sizin araçlarınız nasıl.?

  2. #2
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Şanzumanlar farklı. Gaza basmadığınız sürece araç vitese geçmez. Daha doğrusu robot debriyajı bırakmaz. Aracın freni bıraktığında hareket etmesini sağlayan tork konvektörü dür ki bence hiç iyi bir şey değil, çünkü ayağınız ile frene sürekli aynı baskıyı kurmak durumunda kalırsınız bu da belli bir süreden sonra trafikte yorucu oluyor.

  3. #3
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    54
    Mesajlar
    381
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    bencede triptonıcler iyi değil bu yüzden tam otomatik araca yöneldim.

  4. #4
    Bülent AKARSU
    grandeizmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2014
    Mesajlar
    292
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Rampa aşağı bırakırsan çokda güzel gidiyor ) Yarı otomatik olan tüm araçlar bildiğim kadarıyla hareket etmez.
    İhsan bey bu arada kendi payıma ben yakıtı otomatik vitese göre %30 daha az diye punto seçtim. Son derecede memnunum iyi değil kısmını açarsanız ona göre cvp yazabilirim.

  5. #5
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Corsa 1.4 araçlar Tam ototmatiktir, gazı kendi verir.
    Yaris'in de Tam otomatik ve yarıotomatik iki versiyonu var bildiğim kadarıyla

    Yani tam otomatikler kendi gaz verir, yarı otomatikler vermez.
    1.2 Corsa easytronic kendisi gaz vermez.
    1.4 Punto Dualogic kendi gaz vermez.
    Toyota MMT şanzımanlı araçlar kendi gaz vermez.

  6. #6
    Okan VAROL
    EqZoTiC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2014
    Yaş
    37
    Mesajlar
    74
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34AND77
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Alıntı kovboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede triptonıcler iyi değil bu yüzden tam otomatik araca yöneldim.
    Tiptronik sadece aracınızın debriyajsız halidir. Koskoca şirketler mühendisler teknolojileri geliştirmek için boşa uğraşmıyor. Mesela otomatik vites karlı havalarda sorunlu sürüş yaşatır insana. Karlı havalarda yüksek vites düşük devirde gitmek isteyebilirsiniz yada tam rolantide az yakıt sarfetmek içinde tiptronik kullanabilirsiniz.

  7. #7
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı BLUEMAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kaçtır diğer selee araçları kullanıyorum yani Corsa,Clio ,Yaris Vs.Bu araçlarda frenden ayağınızı çeker çekmez bu saydığım araçların hepsi hareket ediyor fakat bizim puntolar nedendir frenden istediğiniz kadar çekin gaza basmadığınız müddetçe gram gitmiyor hani bizimkiler yarı otomatik desek ama diğerleride yarı otomatik corsa eastronik,clio da öyle yoksa benim tomofildemi bir gariplik var sizin araçlarınız nasıl.?
    robotize şanzımanın, manuel şanzımanlı araçdan tek farkı sizin yerinize bir robotun vites değiştirmesi. Bende yok ama kime sorduysam, bu robotize şanzımanlı araçları kullanmanın en önemli kuralının ayağınızın ya frende ya da gazda olması gerektiğiydi (tabii eğer aracınızda seyir kontrolünüz yoksa ). Bildiğim kadarıyla clioda yarisde robotize şanzıman kullanıyorlar.
    Pratikte gaza basılmadığı müddetçe , aracın hareket etmemesi aslında istenilen birşeydir. Mesela kırmıza ışıkta öndeki araca çarpma gibi riskleri vardır. Yanlış hatırlamıyorsam, çok uzun zaman önce ABDde hidrolik şanzımanlı araçlarda bu sebeple kazalar oluyordu. Dolayısıyla bence puntolar normal, diğerleri anormal

  8. #8
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Corsa 1.4 araçlar Tam ototmatiktir, gazı kendi verir.
    Yaris'in de Tam otomatik ve yarıotomatik iki versiyonu var bildiğim kadarıyla

    Yani tam otomatikler kendi gaz verir, yarı otomatikler vermez.
    1.2 Corsa easytronic kendisi gaz vermez.
    1.4 Punto Dualogic kendi gaz vermez.
    Toyota MMT şanzımanlı araçlar kendi gaz vermez.
    şunu söylemek istiyorum benim kullandığımda 1,2 eastronic şanzumandı yani yarı otomatikti ve frenden ayağınızı çekince gidiyor daha dün kullandım ve ayrıca clio da yarı otomatikti eminim .

