ya dıskler ve balatalar degıstı.. bı ısım rast gıtse.. en azından su tıtreme olayından kurtulsaydım.. yazık gunah sımdı bu porya falan yamuksa sıfır dıskıde yıcek ... ı arıcam yarın ızmıre gıdıcem... olmuyo boyle.. sıkıldım artık...
Anlıyorum seni ama gerilerek aracını tamir edemezsin relax ol biraz. İnan araç konusunda senden daha çok uğraşmışımdır eski araçlarımla. 2006 senesinde babamın 8600tlye aldığı reno19 araca 3,5 yılda çok çok rahat 6 bin tl harcadım araç bizde 5 yıl kaldı evlenince tipo aldım o da sorunlu çıktı 4,5 ay sonra sattım ona da 2 bine yakın masraf ettim bu aracımı aldım 3 yıldır elimde lpgye verdiğim 2bini saymazsam buna da 2 bin civarı masraf ettim standart bakımları hariç. Benim araçtan da stablize yolda ön sağdan bir cızırtı geliyor müsait bir zamanda iyice kontrol edecem ama sanki ön cam havalandırma kanal plastiğinden geliyor gibi tam emin değilim, sağa sinyal verdiğimde normalden hızlı sinyal veriyor lambalar yanmıyor bile hızlı sinyal verirken onu da bu gün bir konu açtım lambalarda kısa devre var dedi arkadaşlar sağolsun ona da bakacam arka sis camım kırık sürekli ampul patlatıyor onu da komple değiştirecem yani hepimizin ufak tefek ya da büyük sorunları var ama bana sorarsan ki kimseye akıl vermek haddim değildir yanlış anlaşılmasın araba bu en iyisine sahip olsan kul yapısı illa bir sorun çıkartır bu yüzden çok takmamak gerek eğer ki çok rahatsızsan tabiki başka araç alırsın ama yeni aldığın araçta sıfır da olsa illa bir şeyler çıkar hoşuna gitmeyen. Fazla kafana takma bence binebildiğin kadar bin sonrası Allah kerim başka marka başka model araç alırsın onun da sorunları vardır ama seni rahatsız etmez memnun kalırsın. Yıllardır bir şekilde aracım oldu hep ama kendime ama babama ait hepsinde bir şeyler var. Sağda solda tanıdıklarımızın akrabalarımızın farklı araçları var her zaman birinin araçla ilgili bir sıkıntısı bir sorunu olmuştur. Hiç sıkıntısı sorunu olmayan bir tek babamdır onun da sebebi vurdum duymazdır tak edene kadar uğraşmaz arabanın bakımlarını yaptırır geçer ordan ses gelmiş burdan bilmem ne olmuş işi olmaz. Marşa bastı araba normal çalıştı mı çalıştı devam anormal çalışırsa gelir bana sorar bildiğim bir şeyse tarif ederim o da bişey olmaz der geçer. Aracın çalışmasında sıkıntı yoksa yolda sağdan soldan ses gelmiş umursamaz hiç basar gider aslında hak veriyorum ona kafaya takmıyor adam bende şimdilerde onun gibi yapmaya başladım başa çıkmıyor başka türlü aynın senin gibi geriliyorum neden öyle neden böyle diye
Şimdilerde her şeyi akışına bıraktım yavaş yavaş yapıyoruz bişeyler acelemiz yok
![]()
ya dıskler ve balatalar degıstı.. bı ısım rast gıtse.. en azından su tıtreme olayından kurtulsaydım.. yazık gunah sımdı bu porya falan yamuksa sıfır dıskıde yıcek ... ı arıcam yarın ızmıre gıdıcem... olmuyo boyle.. sıkıldım artık...
Bu konuda bir fikrim yok ama umarım sorununu çözersin.
Benimde daha önceki taktığım öten balata Opar kutusundaki kale balataymış. Parçacıyla konuştum dün. O da ötmüştü. Şu an MGA var o da ötüyor. Nasıl kesicem bu sesi bilmiyorum. Frenler başka ne sebeple ötme yapar ki ?
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
sanırm sorunu buldum.... dun gece gec saate aracı teste cıktım... 80-90 km hızla el frenını ıkı dıs cektıgım zaman arac pedalda ve kasada tıtreme yaptı %99 arka kampanalarda eğrılık var... frene bastıgımda ıse dıreksıyonda kayda degmeyecek kadar bı tıtresım ancak boş e-5 karayolu ve o hızda cok sessız bı ortamda anlasılıyo... yanı onun dısında asla hıssedılmez.. dıskler ve balatalar degıstıgı ıcın ön porya rulman setınden kaynaklanabılır dıye dusunuyorum.. aks basından boyle bısı yapar mı onu bılmedıgım ıcın bısı dıyemıcem... arkalarda da kampana yada arka porya grubu ama kampana degıstırıp husrana ugramak var o yuzden sadece tornalatıcam... ancak vuruntu sesının kaynagını bı turlu cozemedım....