  9. #9
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    54
    Mesajlar
    381
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı grandeizmit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rampa aşağı bırakırsan çokda güzel gidiyor ) Yarı otomatik olan tüm araçlar bildiğim kadarıyla hareket etmez.
    İhsan bey bu arada kendi payıma ben yakıtı otomatik vitese göre %30 daha az diye punto seçtim. Son derecede memnunum iyi değil kısmını açarsanız ona göre cvp yazabilirim.
    triptoniclerde baskı balata olayı var otomatiklerde tork konvantörü bu işi üstlenmiş düzgün kullanımda yüzbinlerce km. götürür.% 30 daha az olayına katılmıyorum.% 10 olabilir.

  10. #10
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    54
    Mesajlar
    381
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı EqZoTiC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tiptronik sadece aracınızın debriyajsız halidir. Koskoca şirketler mühendisler teknolojileri geliştirmek için boşa uğraşmıyor. Mesela otomatik vites karlı havalarda sorunlu sürüş yaşatır insana. Karlı havalarda yüksek vites düşük devirde gitmek isteyebilirsiniz yada tam rolantide az yakıt sarfetmek içinde tiptronik kullanabilirsiniz.
    karlı havalarda kar modu olan otomatik vitesler mevcut.ör.98 mareada kar modu spor modu var.

  11. #11
    SALDIRAY A
    Trabzonspor SaLDo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/09/2012
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.225
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 300

    Standart

    Bizim puntolara özgü bir durum değil bu. Colt var bizde triptonik o da aynı

  12. #12
    Okan VAROL
    EqZoTiC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/02/2014
    Yaş
    37
    Mesajlar
    74
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    34AND77
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Alıntı kovboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karlı havalarda kar modu olan otomatik vitesler mevcut.ör.98 mareada kar modu spor modu var.

    O araçta olması güzel birşey olmuş ama çoğu araçlarda yoktur.

  13. #13
    Bülent AKARSU
    grandeizmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2014
    Mesajlar
    292
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Alıntı kovboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    triptoniclerde baskı balata olayı var otomatiklerde tork konvantörü bu işi üstlenmiş düzgün kullanımda yüzbinlerce km. götürür.% 30 daha az olayına katılmıyorum.% 10 olabilir.
    Punto üzerinden konuşursak dualogic vites düz vitesten %15 az yakmıyor mu ekonomi modunda.
    Tam otomatik araçlarda normal araçlardan %10 fazla yakıyor. Ettimi sana %25 bende %30 demişim.
    Kullanımla sabit şehir içinde 6,5 litreleri gören araç yok benim önerdiğim panda haricinde . 14.000 liralara alınacak tam otomatikte en fazla 1998 model 2000 motor olur. o arabanında şehir içi en az 11 litrelerde dolaşır.

    100 KMDE 7 litrenin 100 kmde 11 litreye oranını çözersen %30un ne kadar alçak gönüllülükle söylendiğine hak verirsin.

  14. #14
    Özkan Sünnü
    nakz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/03/2013
    Yaş
    43
    Mesajlar
    56
    Nereden
    Çanakkale
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Arkadaşlar bildiğim kadarıyla bu durum (Frenden ayağı çekince ileriye doğru ivmelenmemesi) bizim araçlardaki yağ basıncının düşük olmasından kaynaklanıyormuş (fiat, citroen), clio, yariz, corsa gibi araçlarda yağ basıncı yüksekmiş o yüzdenileri doğru hareket ediyormuş.
    Bana göre hareket etmemesi daha iyi çünkü debriyaja tam basıyor ve dolayısyla aşınması daha uzun zamanda gerçekleşir diye düşünüyorum. diğerleri sanki sürekli kavrama noktasında hazır bekliyor ve baskı balatada daha çabuk aşınma olur diye düşünüyorum...

  15. #15
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Yahu yapmayın etmeyin. Ne kadar çok fikri olan var. Her türlü vitesi kullanmış biri olarak söylüyorum. Tam otomatik araçlarda tork konvektörü aracın sürekli gazda kalmasını sağlar. Araçta şanzuman yapısı sebebi ile rölanti devri ile araç hareket etme meyilindedir her zaman. Siz freni bıraktığınız anda hiç vitesten de çıkmadığı için araç hareket eder. Yarı otomatiklerde debriyaj olduğu için fakrlı çalışır ama her markanın kendine has şanzumanı vardır. Mesela vw lerde freni bıraktığınızda araç harekete geçer ve sebebi de debriyaj kontrolünün sadece frene bağlı olmasıdır. Bizim araçlarda ise gaza bağlıdır. Siz ayağınızı frenden çektiğinizde hareket etmemesinin sebebi budur. Ne zaman gaza biraz dokunursunuz araç vitese geçer ve hareket etmeye başlar. Bu araca mekanik bir güç kazanım yerine güvenlik ve konfor açısında yapılan birşeydir. İstem dışı oluşabilecek tehliklerden ve kullanıcıya ekstra bir yük getirmeden yapılabileceklerden oluşan bir seçenektir yani. Her marka kendine göre bir araştırma yapıp bunu uygulayabilir. İsterlerse bu şanzumanları tam otomatikler gibi de çalıştırabilirler ama gelişen teknoloji, bakım maliyeti ve ergonomi açısından bu şanzumanları seçmektedir. Yani her şeyin en başı ekonomi, sonra güvenlik.

  16. Bu mesajı için 3 kişi tirit'ye teşekkür etti:


  17. #16
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı tirit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu yapmayın etmeyin. Ne kadar çok fikri olan var. Her türlü vitesi kullanmış biri olarak söylüyorum. Tam otomatik araçlarda tork konvektörü aracın sürekli gazda kalmasını sağlar. Araçta şanzuman yapısı sebebi ile rölanti devri ile araç hareket etme meyilindedir her zaman. Siz freni bıraktığınız anda hiç vitesten de çıkmadığı için araç hareket eder. Yarı otomatiklerde debriyaj olduğu için fakrlı çalışır ama her markanın kendine has şanzumanı vardır. Mesela vw lerde freni bıraktığınızda araç harekete geçer ve sebebi de debriyaj kontrolünün sadece frene bağlı olmasıdır. Bizim araçlarda ise gaza bağlıdır. Siz ayağınızı frenden çektiğinizde hareket etmemesinin sebebi budur. Ne zaman gaza biraz dokunursunuz araç vitese geçer ve hareket etmeye başlar. Bu araca mekanik bir güç kazanım yerine güvenlik ve konfor açısında yapılan birşeydir. İstem dışı oluşabilecek tehliklerden ve kullanıcıya ekstra bir yük getirmeden yapılabileceklerden oluşan bir seçenektir yani. Her marka kendine göre bir araştırma yapıp bunu uygulayabilir. İsterlerse bu şanzumanları tam otomatikler gibi de çalıştırabilirler ama gelişen teknoloji, bakım maliyeti ve ergonomi açısından bu şanzumanları seçmektedir. Yani her şeyin en başı ekonomi, sonra güvenlik.
    Sencer Bey güzel yazmışsınız. Arkadaşlara söylüyorum punto normal, diğerleri anormal diye. Hareketin gaza bağlı olması istenen bir özelliktir, özellikle kırmızı ışıkda arkadan çarpmalara karşı. Sadece küçük bir düzeltme yapmama müsade edin. Otomotivde herşeyden önce güvenlik gelir. Buna emin olun.
    Konu cengizhan tarafından (20/02/2014 Saat 01:05 ) değiştirilmiştir.