S.a önceLikLe arkadaşLar aynı durumLa başka marka araçLarLa honda pejo goLf gıbı bır kac kez karsı karsıya geldım malum aracLar avrupa olunca disk fiyatLarıda artıyor.frende önemli bır parca sonucta ? Sıze sunu soyLemek ısderım Kendım Otomotıv teknısyenıyım benden tavsiye taşLamatma sansınız varsa taşLattın.Sonuc oLarak sıfır da disk aLsanız balata degıseceksınız balatanız eğriLeştiği içinkısacası sıfır kaliteLi baLata aLın diski taşLatın mantıkLı oLan bu
![]()
Halil kardeşim sen de aracına yeni bir tane toprakLama cekdır o sorunLa baş edemezsın![]()
Hocam ben zaten dıskle balatayı degıstım... yanı zaten artık balatada ozellıgını kaybetmıstı sertlesmıstı ve dıskıde yemıs.. tornalamak saglıklı degıldı... ama zaten yukarıdakı mesajlarda belırttım bunları..
balatalardan gelen sesler gayet normal arkadaşlar, sebebi de;
önceden fren balatalarında kullanılan adını şu an hatırlayamadığım bir maddenin kanserojen sebeple kullanımının yasaklanması. o madde kullanılmadığı için balatalar ötüyor ya da dururken ses yapıyor. bu sadece fiat da değil tamamında öyle. bilginize.
I love My Leon 1.2 tsi
ben orjinal opar aldım servisten ötmüyorlar çok memnunum...bi çeşit daha var orjinal onun çifti 160...benimki ucuzundan ama ötme yapmıyor yinede
Ewet arkadaşlar fren sistmine girmişken işin sonunu getirdim... Bosch fren diskleri , opar ön balata gayet memunum ... Fren pedalındaki titremem çözülmedi... bunun üzerinde dün maslak rally rot balans a referans üzerine gittim çokta memnun kaldım... ardından arka kampana tornalama ve arka balatalırda değiştirdim.. onlarda sertleşmişti frene basınca gıcırdıyodu.. Maslak sanayide hallettim bütün işlemleri.. yalnız sorun şu ki fren pedalımdaki titireme %90 azaldı ama yüksek hızlarda hala çok ince bir titreşim var.. kafayı yemek üzereyim bu kadar masrafı boşamı yaptım acaba ?
nerdesin yaaaa :/((
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Fiat Coupe de yillarca trw kullandım. Ne bir ses nede bir titreme olmadi. Punto da ayni performans olurmu bilmiyorum.
GT-I9300 cihazımdan gönderildi
seronet.blogspot.com
merhaba arkadaslar.sıteye palıo aracım varken uye olmustum.uzun zamandır bakmıyordum. bugun nette bırseyler arastırırken konu karsıma cıktı yazıyım dedım. şuan kı aracım pejo 3008 1.6vtı ılk sahıbınden aldım 2010 model cok keyıflı arac. benımde frende tıtreme sorunum vardı nette bıraz arastırdım.pejoların 308 ve baazen 3008lerde bu sorun kronık yasanmıs çozum ıcın tornalatmak dısk yenılemeyı secmısler kısa zaman sonra tıtreme tekrar yasanmıs. sorun kaynagı bızım araclarda on salıncak burclarından kaynaklanıyormus degısınce sorun kesın cozulmus.
bende bugun aracım komple bakım yaptırdım salıncak burcları degıstı 40tl
on disk brembo marka 130tl on balata trw 80tl,arka dıskler ınce tornalandı yuzeyı duzlemek ıcın 50tl arka balatalar orjınal gafler 90tl.
Palıo aracımda dısk tıtremesını 1kez yasadım buyuk ıhtımalle sıcakken yıkattık ondan oldu. orjınal dısklerı keyfı degıstırmıstım ıtalyan bır marka taktıktan 30bın km sonra dıskler tıtredı bu yuzden tornalatmadan cop atıp tekrar orjınal opar dısk almıstım dısk yenı balatayıda degıstırelım dedım usta dıkkat etmedıgım ıcın yerlı malı baser takmıs 3 4bın zor kullandım felaket otuyordu bı soktukkı dısklerı oymus balata eskıyecegıne dıskı yemıs. balataları cope attım orjınal dısklerı tornayla duzelttık opar balata almıstım ses yoktu.
hernekadar artık balatalar as kulllanılmasada artık markadan markaya kalıte degısıyor buda sese nede oluyor.benım tavsıyem yerlı malı kullanmayın orjınal oparsa opar alın yada trw alın yada bosh da alabılırsınız.
fıyatlara bakınca yedek parca fıyatlarının pejo ıle fıatın cokda uçuk bır fark olmadıgını gordum.