  18. #17
    Sato Topal
    ST OTO AKSESUAR Arrest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/08/2012
    Mesajlar
    6.827
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 1246

    Standart

    Alıntı tirit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu yapmayın etmeyin. Ne kadar çok fikri olan var. Her türlü vitesi kullanmış biri olarak söylüyorum. Tam otomatik araçlarda tork konvektörü aracın sürekli gazda kalmasını sağlar. Araçta şanzuman yapısı sebebi ile rölanti devri ile araç hareket etme meyilindedir her zaman. Siz freni bıraktığınız anda hiç vitesten de çıkmadığı için araç hareket eder. Yarı otomatiklerde debriyaj olduğu için fakrlı çalışır ama her markanın kendine has şanzumanı vardır. Mesela vw lerde freni bıraktığınızda araç harekete geçer ve sebebi de debriyaj kontrolünün sadece frene bağlı olmasıdır. Bizim araçlarda ise gaza bağlıdır. Siz ayağınızı frenden çektiğinizde hareket etmemesinin sebebi budur. Ne zaman gaza biraz dokunursunuz araç vitese geçer ve hareket etmeye başlar. Bu araca mekanik bir güç kazanım yerine güvenlik ve konfor açısında yapılan birşeydir. İstem dışı oluşabilecek tehliklerden ve kullanıcıya ekstra bir yük getirmeden yapılabileceklerden oluşan bir seçenektir yani. Her marka kendine göre bir araştırma yapıp bunu uygulayabilir. İsterlerse bu şanzumanları tam otomatikler gibi de çalıştırabilirler ama gelişen teknoloji, bakım maliyeti ve ergonomi açısından bu şanzumanları seçmektedir. Yani her şeyin en başı ekonomi, sonra güvenlik.
    Hocam cok guzel yazmissiniz

    Discovery cihazımdan gönderildi
    Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk


    Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var

  19. 20/02/2014, 04:11


  20. #18
    ibrahim ibrahim
    ibooovn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/09/2013
    Mesajlar
    376
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    fiat ve alfalar ayni zaten ikisindede vitesi robot degistiriyor sizin yerinize..vites dusururken bile ara gaz veriyor ....tam otomatiklerde aninda dusuruyor...yari otomatik alinir mi alinmaz mi onu bilmemde..tam otomatik kadar seri degil onu biliyorum...vw aracim otomatik oldugu icin ve arkadasin alfada sadece triptonik farki gordum...daglar kadar fark var...dsg-yi hic soylemiyorum zaten...benimki 5 ileri tam otomatik ve triptonik...1 yil 2010 korsada surdum tam otomatik 4 ileri vites oldugunu bilsem almazdik..10 000km de sattik..sehir ici 1.4 motor 12 lt yakiyordu...bayirdada scooter motor gibi 2ci vitese kadar vites dusuruyordu...ve punto otomatik surenler birde vw falan denemesini tavsiye ederim...farki kendileri gorucektir...tabi fiyat farkida ona gore...

  21. #19
    Bülent AKARSU
    grandeizmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2014
    Mesajlar
    292
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    ibrahim bey o tatmiyle sizin şöförlüğünüz ve puntonun eco modu sayesinde oluyor. eco modundan çıkarırsanız araç rampa yukarı 80 ide 90ıda görüyor. Bu arada bu kadar çorsa seviyorsanız dizel punto niye sürüyorsunuz.??????

  22. #20
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı cengizhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sencer Bey güzel yazmışsınız. Arkadaşlara söylüyorum punto normal, diğerleri anormal diye. Hareketin gaza bağlı olması istenen bir özelliktir, özellikle kırmızı ışıkda arkadan çarpmalara karşı. Sadece küçük bir düzeltme yapmama müsade edin. Otomotivde herşeyden önce güvenlik gelir. Buna emin olun.
    Teşekkür ederim olumlu eleştiriniz için ama bir düzeltmem olacak. Otomotiv için her şey önce güvenlik ise, neden bütün araçlar yüksek güvenlik standardına uygun üretilmiyor. Belli model veya kasalara has oluyor. Siz inanabilirsiniz ama bunun gibi bir çok şey çıkarabilirim karşınıza. O yüzden otomotivde önce ekonomidir. Sonra güvenlik gelir. Yoksa bütün araçlar ncap ten 5 yıldız alırlardı.

Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Gaza basıp bırakınca gelen ses
    murat53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 19/02/2018, 12:43
  2. El fireni
    DeepFear tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/08/2011, 14:30
  3. el fireni hakkında
    sasa tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 18/05/2011, 12:03
  4. Bizim GP'lerde neden yok ?
    magic tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 74
    Son Mesaj: 20/03/2010, 23:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com