Konu ZFA_GO tarafından (08/02/2014 Saat 03:49 ) değiştirilmiştir.
Konu eski fakat ilgimi çeken, opar kutusunda bazen kale marka balata çıkıyor açıklamaları! Bu gün opar ön balata aldım kutusundan yine opar kodlu olarak çıktı. Farklı ürün çıkan opar kutularına sahte mal koymasınlar.
Yedek parça alan arkadaşlar foto paylaşırlarsa son kullanıcı açısından daha sağlıklı olur.
![]()
Zafer Bey,
Kale markasi ile kale taraan uretilmistir ifadesi farkli seylerdir..
Opar kutusundaki urunde opar kodu, logosu yazisi vs var ise o urun opar markadir
Kale taraan uretilmistir ifadesi var ise de o urun opar markadir, kale marka urun degildir, bir sey yazmasa da opar dir..
Ama opar kutusundan kale marka cikiyor ise biraz da dediginize gelir konu![]()
![]()
Oem parcalarin teknik ozellikleri genelde kagit uzerinde yoktur. Ama muadil markalar belirtirler..
Kale opar a opar speclerine gore uretmistir..
Kendi kale olarak daha iyi , ayni veya daha dusuk kalitede yapabilir
Bu opar kutusunda olmasi ile kale kutusunda olmasi birebir aynidir demek degildir
Beli opar la anlasmasi.. kale, adimi yazarsan sana daha ucuza temin ederim dedi
Ya da opar, adini da yazarim.. fiyati kir dedi... Senin de reklamini yapariz boylelikle dedi...
Sonra belki isler ters tepti.. kimin urettigi yazmamasina anlastilar..
Belki sizin urunu de kale uretti veya baska firma
Ama sonucta o urun o parca kodunun speklerine gore uretildi.. kimin urettiginin bu noktada pek te onemi yok.. baska marka da urettse, ayni spekte kalitede olacakti
Opar in speki belki 20mm.. ama kale kendine 18mm uteriyor opara 20..
Ayni yuzey alani ve malzeme..
Bu 2 mm bile cok sey fark ettirir
Veya opar in speki 18 ama kale kendi ambalajina 20mm urun kullaniyor..
Bu baska markalarda kendi icinde bile vardir.. bosch bir kac muadil onerir.. ama hepsi ayni kalinlikta degildir mesela
Belki malzeme fark da var
Orjinal parcalarda da boyle bazen..
Ayni benzer durum baski balatada da var
Fiat , opar valeo dan valeo nun kendi urununu alip kullanmiyor veya ambalaja koymuyor
Valeo fiat in o speklerine gore uretiyor
Kendi urununu ayni, daha iyi veya daha dusuk kalite veya omurlu yapabilir..
Teknik olarak karsilastirmadikca emin olmak cok zor...
Baska bir ornek vereyim,
Benim arka stoplar fiat logosu var ama mako da yazili.. ok mako uretiyor
Yenisini almaya kalktim, mako ambalaji
Birebir ayni
Parca kodu vs hersey ayni
Ancak fiat logosu isitilarak silinmis..
Silinmesi dogrudur, mako ambalajinda cunku
Ama yine de bu iki urunun birebir ayni oldugu anlamina gelmez..
Mako da kalite standartlarina gore uretiyor.. fiat in sartlari vs de var
Ama ya urun bazi testlerden gectiginde , fiat in sartlarini saglamadi ama kalite standartlarina da uygun.. mesela ek sizdirmazlik testinde 100% cikmadi..98% cikti..fiata vermek yerine kendi markasi ile piyasaya surdu.. fiat logosunu da sildi.. olursa bir sorun, garantisii benim dedi aldi o riski...
Veya bu su termostat
Birinci urun fiata temin ettigi.. digeri de kendi ambalajinda.. kendi ambalajinda fiat parca no yu korumus ama logo vs silmis.. simdi bu urun fiata verdigi ile bekli birebir ayni.. belki ufak bir kusuru vardi da bu halde piyasaya surduler.. bu kusur kalite teknik olmayabilir de...
Orjinal orjinaldir.. opar opardir..kale kaledir. Valeo da valeo dur bence..
Bu da baska bir ornek olsun
Opar ama ici orjinal parcalar...
Orjinal olatak temmin etmek isteseniz belki daha pahalli...
Benim gorusum, hic risk almamis, orjinali ne ise onu kullanmis sette...
![]()
Konu timbaz tarafından (29/06/2017 Saat 13:12 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri